جذب این دو ستاره خواسته هواداران استقلال است

علی کریمی و روزبه چشمی با اعلام رسمی باشگاه‌های الدحیل و ام الصلال از این دو تیم جدا شده و هواداران استقلال علاقه زیادی به بازگشت این دو نفر دارند.

جذب این دو ستاره خواسته هواداران استقلال است
کدخبر : 1524
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :
باشگاه ام الصلال قطر با انتشار توئیتی در صفحه رسمی خود از جدایی روزبه چشمی مدافع ایرانی خبر داد و اعلام کرد قصدی برای تمدید قرارداد او ندارد. نکته جالب تر اینکه ساعاتی پیش از انتشار این توئیت، یک کانال تلگرامی از مذاکرات فرهاد مجیدی با چشمی برای بازگشت به استقلال خبر داده بود که آبی پوشان با انتشار بیانیه ای رسمی این خبر را تکذیب کردند.

پیش از این نیز، جدایی علی کریمی دیگر هافبک ایرانی شاغل در لیگ قطر از الدحیل قطعی شده بود. کریمی که در تابستان گذشته و با جدایی از استقلال راهی قطر اس سی شده بود، با قراردادی قرضی به الدحیل پیوست ولی با پایان آن، از این تیم جدا شد و او نیز هنوز آینده خودش را مشخص نکرده است.

هر چند که کریمی به اطرافیانش اعلام کرده است که فصل بعد را نیز در قطر سپری خواهد کرد و فعلا قصدی برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد اما هواداران استقلال باز هم خواهان بازگشت این هافبک توانمند به تیمشان هستند چرا که پس از جدایی او از جمع آبی پوشان، این تیم در میانه میدان نتوانست آن عملکرد خوب خود در فصل قبل را تکرار کند.

حتی گفته‌های غیررسمی کریمی مبنی بر ماندن در قطر نیز باعث نشده است که استقلالی ها پیگیر اخبار او نباشند و یکی از اهداف نقل و انتقالاتی هواداران این تیم نیز بازگشت کریمی است اما حالا و با خبر رسمی جدایی چشمی از ام الصلال، زمزمه هایی مبنی بر بازگشت او به ایران شنیده می شود.

چشمی برخلاف کریمی در تیم سطح پایین تر قطر حضور داشت و در هفته های پایانی برای بقا در لیگ ستارگان می جنگید و حتی روزبه نیز در دیدارهای پایان فصل با درخشش خوبی که داشت، یکی از عوامل بقای تیمش بود اما به دلیل محدودیت های تیم های قطری در استفاده از بازیکنان خارجی و قوانین لیگ ستارگان، باعث شد تا چشمی به کارش با ام الصلال پس از تنها یک سال پایان دهد.

روزبه که در زمان حضور در استقلال به یک نوع آچار فرانسه تبدیل شده بود و در پست های مختلف برای تیمش به میدان می رفت، در صورت بازگشت به تیم سابقش قطعا می تواند وزنه تدافعی استقلال چه در خط دفاعی و چه در پست هافبک دفاعی، افزایش دهد.

در هر صورت با توجه به اینکه چشمی و کریمی اکنون بدون تیم هستند، قطعا هواداران استقلال از بازگشت آنها استقبال می کنند ولی شرایط مدیریتی باشگاه، مشکلات مالی و اختلافات میان مدیران باعث شده است که این دو ستاره سابق آبی پوشان در ابتدا به دنبال ادامه حضور در لیگ قطر باشند و سپس به گزینه بازگشت فکر کنند.

استقلال برای حضور در فصل بعدی لیگ برتر و همچنین جدال سخت و سرنوشت ساز مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به فکر تقویت تیم خود باشد. باید دید چشمی و کریمی در لیست خرید فرهاد حضور دارند یا خیر و در صورت مثبت بودن آن، آیا احمد مددی قادر به بازگرداندن این دو ستاره سابق خواهد بود؟

البته مسئله اصلی، تمایل این دو نفر برای بازگشت است و آیا اصلا آنها تمایلی به بازگشت دارند یا خیر. در صورتی که مددی قادر به انجام این اتفاق بزرگ باشد، شاید بتوان گفت تا حدود زیادی وجهه اش را نزد هواداران بالا برده است. اتفاقی که احتمال رخ ندادن آن، بیشتر از عملی شدنش است. به هر شکل استقلالی ها این روزها به شکلی جدی پیگیر سرنوشت روزبه چشمی و علی کریمی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه