قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

قیمت دلار امروز 2 اردیبهشت کانال عوض کرد | قیمت دلار به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز یک‌شنبه۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

قیمت دلار امروز 2 اردیبهشت کانال عوض کرد | قیمت دلار به چند رسید؟
کدخبر : 25121
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار

بروزرسانی قیمت دلار و سایر ارزها

دلار (صرافی بانک ملی) 435,676

یورو 716,680

درهم امارات 182,560

پوند انگلیس 831,820

لیر ترکیه 20,750

فرانک سوئیس 733,000

یوان چین 92,200

ین ژاپن 431,740

وون کره جنوبی 490

دلار کانادا 490,600

دلار استرالیا 431,500

دلار نیوزیلند 395,900

دلار سنگاپور 493,900

روپیه هند 8,000

روپیه پاکستان 2,400

دینار عراق 510

لیر سوریه 265

افغانی 9,340

کرون دانمارک 95,300

کرون سوئد 61,600

کرون نروژ 61,100

ریال عربستان 178,160

ریال قطر 183,500

ریال عمان 1,740,800

دینار کویت 2,167,900

دینار بحرین 1,784,100

رینگیت مالزی 139,600

بات تایلند 18,090

دلار هنگ کنگ 85,200

روبل روسیه 7,170

منات آذربایجان 392,600

درام ارمنستان 1,700

لاری گرجستان 252,400

سوم قرقیزستان 7,500

سامانی تاجیکستان 61,800

منات ترکمنستان 198,700

منبع: آرمان ملی

قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار در روند صعودی افتاده و حباب بالای اسکناس آمریکایی حکایت از فاصله گرفتن قیمت دلار با ارزش ذاتی دارد. به اعتقاد آنها، انتظارات تورمی و رشد نقدینگی مانع افت بیشتر قیمت دلار در ماه‌های بعدی سال می‌شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار در روند صعودی افتاده و حباب بالای اسکناس آمریکایی حکایت از فاصله گرفتن قیمت دلار با ارزش ذاتی دارد. به اعتقاد آنها، انتظارات تورمی و رشد نقدینگی مانع افت بیشتر قیمت دلار در ماه‌های بعدی سال می‌شود.

قیمت درهم روز شنبه یکم اردیبهشت با کاهش ۴۵۰ تومانی به کانال ۱۷ هزار تومانی برگشت و با رقم ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد. تتر روز شنبه با کاهش ۸۵۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش دو هزار تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۸۱۰ تومانی ایستاد. یورو نیز کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۶۹۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در نخستین روز اردیبهشت بعد از بیش از دو هفته ثبات، کاهش محدود دو تومانی داشتند و به‌ترتیب اسکناس دلار با رقم ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۶۴۵ تومان عرضه شدند./ فرتاک نیوز

قیمت دلار

تا چه کانالی قیمت دلار تغییر می‌کند؟

گزارش‌ها از بازار غیررسمی ارز نشان می‌دهد که دلار در کریدور چهارم کانال ششم خرید و در کریدور پنجم کانال ششم به فروش رفت.

در معاملات اولین روز اردیبهشت‌ماه، صرافی‌های حوالی میدان فردوسی و چهارراه استانبول خرید و فروش ارز نداشتند و تنها خریداران و فروشندگان ارز در بازار غیر رسمی دلال‌ها بودند.

درباره وضعیت بازار ارز، علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در اظهارنظری تازه عنوان کرده؛ با این‌که احساس و تلقی عموم مردم و تحلیل فعالان اقتصادی بر جهش نرخ ارز در صورت پاسخ متقابل ایران به رژیم صهیونیستی بود اما نرخ ارز جهش زیادی را تجربه نکرد و بعد از افزایش قیمت هیجانی و کاذب در ساعات اولیه، دوباره روند نزولی آن آغاز شد و در زمان حاضر حدود ۶۵هزار تومان است.

این نماینده ملت تاکید کرده؛ تنش‌های سیاسی و فضای آماده‌باش جنگی در هر کجای دنیا باعث ایجاد نگرانی‌های اقتصادی و نوساناتی می‌شود که البته پایدار نیست و با فروکش کردن التهابات و برقراری آرامش، به روال عادی بازمی‌گردد، بنابراین باتوجه به اینکه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی جرات حمله متقابل به کشورمان را ندارد، احتمال کاهش نرخ در بازار آزاد در روزهای آینده بسیار زیاد است.

امیر شهریاری، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران نیز گفته؛ بر خلاف اینکه بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که اقدام اخیر ایران که در دفاع از حرمت و حریم کشور صورت گرفت، می‌تواند باعث افزایش افسارگسیخته قیمت دلار شود، اما قیمت‌ها به خوبی کنترل شد و ما شاهد افزایش بیش از حد قیمت‌ها نبودیم. چه بسا در روزهای اخیر هم شاهد سیر نزولی قیمت ارز بازار هستیم که امیدوارم این روند ادامه یابد.

شهریاری با پیش‌بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه متذکر شده؛ تاکنون که با مداخله و نظارت سیاست‌گذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پایین‌تر هم امیدوار بود. البته این وضعیت، مشروط بر تداوم آرامش در منطقه است که بنظر میرسد این آرامش همچنان ادامه پیدا کند./ صفحه اقتصاد

قیمت دلار

«مجلس هنوز برای نظارت بر دولت مهلت دارد.» این واکنش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیانیه اخیر معاون پارلمانی رئیسی به نمایندگان است که آنها را بی‌سواد و فاقد نظر کارشناسی خوانده است. هر چند ولی اسماعیلی می‌گوید بیانیه مذکور را مشاهده نکرده اما همچنان بر این نکته تأکید می‌کند که نظارت وظیفه مجلس است./ خبر آنلاین

 ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم:

*آقای اسماعیلی! تا این لحظه که هنوز تکلیف ۴۵ کرسی مجلس دوازدهم مشخص نشده به نظر می رسد، مجلس آینده فراکسیون اکثریت نخواهد داشت، فکر می‌کنید این اتفاق تا چه اندازه به نفع دولت خواهد بود؟

مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم فراکسیون‌های بیشتری خواهد داشت. در حقیقت با توجه به سلیقه‌های سیاسی متفاوتی که به مجلس راه پیدا کردند و تعداد مستقلین، اعتدالی‌ها و گروه‌های اصولگرایان اعم از شوراها، امناء و شریان که وارد مجلس دوازدهم شدند، تعداد فراکسیون‌ها در مجلس دوازدهم متنوع خواهد بود و بعید است که فراکسیون قوی و اکثریت شکل بگیرد.

در نتیجه چنین شرایطی وضع دولت بهتر از مجلس یازدهم نخواهد بود به این معنی که همراهی با دولت بهتر نخواهد بود.

*منظور این است که نظارت بر دولت در مجلس دوازدهم افزایش پیدا می‌کند؟

بله، درمجلس دوازدهم نظارت بر دولت افزایش پیدا می‌کند. مجلس یازدهم خودش از رئیسی دعوت کرد که رئیس جمهور شود به همین دلیل به نحوی می‌خواست از دولت حمایت کرده و کمک کند. اما مجلس دوازدهم این دِین را ندارد به همین دلیل همسویی کمتری با دولت خواهد داشت.

قیمت دلار

*یکی از انتقادات وارد به مجلس یازدهم این است آنطور که باید و شاید بر دولت نظارت نکرد و ...

همسویی با نظارت متفاوت است. از نظر همسویی بله مجلس یازدهم با دولت همسو بود، کما اینکه خودم همسو با دولت هستم اما چندین سوال از وزرا در صحن و تحقیق و تفحص را در پرونده دارم، بنابراین همسویی منافاتی با نظارت ندارد. چنانچه نظارت حق قانونی نمایندگان است و باید آن را انجام دهند، لذا همسویی و نظارت ربطی بهم ندارند.

رابطه بین قیمت دلار و تعاملات با دنیا

*سال اول مجلس یازدهم دلار ۱۸ هزار تومان بود و حالا حدود یک ماه مانده به پایان عمر مجلس یازدهم دلار بالای ۶۰ هزار تومان است، یک مصداق برای اینکه نظارت‌ها بر دولت آنطور که باید و شاید جدی نبوده است.

بله، می‌توان این تحلیل را داشت اما مجلس یازدهم در مواردی که فکر کرد اگر جابجایی انجام شود به نفع دولت و حاکمیت است ورود پیدا کرد اما درباره دلار و ارز و در مجموع وضعیت معیشتی واقعیت امر این است که شرایط دست فرد خاصی نیست، یعنی بحث حاکمیتی است.

برای حل مسئله قیمت دلار باید تعاملات خود با کشورهای همسایه و دنیا افزایش دهیم و به این ترتیب نیست که فقط به وزیر اقتصاد بگوییم نرخ دلار را باید کنترل کند و اگر استیضاح شود همه مشکلات حل می‌شوند، خیر کلیه حاکمیت باید تصمیم بگیرد.

نکته دیگر اینکه علاوه بر نقشی که دلار در داخل دارد متأثر از بحث‌های بین‌المللی است که آن هم دست وزیر اقتصاد نیست./ خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه