یارانه نقدی | حواشی یارانه نقدی

یارانه نقدی این ماه افزایش می یابد | یارانه نقدی این ماه چند میلیون می شود؟

بنابر اظهارات عسگریان پیامک‌های طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر ۲ سال از روز سه شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه بشوند که مشمول این طرح شده‌اند و به صورت همزمان حساب هایشان شارژ می‌شود.

یارانه نقدی این ماه افزایش می یابد | یارانه نقدی این ماه چند میلیون می شود؟
کدخبر : 22186
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، بنابر اظهارات عسگریان پیامک‌های طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر ۲ سال از روز سه شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه بشوند که مشمول این طرح شده‌اند و به صورت همزمان حساب هایشان شارژ می‌شود.

عسگریان تاکید کرد: برای هر فرد و سرپرست خانواری که پیامک برود، می‌داند که واجد شرایط است و بلافاصله می‌تواند شارژ اعتبار خودش را در اپلیکیشن و یا برنامه کاربردی «شما» ببیند. همچنین با هر بار خرید هم می‌توانند باقی مانده اعتبار را از طریق همین برنامه کاربردی شما مشاهده کنند.

پیامک‌ها از سه شنبه، یعنی دوشنبه شب ارسال و سه شنبه هم واریز انجام می‌شود و مردم می‌توانند خریدشان را انجام بدهند.

علیرضا عسگریان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر دهک‌بندی یارانه نقدی و به‌روزرسانی اطلاعات بیان کرد: ما بین دهک یک تا ۳ یک‌سری خدمات ارائه می‌دهیم لذا بین دهک سه و چهار یک مرزی ایجاد می‌شود و مرز دوم بین دهک هفت و هشت است؛ ما اکنون خدماتمان را به دهک‌ها ارائه می‌دهیم.

عسگریان با بیان اینکه یارانه را به ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر پرداخت می‌کنیم که تا دهک ۹محفوظ است، گفت: اما سه مرز ایجاد شده؛ مرز اول بین دهک سه و چهار، مرز دوم بین دهک هفت و هشت و مرز سوم بین ۹ و ۱۰ است. اگر داده‌های ما به طور دقیق اعمال شود بین این‌ها جابجایی‌هایی صورت می‌گیرد، اگر جابجایی صورت بگیرد و به طور مثال فرض کنید یک نفر در دهک هفت باشد، بعد اطلاعات جدید به گونه‌ای باشد که دهک فرد تغییر کند و به دهک بالاتر برود، به او اطلاع رسانی می‌شود و در اینجا دیگر این یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی مشمول نمی‌شود. یا امکان دارد یک نفر دهک بالا بوده باشد و با اعمال داده‌های جدید، در دهک پایین‌تر و حتی دهک یک تا سه قرار گیرد که به او هم اطلاع رسانی می‌شود و حتما مشمول این اتفاقات یارانه‌ای می‌شود.

عاون رفاهی و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص زمان به روزرسانی داده‌های اقتصادی خانواده‌ها بیان کرد: به روزرسانی را تا پایان سال و با یک شیب قابل قبول انجام می‌دهیم. آخرین به روزرسانی مربوط به انتهای سال ۱۴۰۱ است.

عسگریان با بیان اینکه سعی می‌کنیم تغییرات را تا خردادماه سال آینده تکمیل کنیم، در پاسخ به این سوال که آیا به روزرسانی اطلاعات از اواخر امسال شروع می‌شود و تا خرداد ماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد؟ به افرادی که امکان دارد به دنبال این تغییرات اعتراض کنند اشاره کرد و اینگونه توضیح داد: امکان دارد بگویید یک عده‌ای اعتراض خواهند کرد، بله اعتراض می‌کنند؛ اگر دهک یک نفر به طرف بالا گرایش پیدا کند حتما اعتراض می‌کند، اگر به طرف پایین گرایش پیدا کند که قاعدتا اعتراضی نیست. سازوکار بسیار مفصلی را طراحی کردیم که هم از طریق سایت حمایت، هم از طریق مرکز تماس ما و هم اعتراضات حضوری، به اعتراضات مردم به صورت‌های مختلف پاسخ داده شود. یک سامانه بزرگ گفت‌وگو با مردم را نیز شامل می‌شود که به راحتی و با ایجاد این سامانه می‌توان با مردم وارد گفت‌وگو شد و به سوالات پاسخ داد

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تغییرات دهک‌بندی‌ها، با بیان اینکه قطعا صدک‌بندی را انجام می‌دهیم، بیان کرد: اکنون صدک‌بندی کامل است و تحلیل‌های ما نیز براساس صدک‌بندی است اما برای درک بهتر مردم از واژه دهک‌بندی استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم حذفی برای پرداخت یارانه‌ها داشته باشیم به صورت صدکی حذف می‌کنیم.

دهک بندی خانوار شما چند است . قرار است بزودی تغییراتی در دهک بندی خانوارها رخ دهد .استعلام یارانه با کد ملی تا حدودی امکان اطلاع شما از دهک درآمدی تان را فراهم می‌کند.

در طرح جدید پرداخت یارانه‌های نقدی، تمام مردم کشور به ۱۰ قسمت تبدیل شده و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می‌شوند. اطلاعات درآمدی این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی دولت دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است؛ سپس به ترتیب درآمد از کم‌تر به بیش‌تر در دهک‌های ۱ تا ۱۰ قرار داده شده اند.

استعلام یارانه با کد ملی تا حدودی امکان اطلاع شما از دهک درآمدی تان را فراهم می‌کند. به هر حال، در طرح جدید به افرادی که در دهک‌های ۱ تا ۳ قرار گرفته اند، ۴۰۰ هزار تومان و به افرادی که در دهک‌های ۴ تا ۹ قرار گرفته اند، ۳۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد. کسانی هم که در دهک آخر یعنی ۱۰ ام باشند، مشمول دریافت یارانه نخواهند شد. در این قسمت، سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست را معرفی کرده و روش ورود به آن را توضیح می‌دهیم. در ادامه هم به روش استفاده از این سامانه می‌پردازیم.

با اجرای طرح جدید دهک بندی یارانه‌ها، ساختار کلی پرداخت یارانه تغییر کرده و مردم به چند گروه مختلف تقسیم شدند. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم درآمدی از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و دهک‌های چهارم تا نهم هم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برخوردار می‌شوند. سایر افراد یعین کسانی که در دهک دهم قرار می‌گیرند هم یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند. در همین راستا، امکان استعلام یارانه با کد ملی سرپرست فراهم گردیده تا افراد بتوانند وضعیت دریافت یارانه شان را بررسی کنند.

سامانه تعیین شده جهت این امر به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/، تلفن گویا و کد دستوری مهم‌ترین روش‌های استعلام به شمار می‌آیند. در این میان، استفاده از سامانه اطلاعات و جزئیات بیش تری در اختیار شما قرار داده و می‌توانید از دهک بندی درآمدی خانوارتان هم مطلع شوید. در اندیشه معاصر نحوه استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه را از طریق هر یک از روش‌های مذکور به صورت کامل برای تان توضیح داده ایم.

سید صولت مرتضوی وزیر کار در جمع خبرنگاران گفت: دهک‌بندی یارانه‌ها تغییر می‌کند. دهک شش و هفت نیز اضافه شده و از هفته بعد اجرایی می‌شود.

پیش از این عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود: سقف پرداختی یارانه ٢٧ هزار میلیارد تومان است. همه سامانه‌های بانکی، راهور و سایر نهاد‌ها به سامانه حمایت وصل هستند و داده‌ها به روز رسانی می‌شود. طبق قانون باید هر ۶ ماه یک بار دهک بندی یارانه بگیران بررسی شود.

استعلام یارانه با کد ملی امکان اطلاع از وضعیت دریافت یا عدم دریافت یارانه را برای افراد و خانوار‌های مختلف کشور فراهم می‌سازد. طرح هدفمندسازی یارانه‌ها از چند سال قبل در کشور آغاز شده و تا اکنون ادامه دارد. این طرح که ابتدا با هدف کمک اقتصادی به مردم و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها در برابر افزایش قیمت‌ها اجرا شد، با رشد سریع تورم رفته رفته اثر خود را از دست داد.

دولت‌های مختلف هم تا همین سال گذشته نسبت به افزایش مبلغ یارانه نقدی اقدام نکردند؛ سرانجام در ابتدای کار دولت آقای رئیسی، میزان یارانه نقدی با سایر یارانه‌ها اعم از بنزین و معیشتی تجمیع شده و به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان برای گروه‌های مختلف رسید. استعلام یارانه معیشتی با کد ملی به شما کمک می‌کند تا از گروه بندی خود در این زمینه مطلع شده و بدانید در کدام یک از این گروه‌های یارانه بگیر ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی قرار دارید.

البته پس از اجرای طرح جدید هدفمندسازی یارانه ها، یارانه بسیاری از افراد به طور کامل قطع گردیده و دیگر مبلغی با این عنوان با حساب شان واریز نمی‌شود؛ هم چنین برخی خانوار‌ها در ماه اول یا دوم پس از اجرای طرح هم یارانه دریافت کرده و بعد از آن دیگر واریزی نداشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه