اسرائیل | حمله اسرائیل به ایران

باید منتظر حرکت جدید از اسرائیل باشیم | برنامه بعدی اسرائیل برای انتقام چیست؟

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: باید منتظر دیوانگی دیگری از نتانیاهو در شکل دیگری باشیم چون نتانیاهو بازی را صفر و یک بسته است و سرنوشت خودش را حتی بر اسرائیل ارجح می داند.

باید منتظر حرکت جدید از اسرائیل باشیم | برنامه بعدی اسرائیل برای انتقام چیست؟
کدخبر : 25123
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه به حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پرداخته و نوشت که این حمله به شهادت چند نفر از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان بزرگ سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منجر شد؛ اما در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پاسخ ما چه و چگونه باید باشد؟ در صورتی که به رفتار برخی از نیروهای اسرائیل در غزه خاتمه داده نشود، حملات مشابه تکرار خواهد شد. پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل: به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوید و شما را پشیمان خواهیم کرد. در ادامه بیشتر با اخبار مرتبط با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران مواجه میشویم.

 هر چند اسرائیل رسما مسئولیت ارسال 3 ریز پرنده در اصفهان و حمله به مقر حشد الشعبی در عراق را بر عهده نگرفت اما شواهد و قرائن نشان می دهد که تلاویو پشت این اقدامات بود، واقعیتی که رسانه های آمریکایی نیز به آن اذعان کردند. حال این سئوال پیش می آید که منازعه اخیر تهران و تلاویو در همین مرحله متوقف شد یا ادامه خواهد یافت.

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با خبرنگار درباره انهدام سه ریز پرنده در اصفهان گفت: عملیات «وعده صادق» کل معادلات را بر هم ریخت و رژیم صهیونیستی امروز در آشفتگی به سر می برد چون تا پیش از این چهره ای پوشالی از خود ساخته بود و ادعا داشت که قدرت بلامنازعه در منطقه است اما پاسخ ایران نشان داد که توان دفاعی اسرائیل بیش از یک تا دو ساعت دوام ندارد.

اسرائیل

وی با اشاره به فروپاشی کامل حیثیت و اعتبار دولت نتانیاهو، افزود: اسرائیلی ها می دانستند ظرفیت حمله به ایران را ندارند و با پاسخ سنگین ایران مواجه خواهند شد بنابراین پاسخ ترکیبی را مطرح کردند. اگر کل ناتو پشت اسرائیل نمی آمد، اسرائیل اوضاع وخیمی پیدا می کرد، حالا نیز که با چند ریز پرنده به ایران پاسخ داد؛ نتانیاهو داخل سرزمین های اشغالی مورد استهزا است چون کوه اسرائیل موش زایید.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: تحلیلگران صهیونیست امروز اعتراف می کنند که اگر جبهه باز شود، اسرائیل قادر به دفاع در مقابل واکنش تند ایران نیست. معتقدم اگر رژیم صهیونیستی می توانست کاری کند، حتما انجام می داد، هیچ تردیدی نمی کرد. امروز دولت نتانیاهو بر لبه پرتگاه است و با کوچکترین لغزش سقوط می کند.

وی ادامه داد: هرچند ایران اعلام کرد، عملیات تنبیهی اش تمام شد اما هنوز منازعه ایران و اسرائیل تمام نشده، نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر ضعف و ناتوانی هایش، تمام تلاش خود را به کار می گیرد که جنگ را از غزه به سراسر منطقه گسترش دهد تا با وارد کردن پای آمریکا و ناتو به جنگ، خودش را در قدرت حفظ کند.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به بی رغبتی آمریکا برای تکمیل پازل فکری نتانیاهو گفت: آمریکایی ها متوجه شدند اوضاع از چه قرار است. معتقدم باید منتظر دیوانگی دیگری از نتانیاهو در شکل دیگری باشیم چون نتانیاهو بازی را صفر و یک بسته است و سرنوشت خودش را حتی بر اسرائیل ارجح می داند، این واقعیتی است که نباید از نظر دور داشت./ نامه نیوز

اسرائیل

چه سامانه‌ای اسرائیل را در اصفهان ناکام گذاشت؟

از فردای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون؛ همواره دولت‌ها و گروهک‌هایی بوده‌اند که نظام سیاسی ایران و امنیت جامعه را مورد تهدید نظامی خود قرار داده بودند و گمان حمله به این مرز و بوم را در سر می‌پروراندند. در این روزها هم رژیم صهیونیستی اسرائیل بارها جمهوری اسلامی را تهدید به حمله نظامی کرده بود و ادعا داشت که آتش جنگ را به خیابان‌های تهران خواهد کشاند. اما در عمل وقتی دو شب قبل قصد انجام یک عملیات خرابکارانه در خاک ایران را داشتند با مانعِ پدافند و سامانه دفاعی ایران روبه‌رو شدند و نتوانستند به اهداف خود برسند.

ایرانی که در سال‌های دفاع مقدس از ساخت و تهیه سیم خاردار عاجز بود، امروز از یک قدرت دفاعی برخوردار است که توانایی رویارویی با هر خطری را دارد و اهداف خصمانه دشمن را با چالش مواجه می‌سازد. شاید جالب باشد که در این بین توضیحاتی درمورد مهم‌ترین سامانه‌های دفاعی ایران داده شود تا بهتر قدرت نظامی ایران را بشناسیم. در این باره چند کلامی با محمد شلتوکی گپ و گفت داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

شلتوکی در ابتدا گفت: بیش از پانزده سال است که مسأله پدافند دفاعی در بین نیروهای مسلح ایران به یک اولویت تبدیل شده است و مسأله دفاع از سوی پدافند و سامانه‌های دفاعی در خط مقدم هجوم‌های دشمن قرار دارند. این اهمیت و اولویت پیدا کردن از آن جهت است که دشمن و طرف‌ مقابل ما پذیرفته است که اقدام نظامی علیه ما از طریق راه زمینی سخت و دشوار است و سعی کردند این تهدیدات را از سمت هوایی پیگیر شوند و ما هم به تبع در تقویت این بخش و ارتقای پدافند نظامی خود دست به کار شدیم.

وی افزود: این سیاست که عمری قریب به 20 سال دارد موجب شد که ما در بحث فناوری و سامانه‌های دفاعی بالاخص در بخش هوافضا به دستاوردها و پیشرفت‌های قابل توجهی برسیم. شاید بتوان گفت ایران امروزه کلکسیونی از سامانه‌ها و پدافندهای دفاعی را در بُرد و ارتفاعات مختلفی در اختیار دارد.

اسرائیل

این کارشناس حوزه دفاعی ادامه داد: بحث پدافند دفاعی از یک پیچیدگی جدی برخوردار است که نسبت به وضعیت زمینی (به طور مثال موشک بالستیک زمین به زمین) در شرایط سخت‌تر و مهم‌تری به سر می‌برد. امروزه به همت وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، ما از پدافندهای بُرد کوتاه، متوسط و بلندِ متنوعی برخورد دار هستیم. فناوری‌های پدافندی ایران در طول این سال‌ها در عرصه‌های کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری پیشرفت قابل توجهی داشتند.

شلتوکی در پایان گفت: درمورد اقدام اخیر اسرائیل در اصفهان باید گفت، یک لایه از سامانه دفاعی ما را سامانه‌های «ضدریز پرنده‌ها» تشکیل می‌دهند که با اخلال الکترونیک به تقابل با هجوم دشمن می‌پردازند. در ماجرای اخیر هم دقیقا همین سامانه بود که ریزپرنده‌های دشمن را از کار انداخته بود و مانع از آن شد که هدف آنان در انجام اعمال تروریستی محقق شود./ همشهری آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه