یورگن کلینزمن و آرزوی رویارویی با ایران | یورگن کلینزمن: ما گرسنه قهرمانی هستیم!!

سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در نشست خبری قبل از بازی با اردن گفت: خوشحالیم که در نیمه نهایی حضور داریم.

یورگن کلینزمن و آرزوی رویارویی با ایران | یورگن کلینزمن: ما گرسنه قهرمانی هستیم!!
کدخبر : 23035
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در نخستین بازی نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، فردا (سه‌شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های ملی فوتبال اردن و کره‌جنوبی به مصاف هم ‌می‌روند. یورگن کلینزمن، سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در نشست خبری قبل از این بازی گفت: ما خوشحالیم که در نیمه نهایی حضور داریم. با اردن که هم‌گروهمان بود بازی داریم که نشان دهنده گروه سختمان است. ما تشنه رسیدن به فینال هستیم. ما مثبت اندیش هستیم ولی می‌دانیم که مربی حریف چه کار بزرگی کرده و بازی آسانی نداریم.

او درباره اینکه «در حال حاضر چه شخصا انگیزه‌ای دارد؟» گفت: من اعتقاد دارم که باید ببینی زندگی چه چیزی در مرحله بعدی برای تو می‌خواهد. این اولین جام ملت‌های آسیای من است که بسیار جذاب بوده است. ما می‌خواهیم بازی به بازی پیروز شویم و می‌دانیم که می‌توانیم به هدفمان برسیم‌. من از هر ثانیه بودن در این تورنمنت لذت می‌برم.

کلینزمن درباره مهمترین فاکتور موفقیت کره‌جنوبی اظهار کرد: ما به جلو نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم به همه چیز برسیم حتی چیزی که رسانه‌ها می‌گویند. بازیکنانم باتجربه و باانگیزه در حال تلاش برای رسیدن به فینال هستند. خیلی از آنها خانواده‌هایشان را آورده‌اند و راحت هستند. ما به خودمان اطمینان داریم و برای وقت اضافه و پنالتی هم آماده هستیم.

او در پاسخ به این سوال که «کدام حریف را در فینال ترجیح می‌دهید؟ گفت: ما به فینال فکر نمی‌کنیم و فقط به دنبال بردن اردن هستیم.

یورگن کلینزمن

سرمربی کره‌جنوبی درباره فشار روانی کسب قهرمانی آسیا بعد از ۶۸ سال گفت: ما در حال حاضر در رقابت‌ها حضور داریم. انتظارات برای هر کشوری در اول تورنمنت سخت است. به مرور بهتر می‌شوید و پیشرفت می‌کنید. اگر به گذشته نگاه کنید، آرژانتین اولین بازی را به عربستان در جام جهانی باخت چرا که فشار زیادی روی آنها بود اما به مرور راحت‌تر ادامه دادند. این یک پروسه است. ما بازی‌های درام و سخت زیادی داریم. الان می‌دانیم که می‌توانیم این کار را بکنیم و خیلی مثبت نگاه می‌کنیم. ما جلو می‌رویم تا با آن مواجه شویم. این اتقاق خیلی روانشناختی است. این یک ماراتن بود که ما تقریبا به آخرش نزدیک شده‌ایم.

کلینزمن درباره اینکه «چطور تیم را برای بازی‌های ۱۲۰ دقیقه‌ای آماده کرده است؟» گفت: ما قطعات کوچک یک پازل را کنار هم گذاشتیم و برای این جام به خوبی آماده شدیم. ما خیلی گرسنه پیروزی هستیم. بازیکنان برای خودشان بازی می‌کنند. آنها از نظر ذهنی و فیزیکی آماده هستند. من به عنوان مربی باید بازیکنان و توانایی‌هایشان را گرد هم جمع کنم تا از آنها استفاده کنم.

او درباره تحلیلش از اردن هم گفت: بهترین چیزی که از آن می‌توانیم استفاده کنیم بازی گروهی‌مان است. ما باید روی قدرتمان متمرکز شویم و نقاط قوت آنها را مهار کنیم چرا که آنها بازیکنانی با توانایی فردی خوب در اختیار دارند.

یورگن کلینزمن بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان است اما هم اکنون به عنوان سر مربی تیم ملی فوتبال ایالات متحده آمریکا مشغول به فعالیت میباشد. کلینزمن در دوران بازیگری خود سابقه حضور در چند تا از بهترین باشگاه های اروپا را دارد. وی همچنین توانسته با تیم ملی آلمان غربی در سال 1990 قهرمان جام جهانی و در سال 1996 قهرمان جام ملت های اروپا شود.

یورگن کلینزمن کیست ؟​

یورگن کلینزمن 30 جولای 1964 در گوپینگن آلمان متولد شد. او دومین فرزند از چهار پسر سیگفرید و مارتا کلینزمن بود و دوران ابتدایی، متوسطه و دبیرستان خود را در همان منطقه گذراند. خانواده یورگن صاحب یک نانوایی بودند و در آن کار می‌کردند. هرچند که او اولین قرارداد حرفه‌ای فوتبالش را در سن 16 سالگی امضا کرد اما همچنان درس می‌خواند تا یک نانوا شود. وی در سال 1982 دیپلم نانوایی را در اشتوتگارت دریافت کرد اما تعجبی نداشت که وقتی مسیر فوتبال را با موفقیت طی می‌کرد، حرفه خانواده‌اش را ادامه ندهد.

یورگن کلینزمن

دوران حرفه‌ای یورگن آینه علاقه همیشگی‌اش به تجربیات فرهنگی متنوع است؛ او در کشورهای مختلفی زندگی کرد، به کشورهای زیادی سفر کرد، با چالش‌های جدیدی روبرو شد و مدام بر دانشش افزوده شد. کلینزمن با سفر به ایتالیا، فرانسه و انگلیس زبان‌های دیگری را فرا گرفت و با زندگی آن کشورها آشنا شد.

کلینزمن در اروپا با همسرش دبی، یک آمریکایی که خارج از آمریکا کار می‌کرد، آشنا شد و پس از بازنشستگی به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بعد از جام‌جهانی 1998 فرانسه به همراه همسرش به آمریکا رفت. آنها در حال حاضر به همراه دو پسرشان جوناتان و لیلا در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

امور خیریه یورگن کلینزمن

یورگن در سال 1995 یک بنیاد خیریه با نام «آگاپدیا»، کلمه‌ای یونانی به نام «عشق به کودکان» برای کودکان تأسیس کرد که در حال حاضر چهار پروژه را در کشورهای آلمان، بلغارستان، مولداوی و رومانی دنبال می‌کند.

آغاز بازی یورگن کلینزمن

کلینزمن بازی را در گینگن آغاز کرد. او در سن 9 سالگی توانست 106 گل در یک فصل به ثمر برساند و با زدن 16 گل در یک بازی در پیروزی 20 بر صفر مقابل تیم آیچلبرگ رکورد زد. وی از سال 1974 تا 1978 برای تیم اف‌سی گیسلینگن بازی کرد و در این چهار سال بیش از 250 گل به ثمر رساند.

یورگن در سن 14 سالگی به پروژه نوجوانان اشتوتگارت کیکرز پیوست و قراردادی حرفه‌ای در سن 16 سالگی بستو او اولین بازی‌اش را در سن 17 سالگی برای کیکرز در لیگ دسته دوم فوتبال آلمان انجام داد. وی در سومین فصل حضورش در فوتبال حرفه‌ای با زدن 19 گل در 35 بازی به عنوان یک گلزن تمام عیار شکوفا شد.

شجاعت یورگن در گلزنی توجه باشگاه‌های حاضر در بوندس‌لیگا را جلب کرد و در نتیجه او در سال 1984 با اشتوتگارت قرارداد بست. کلینزمن در پنج فصل حضورش در اشتوتگارت به طور متوسط در هر دو بازی یک گل می‌زد. او در این مدت به تیمش کمک کرد که به فینال جام حذفی آلمان (1986) و فینال جام یوفا (1989) برسد. یورگن کلینزمن در سال 1988 آقای گل بوندس‌لیگا شد و به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال آلمان انتخاب شد.

یورگن کلینزمن

او اولین بازی‌اش برای تیم ملی فوتبال آلمان را در سال 1987 مقابل برزیل انجام داد و به آلمان کمک کرد تا در بازی‌های المپیک 1988 در سئول، کره‌جنوبی به مقام سوم برسد. کلینزمن در شروع فصل 1990-1989 به تیم اینترمیلان ایتالیات ملحق شد و در این تیم زیر نظر جیوانی تراپاتونی در سال 1989 قهرمان سوپرجام ایتالیا و در سال 1991 قهرمانی جام یوفا شد./خبرورزشی

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه