کارکنان دولت | حقوق کارمندان

سورپرایز آخر هفته ای دولت برای کارکنان دولت | افزایش چشمگیر حقوق کارمندان با ترمیم حقوق

جزییات افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

سورپرایز آخر هفته ای دولت برای کارکنان دولت | افزایش چشمگیر حقوق کارمندان با ترمیم حقوق
کدخبر : 14299
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق بودجه برای سال ۱۴۰۲ مکلف هستیم حق اولاد را ۱۰۰ درصد و حق عائله‌ مندی را ۵۰ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش دهیم. در آذرماه گذشته اولین افزایش اتفاق افتاد. بر اساس آن حق عائله‌مندی ۶۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۲۰۰ هزار تومان اضافه شد. پیشنهاد در لایحه بودجه سال آینده، ۹۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و ۴۰۰ هزار تومان حق اولاد خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با همکاری مجلس، تحت عنوان یک ردیف جدید در احکام کارگزینی با نام ترمیم، حقوق قبلاً افزایش پیدا کرد که سه هزار امتیاز و معادل ۱ میلیون تومان بود. پیشنهاد برای امسال هم به همین صورت بود که انجام شود که به جای اینکه ضریب حقوقی را تغییر دهیم ، این رقم را در حکم افزایش دهیم که این موضوع در حال بحث است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه معتقد بودند همان ۲۰ درصد را روی احکام افزایش دهیم. برداشت ما این بود که اگر بخواهیم نظام عادلانه جبران خدماتی را داشته باشیم به مرور زمان باید از این الگوی ردیف جدید ترمیم حقوق استفاده کنیم، تا بتوانیم کم کم فضا را مدیریت کنیم و فاصله حداقل و حداکثر را در بخش دولتی نسبت به آنچه که الان است، کمتر کنیم.

وی تأکید کرد: پیشنهاد ما افزایش دو میلیون تومان معادل ۶۰۰۰ امتیاز بود که برای همه کارکنان دولتی این مقدار اضافه می‌شد و ردیف فوق العاده ترمیم از ۳ هزار امتیاز به ۹ هزار امتیاز تغییر کند، اما در نهایت پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه تصویب شد که معادل همان ۲۰ درصد افزایش حقوق بود.

کارکنان دولت

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون در خصوص لایحه بودجه، اظهار کرد:اعضای کمسیون در جلسات خود به منظور بررسی لایحه بودجه پیشنهاداتی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، حقوق سربازان و بازنشستگان لشکری و کشوری داشتند.

وی افزود: اعضای کمیسیون با توجه به تورم موجود در کشور مصوب کردن که اقشار فوق‌الذکر برای اینکه در سال آینده تحت فشار قرار نگیرند ، افزایش حقوقی بیش از افزایشی که دولت برای آنها در بودجه سال آتی در نظر گرفته بود، داشته باشند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند که حقوق کارکنان دولت ۳۰ درصد افزایش یابد که به تصویب اعضا رسید و این مصوبه برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارسال شد.

گودرزی ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین پیشنهادی برای افزایش ۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری داشتند که این نیز به تصویب اکثریت اعضا رسید.

وی همچنین از مصوبه اعضا برای افزایش حقوق سربازان خبر داد و گفت: با مصوبه اعضا حقوق سربازان مجرد در سال آینه به حدود ۵ میلیون تومان و سربازان متعهل به بیش از ۵ میلیون افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون در بررسی‌های خود پیشنهاداتی نیز برای تامین منابع لازم برای افزایش حقوق‌های پیشنهادی، مطرح کردند که اینها نیز جهت ارزیابی به تلفیق ارسال شده است.

گودرزی بیان کرد: پیشنهادات و مصوبات کمیسیون اجتماعی در حوزه تخصصی این کمسیون در ارتباط با بودجه سال آینده به کمیسیون تلفیق ارائه شده که برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در تلفیق و نمایندگان در جلسه علنی و همچنین تایید از سوی شورای نگهبان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    ۲۰ درصدچیه،یکم عادلانه کارکنید به خصوص قشرنیروی مسلح

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه