هوش مصنوعی در مدل سه بعدی انویدیا | هوش مصنوعی میهمان رسمی FlexiCubes
انویدیا از روش جدیدی موسوم به FlexiCubes برای خلق مدلهای سهبعدی پرده برداشته است که در آن از هوش مصنوعی استفاده میشود.
روش FlexiCubes میتواند از قواعد فیزیک استفاده و خلق اشیا منعطف را در قالب مدلهای سهبعدی آسانتر کند. انویدیا میگوید این روش میتواند به طراحان کمک کند تا از هوش مصنوعی برای خلق مشهای باکیفیت در حوزههای مختلف بهره بگیرند.
FlexiCubes نسبت به روشهای قبلی چه برتریهایی دارد؟
سازوکار FlexiCubes را میتوان بهعنوان جایگزینی برای تکنیکهای فعلی استخراج مش مثل Marching Cubes استفاده کرد. این سازوکار جدید مشهای چهاروجهی میسازد و در نمایش ریز جزئیات اشکال پیچیده عملکرد بهتری دارد.
نکته کلیدی در FlexiCubes معرفی پارامترهای «منعطف» است که امکان تنظیم دقیق مشها را فراهم میکند. بهروزرسانی این پارامترها در فرایند بهینهسازی موجب بهبود چشمگیر کیفیت مش میشود. این سازوکار همان چیزی است که FlexiCubes را از روشهای سنتی تولید مش متمایز میکند.
کیفیت بالاتر FlexiCubes اجازه دستیابی به جزئیات بالاتر، افزایش واقعگرایی و بهبود صحت مدلهای سهبعدیِ ساختهشده با هوش مصنوعی را فراهم میکند. مشهایی که با این روش ساخته میشوند، برای شبیهسازهای فیزیکی نیز مناسبترند. معمولاً کیفیت مش در این شبیهسازیها اهمیت زیادی دارد و به افزایش دقت و کاربرد آنها کمک میکند.
این تکنیک جدید که توسط محققان انویدیا توسعه داده شده است، میتواند در حوزههای مختلفی از تولید بازی گرفته تا رندر اشیا سهبعدی در فیلمها به کار آید. بااینحال، احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا FlexiCube توسط توسعهدهندگان به کار گرفته شود و شاهد استفاده از آن در بازیها باشیم.
مشها که معمولاً شبکهای از چندضلعیها هستند، در حوزه گرافیک کامپیوتری شکل یک جسم چندوجهی را توصیف میکنند. این مشها به کامپیوترها کمک میکنند تا راحتتر اشیا گرافیکی را پردازش نمایند. حالا تولید آنها با هوش مصنوعی آسانتر شده است.