قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا امروز در بازار طوفان به پا کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا امروز در بازار طوفان به پا کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 22548
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا

بروزرسانی: یکشنبه 24 دی – 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 26,875,000

طلای ۲۴ عیار 35,833,000

طلای 18 عیار / 740 26,517,000

طلای دست دوم 26,516,760

آبشده کمتر از کیلو 116,510,000

مثقال طلا 116,390,000

انس طلا 2,049.18

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 332,460,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 293,800,000

نیم سکه تک فروشی 187,000,000

ربع سکه تک فروشی 119,350,000

سکه گرمی تک فروشی 63,200,000

تمام سکه (قبل 86) 292,000,000

نیم سکه (قبل 86) 135,000,000

ربع سکه (قبل 86) 73,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 77,390,000

حباب سکه بهار آزادی 39,390,000

حباب نیم سکه 59,640,000

حباب ربع سکه 55,550,000

حباب سکه گرمی 31,790,000

به نقل از اقتصادآنلاین، در حالی که قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته تغییرات چندانی نداشت؛ اما قیمت طلا و سکه افزایشی بود. آنگونه که نادربذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین می گوید، در طول هفته، انس جهانی نوسان ۲۰ دلاری افزایشی و کاهشی داشت؛ اما در در مجموع قیمت طلای جهانی ۶ دلار کاهش یافت که بر این اساس، علی رغم این اتفاق در بازارهای داخلی قیمت سکه و طلا روند افزایشی به خود دید.

وی اضافه کرد: بخش مهم این افزایش قیمت، متاثر از افزایش نرخ ارز بود؛ اما نه بازار التهاب داشت و نه تقاضا تشدید شد.

بذرافشان درباره تغییرات قیمت‌ها نیز گفت: حباب سکه در طول هفته گذشته به ۵ میلیون ۹۰۰ هزار تومان رسید که رشد ۷۰۰ هزار تومانی داشت؛ ضمن اینکه قیمت سکه طرح جدید ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه حدود ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۷۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی نیز ۵۰۰ هزار تومان هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۱ هزار تومان افزایش داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: حباب تحت تاثیر افزایش قیمت ها رشد داشته و ممکن است این افزایش کاذب باشد که با کنترل قیمت ارز به قیمت‌های اول هفته پیش بازگردیم.

وی در پیش بینی از روند بازار در هفته جاری نیز گفت: نوسانات بازار ارز باعث افزایش قیمت‌ها شد؛ اما با توجه به اینکه بازارهای جهانی تغییراتی نداشت، در بازار داخلی نیز رشد تقاضا رخ نداد؛ ضمن اینکه رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی نیز وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد این افزایش قیمت با شرایط بازار هماهنگ باشد.

بذرافشان با بیان اینکه بازار طلا التهاب ندارد و با مدیریت نرخ ارز احتمال دارد قیمت‌ها به نرخ اوایل هفته پیش برسد، افزود: علت اصلی این افزایش قیمت بازار ارز بود که مدیریت نشده است، در صورتی که بازار ارز کنترل شود ممکن است قیمت سکه دوباره به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۲۹ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بازگردد، اما اگر شرایط بازار ارز کنترل نشود امکان دارد قیمت‌های فعلی تثبیت شود.

 در بازار آزاد امروز شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲، قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

 در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان،  ربع‌سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۲۵۳ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۱ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۲۰۴۹ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا

برخی از فعالان بازار طلا علاوه بر افزایش قیمت دلار، رشد قیمت طلا در بورس را عامل اصلی رشد تقاضا می‌دانند و می‌گویند، بازار طلای فیزیکی از رشد قیمت جا نمی‌ماند و تحت تاثیر بورس قرار می‌گیرد. آن‌ها معتقدند خرید سکه و طلا از بازار نسبت به دلار راحت‌تر است و این موضوع روند خرید و فروش‌ها در بازار طلا را در روز‌های اخیر افزایش داده است.

گفتنی است روند قیمت طلای جهانی نیز صعودی است. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با افزایش دو دلاری با قیمت ۲۰۴۹ دلاری در حال معامله است.

ماجرای افزایش قیمت طلا چیست؟ 

 قیمت طلای 18عیار هم نسبت به روز پنج‌شنبه 60 هزار تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه حباب سکه هم با افزایش همراه شده و الآن به 7 میلیون تومان رسیده است. شاید در روزهای آینده بانک مرکزی وارد شود و دراین‌صورت قیمت طلا و سکه هم کاهشی می‌شود.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، اظهار داشت: امروز هم نسبت به آخرین معاملات هفته قبل قیمت‌ها افزایش یافته است که 3 دلیل دارد.

او با بیان اینکه افزایش تقاضا باعث افزایش نرخ‌ها در بازار شده است، گفت: علاوه براین قیمت جهانی طلا هم 18 دلار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته ضمن اینکه قیمت دلار هم در بازار داخلی بالا رفته است.

این فعال بازار طلا و جواهر تأکید کرد: برهمین اساس قیمت سکه و طلا نسبت به آخرین روز هفته افزایش یافته است؛ قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه یک میلیون و 450 هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی‌آرای گفت:‌ قیمت طلای 18عیار هم نسبت به روز پنج‌شنبه 60 هزار تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه حباب سکه هم با افزایش همراه شده و الآن به 7 میلیون تومان رسیده است.

او درباره احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در بازار طی روزهای آینده افزود: هر زمان قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند بانک مرکزی وارد بازار می‌شود این‌بار هم پیش‌بینی می‌شد بازارساز جلوی افزایش قیمت ارز را بگیرد. شاید در روزهای آینده وارد شود و دراین‌صورت قیمت طلا و سکه هم کاهشی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه