ترفندها و محصولاتی که برای مراقبت از مو در فصل پاییز به آنها نیاز دارید

ترفندها و محصولاتی که برای مراقبت از مو در فصل پاییز به آنها نیاز دارید
کدخبر : 21626
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

اگرچه فصل پاییز ازنظر بسیاری از افراد دوست‌داشتنی و جذاب است، اما به‌دلیل خشکی هوا موهای افراد در این فصل شکننده، خشک و آسیب‌پذیر خواهد شد. بنابراین مراقبت از مو در فصل پاییز از امور مهم و ضروری شمرده می‌شود. افرادی که تمایل دارند موهای سالمی داشته باشند، باید ترفندهای مراقبت از مو در این فصل را یاد بگیرند و انجام دهند. علاوه‌بر این، برای مراقبت از موها در این فصل استفاده از محصولات باکیفیت همچون شامپو سریتا در سلامت موها تاثیر زیادی دارد.

 

روش‌های مراقبت از مو در فصل پاییز

راه‌ها و ترفندهای مختلفی برای مراقبت از موها در فصول سرد و خشک وجود دارد. یکی از رایج‌ترین ترفندها برای جلوگیری از خشک‌شدن موها در فصل پاییز استفاده از انواع نرم‌کننده‌ها و ماسک موها درنظرگرفته می‌شود. افراد با استفاده از ماسک موهای باکیفیت همچون ماسک موی پنتن می‌توانند به مقدار قابل توجهی از خشک و وز شدن موهای خود جلوگیری کنند. سایر ترفندهای مراقبت از مو در فصل پاییز شامل موارد زیر خواهد شد:

روغن‌تراپی و چرب کردن مو‌ها

یکی از روش‌های مراقبت از مو‌ها در فصول سرد جهت کاهش خشکی و شکنندگی موها، استفاده از انواع روغن‌های طبیعی به‌شمار می‌رود. افراد این امکان را دارند تا با استفاده از روغن‌های مختلف و یا ترکیبی از چند روغن موهای خود را به‌طور منظم و چند ساعت قبل از حمام چرب کنند و ماساژ دهند.

این‌کار در برطرف‌کردن خشکی موها در فصل پاییز بسیار موثر است. روغن‌های مفیدی که معمولا برای روغن‌تراپی موها مورداستفاده قرار می‌گیرند، شامل روغن بادام، روغن زیتون، روغن خردل سفید و روغن نارگیل می‌شوند.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای برطرف کردن شوره سر

در فصل پاییز و زمستان به‌دلیل خشکی هوا، خارش پوست سر بیشتر خواهد شد که در نتیجه آن، شوره سر نیز افزایش می‌یابد. وجود شوره در لابه‌لای موها و ریختن آن بر روی لباس افراد، موجب خجالت و ناراحتی آن‌ها خواهد شد. بنابراین باید افراد در ترفندهای مراقبت از مو در فصل پاییز، راهی برای برطرف‌کردن شوره سر بیابند.

یکی از موثرترین مواد در از بین‌بردن شوره سر، ژل آلوئه‌ورا یا روغن گیاه چریش به‌شمار می‌رود. زیرا این موارد خاصیت جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها را در پوست سر دارند و مانع از ایجاد شوره سر در فصل پاییز می‌شوند. افراد باید ژل آلوئه‌ورا یا روغن گیاه چریش را بر روی موهای خود ماساژ دهند.

نبستن موها به‌صورت دم اسبی

اغلب افراد این نکته را نمی‌دانند که با بستن موها به‌صورت دم اسبی باعث شکننده‌شدن موها و فشارآمدن به پوست سر می‌شوند. اگرچه این سبک بستن موها زیبا است، اما توصیه می‌شود افراد در روزهای گرم تابستان موهای خود را دم اسبی ببندند. بنابراین به‌منظور مراقبت از مو در فصل پاییز افراد باید سعی داشته باشند، کمتر از این مدل استفاده کنند.

رنگ نکردن موها در پاییز

رنگ مو نوعی لوازم آرایشی مو به‌حساب می‌آید که به‌دلیل داشتن موادشیمیایی، ریزش و خشکی مو را افزایش می‌دهد. هر چه افراد از رنگ موی باکیفیت نیز بهره ببرند، باز هم به موهای آن‌ها آسیب وارد می‌شود. ازاین‌رو برای مراقبت از موها در فصول سرد، باید افراد از رنگ‌کردن موهای خود در فصل پاییز جلوگیری به‌عمل آورند. درصورت ضروری‌بودن انجام این کار افراد باید از نرم‌کننده مو برای حفظ نرمی و جلوگیری از شکنندگی مو بهره ببرند.

3

مرتب کردن انتهای موها

یکی از ترفندهای مراقبت از موها در فصل‌های سرد و خشک این است که افراد به‌طور مرتب قسمت انتهای موهای خود را کوتاه کنند. این کار باعث می‌شود قسمت‌های آسیب‌دیده و خشک مو جدا شود و درنتیجه نه‌تنها سلامت موها حفظ خواهد شد، بلکه موها شاداب‌تر به‌نظر می‌رسند.

مرطوب نگه‌داشتن موها

یکی از مهم‌ترین ترفندهای مراقبت از مو در فصل پاییز این است که افراد موهای خود را بیش‌ازحد معمول مرطوب نگه دارند. برای انجام این کار استفاده از انواع ماسک مو و نرم‌کننده‌های مو توصیه می‌شود. زیرا این محصولات حالت موهای افراد را به‌حالت طبیعی و سالم می‌رساند و با تامین رطوبت موها از خشکی آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از محصولات محافظت از مو

افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که استفاده از وسایلی همچون سشوار و اتوی مو به‌ویژه در فصول سرد آسیب جدی به موها وارد می‌کنند. بنابراین افرادی که تمایل دارند در فصل پاییز از این نوع وسایل بهره ببرند، باید قبل از آن موهای خود را به‌خوبی با سرم نرم‌کننده مو، کرم مو و ماسک‌های تقویت‌کننده مانند ماسک مو پنتن آغشته سازند. 

صحیح شامپو زدن

نحوه صحیح شامپوزدن نیز یکی دیگر از ترفندهای مراقبت از مو در فصل پاییز به‌حساب می‌آید. بنابراین افراد باید ابتدا شامپو را بر روی پوست خود قرار دهند و به آرامی و با حرکت‌های دایره‌ای ماساژ را شروع کنند. ماساژدادن پوست سر به‌صورت دایره‌ای گردش خود را در پوست افزایش خواهد داد. سپس افراد باید ساقه موها و انتهای آن‌ها را با شامپو بشویند. شامپوزدن نباید بیش‌از 3 دقیقه طول بکشد.

اجتناب از حمام با آب داغ

اگرچه اغلب فراد در فصول سرد ترجیح می‌دهند با آب داغ حمام کنند، اما این‌کار باعث خشک‌شدن و آسیب‌دیدن پوست و مو می‌شود. زیرا آب داغ چربی‌های ضروری مو را از بین می‌برد و منجر به گره‌خوردن موها خواهد شد. بنابراین باید در این فصول به‌جای آب خیلی داغ از آب ولرم برای شست‌و‌شوی موهای خود استفاده کرد. ازطرفی شستن موها با آب سرد، تاثیرات بهتری بر موها دارد که عبارتند از باز شدن منافذ پوست سر، مرطوب‌ماندن موها و براق‌شدن آن‌ها.

درست برس زدن

یکی دیگر از ترفندهای مراقبت از مو در فصل پاییز صحیح برس‌کشیدن موها محسوب می‌شود. در واقع نحوه صحیح برس‌کشیدن در حفظ سلامت مو تاثیر زیادی دارد. استفاده از برس نسبت به شانه آسیب کمتری به موها وارد خواهد کرد. افراد باید برس‌کشیدن را از انتهای موهای خود شروع کنند و سپس قسمت‌های بالا موها را برس بکشند.  

خودداری از حمام طولانی

حمام‌های طولانی نه‌تنها مفید نیستند، بلکه به سلامت موهای افراد آسیب هم می‌زنند. در واقع بنابر نظر کارشناسان حمام‌های بیشتر از 10 دقیقه باعث از بین‌بردن چربی‌های ضروری مو و خشکی موها می‌شوند.

4

جمع‌بندی

مراقبت از مو در فصل پاییز یک امر ضروری است. زیرا باخشک ‌شدن هوا در این فصل چربی‌های ضروری پوست که مسئول محافظت از موها هستند، کمتر ترشح می‌شوند. بنابراین افراد باید نکات و ترفندهایی را رعایت کنند که از آسیب وارد شدن به موها و خشک‌شدن آن‌ها جلوگیری به‌عمل آورند. انجام دادن برخی از این ترفندها نه‌تنها بسیار آسان است، بلکه به هزینه کمی نیاز ندارد. آن‌ها می‌توانند برای خرید محصولات مراقبت از مو کلمه ماسک موی کراتینه خانومی را گوگل جستجو کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه