اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

کولاک برف و باران در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 11 بهمن 1402

روز پنجشنبه ۱۲ بهمن با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی کشور بارش برف و باران خواهیم داشت و بعد از ظهر پنجشنبه در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین فارس، غرب اصفهان، بوشهر، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش برف و باران داریم.

کولاک برف و باران در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 11 بهمن 1402
کدخبر : 22898
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه ۱۲ بهمن با ورود سامانه بارشی به کشور در کل نوار غربی کشور، بارش برف و باران خواهیم داشت، این سامانه روز‌های پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در اغلب نقاط کشور موجب بارش برف و باران می‌شود.

صادق ضیائیان در گفتگو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در مناطقی از غرب سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده برف و باران داریم.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۲ بهمن با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی کشور بارش برف و باران خواهیم داشت و بعد از ظهر پنجشنبه در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین فارس، غرب اصفهان، بوشهر، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش برف و باران داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه در نیمه شمالی کشور بارش برف داریم و در جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران همچنین روز جمعه ۱۳ بهمن گستره فعالیت این سامانه در کل کشور خواهد بود و در جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در شمال شرق خوزستان، غرب کرمانشاه، شمال غرب، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری خواهد بود، این سامانه روز شنبه ۱۴ بهمن در نوار شرقی کشور فعال است.

ضیائیان بیان کرد: روز شنبه در شرق سواحل خزر شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و بارش داریم و سامانه مذکور بعد از ظهر از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز‌های پنجشنبه و جمعه پیشِ رو در نوار شمالی و نیمه غربی کشور کاهش دما خواهیم داشت و روز‌های شنبه و یکشنبه پیش‌ِ رو در شرق و جنوب شرق کاهش دما پیش بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و روز پنجشنبه نیز همین شرایط جوی را دارد، روز جمعه آسمان تهران ابری همراه با بارش برف و باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۸ و ۲ درجه و روز جمعه ۶ و ۰ درجه خواهد بود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد، همدان، بجنورد، بروجرد و اردبیل، با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد، همدان، بجنورد، بروجرد و اردبیل، با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر ‌سردترین مراکز استان خواهد بود. آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و روز پنجشنبه نیز ‌همین شرایط جوی را دارد، ‌روز جمعه آسمان تهران ابری همراه با بارش برف و باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۸ و ۲ درجه و روز جمعه ۶ و ۰ درجه خواهد بود. روز پنجشنبه در نیمه شمالی کشور بارش برف داریم و در جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران همچنین روز جمعه ۱۳ بهمن گستره فعالیت این سامانه در کل کشور خواهد بود و در جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق خواهیم داشت. روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در شمال شرق خوزستان، غرب کرمانشاه، شمال غرب، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری خواهد بود، این سامانه روز شنبه ۱۴ بهمن در نوار شرقی کشور فعال است.

اخبار هواشناسی | نیمه بهمن تا نیمه اسفند ۱۴۰۲ (فوریه ۲۰۲۴)

میانگین بارش کشور در این ماه به ویژه در بخش‌هایی از استان‌ها در نوار غربی و جنوبی کشور گرایش به بیش از نرمال دارد. احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در اغلب مناطق حدود ۵۰ درصد و در بخش‌های محدودی کمتر از ۳۵ درصد است. انتظار می‌رود این ماه طی چهار ماه آینده، محتمل‌ترین ماه با گرایش به بارش بیش از نرمال باشد.

اخبار هواشناسی | نیمه اسفند ۱۴۰۲ تا نیمه فروردین ۱۴۰۳ (مارس ۲۰۲۴)

میانگین بارش کشور در این ماه نسبت به ماه قبل کاهش می‌یابد. در استان‌های ساحلی خزر و دو سوی کوه‌های البرز نرمال با گرایش به بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور به ویژه امتداد زاگرس و جنوب کشور کمتر از نرمال است. احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در استان‌های اردبیل و گیلان بیش از ۶۵ درصد، در مرکز و جنوب کشور کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق حدود ۵۰ درصد است.

اخبار هواشناسی | نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ (آوریل ۲۰۲۴)

میانگین بارش این ماه فراتر از ماه قبل است. در نوار شمال غرب و سواحل خزر نرمال تا بیش از آن، مناطق واقع در دو سوی کوه‌های زاگرس و البرز عمدتا در محدوده نرمال و برای سایر مناطق کشور نرمال با گرایش به کمتر از نرمال پیش بینی شده است.

اخبار هواشناسی | نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد ۱۴۰۳ (می ۲۰۲۴)

میانگین بارش کشور کمتر از نرمال و احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در اغلب مناطق کشور به استثنای استان‌های ساحلی خزر کمتر از ۳۵ درصد است. بارش در دامنه شمالی البرز با نوساناتی در محدوده نرمال برآورد می‌شود.

اخبار هواشناسی | نیمه خرداد تا نیمه تیر ۱۴۰۳ (ژوئن ۲۰۲۴)

میانگین بارش کشور در شمال غرب و نیمه غربی سواحل خزر کمتر از نرمال و سایر مناطق کشور در محدوده نرمال است. نوار جنوبی و جنوب شرق کشور مطابق با نرمال بلند مدت بی‌بارش بوده یا بارش قابل توجهی دریافت نمی‌کنند.

احتمال وقوع بارش فراتر از نرمال (فصلی)

بر اساس تعداد دفعات (بدون لحاظ مقدار بارش) پیش‌بینی‌های بارش فراتر از نرمال حاصل از ۵۱ بار اجرای مدل موسوم به Glosea ۵، احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در مقیاس فصلی (سه ماهه)، از نیمه بهمن ۱۴۰۲ تا نیمه فروردین ۱۴۰۳ (FMA) احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در غالب مناطق کشور بین ۳۵ تا ۶۵ درصد و تنها در بخش محدودی از شمال غرب کشور و سواحل غربی خزر بین ۶۵ تا ۱۰۰ درصد و در بخش‌هایی از مرکز، جنوب و غرب کشور کمتر از ۳۵ درصد است.

در دوره نیمه فروردین تا نیمه تیر ۱۴۰۳ (AMJ) نواحی با آستانه کمتر از ۳۵ درصد برای احتمال بارش فراتر از نرمال افزایش قابل توجهی یافته است.

شایان ذکر است، درستی گزارش پیش بینی فصلی بارش و دمای کشور بین ۶۵ تا ۷۰ درصد بوده و در ماه‌های گرم درستی پیش بینی بارش کمتر از ماه‌های سرد سال است.| ایرنا

دکتر حسین ظفری، معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری و سخنگوی سازمان مدیرت بحران در گفتگویی عنوان کرد: براساس گزارش های دریافتی از مراکز مدیریت بحران استان‌های تحت تاثیر هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۱۰۰، تا پیش از ظهر امروز وضعیت این استان ها به شرح ذیل است: گلستان، مازندران و گیلان، بارش باران به صورت پراکنده در سطح استان که در ارتفاعات گاهی به صورت برف است.

این عضوی شورای عالی مدیریت بحران کشور عنوان کرد که در خراسان رضوی بارش برف در شهرستان‌های قوچان، سرولایت، محورهای سبزوار - اسفراین به ویژه گردنه بیدبرغمد و فیروزه - سرولایت محدوده برکشاهی موجب لغزندگی معابر شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان نیشابور، سرخس و کلات هم باران گزارش شده است.کلات و محورهای قوچان - امام قلی محدوده زوباران، تربت جام - سرخس - مشهد به ویژه گردنه مزداوند، تربت جام - صالح آباد محدوده کله مل و سه راه جنگل - رشتخوار هم به علت پدیده مه با دید ناکافی روبرو است.

ظفری در ادامه افزود: در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، اردبیل و لرستان بارش پراکنده و موقتی باران در پارهای از نقاط به ویژه ارتفاعات استان آذربایجان شرقی بارش‌ها در سطح استان و به ویژه ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و پراکنده بوده است.

معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری و سخنگوی سازمان مدیرت بحران در پایان عنوان کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارت جانی و یا مالی به این سازمان ارسال نشده است و همچنین تمامی سازمان های امدادی و عملیاتی و پلیس راه با تمامی تجهیزات در محورهای مواصلاتی در حال خدمات رسانی می باشند. ایسکا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه