کاربرد درب های ساختمانی

همیشه هنگام ورود به یک ساختمان تجاری، مسکونی و... اولین چیزی که به آن دقت می‌شود، درب ورودی آن‌ها است. این درب‌ها علاوه‌بر ایجاد محیطی امن، سبب زیبایی ظاهر و شخصیت بخشیدن به یک ساختمان می‌شوند. درب‌های ساختمانی در مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی در بازار وجود دارند که شما با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و خریداری کنید. درب چوبی تولیدشده در درسام، از محصولات مقاوم با طراحی مدرن، شیک و جدید به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا کاربرد این درب‌ها و انواعشان را برایتان شرح دهیم.

کاربرد درب های ساختمانی
کدخبر : 17009
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

   

کاربرد درب ساختمان چیست؟

از ارکان اصلی هنگام طراحی و ساخت ساختمان‌های تجاری، مسکونی و... موقعیت درب ساختمانی و جنس و طرح آن است. این تجهیزات جزو مهم‌ترین بخش خانه هستند و در طراحی داخلی بسیار تأثیر می‌گذارند و دارای کاربرد‌های بسیاری هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وظیفه اصلی درب، حفظ حریم شخصی و امنیت ساکنین درون ساختمان است. درب‌ها به سیستم قفل و کلید مجهز هستند و هرکسی اجازه ورود به خانه یا اتاق را ندارد.
  • راه ارتباطی بین اتاق‌های مختلف و جدا‌کننده بخش‌های مختلف یک خانه به حساب می‌آیند.
  • جلوه و نمای زیبایی به خانه و ساختمان هنگام ورود می‌بخشند.
  • با باز و بسته کردن درب می‌توان نور و تهویه مناسب درون خانه را تنظیم کرد. برای مثال: می‌توان با بستن آن، هوای سرد و گرم درون منزل را کنترل کرد.
  • به‌عنوان یک عایق صدا عمل می‌کند و مانع شنیده‌شدن صدای بیرون خانه می‌شود.
  • بستن درب چوبی خانه مانع از ورود حیوانات، حشرات یا افراد مزاحم به درون خانه خواهد شد و امنیت فردی شما را حفظ می‌کند.
  • همچنین نقش بسزایی در گسترش آتش‌سوزی در خانه دارد و مانع از انتشار آتش به بخش‌های دیگر ساختمان می‌شود.

    6

انواع درب ساختمانی بر اساس موقعیت مکانی

یکی از مهم‌ترین اجزای یک ساختمان که علاوه‌بر تأثیر در ظاهر و نمای آن، سبب ایجاد امنیت و حریم شخصی می‌شود، درب‌های ساختمانی هستند. امروزه با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و فناوری در صنعت ساختمان‌سازی، درب‌ها نیز دچار تغییرات گسترده‌ای شدند. درب‌‌ها علاوه‌بر کاربرد مهمی که در ساختمان‌ها دارند، می‌توانند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون داخلی خانه، ایفای نقش کنند. درب داخلی شامل درب اتاقی، سرویس بهداشتی و حمام می‌شود. در حالت کلی، در ساختمان‌سازی درب‌ها را از لحاظ موقعیت مکانی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  1. درب داخلی
  2. درب ورودی

درب خارجی یا همان ورودی به محیط بیرون از خانه باز شده و شامل درب حیاط، کوچه و ‌واحدهای آپارتمان است که این روزها اغلب از انواع ضد سرقت آن استفاده می‌شود. مدل‌های ورودی و جنس آن‌ها نیز دارای تنوع بسیاری در انواع درب چوبی و ضد سرقت و درب آهنی حیاط منازل و... هستند. نوع ضد سرقت آن یکی از مناسب‌ترین و امن‌ترین مدل‌های درب ورودی ساختمان به‌حساب می‌آید.

اما درب داخلی ساختمان در فضای داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع چوبی، شیشه‌ای و... در بازار وجود دارد. این درب‌ها بر اساس مکانی که نصب می‌شوند، دارای تنوع جنس گوناگونی هستند؛ به‌طور مثال: نوع داخل ساختمان آن مانند درب سرویس بهداشتی و حمام به‌طور حتم باید ضد‌آب باشد.

       7

معتبرترین شرکت تولیدکننده درب چوبی

شرکت درسام یکی از بهترین و معتبر‌ترین تولید‌کننده درب چوبی، ضد سرقت، فلزی و... است. این شرکت با ساخت درب‌های مقاوم، مستحکم و با طراحی زیبا شما را ترغیب به خرید می‌کند. درب اتاقی درسام و همچنین ورودی آن بسیار پر‌بازدید و پر‌فروش است. امکان ساخت درب در ابعاد سفارشی نیز در درسام امکان‌پذیر است. می‌توانید با مراجعه حضوری یا مراجعه به سایت درسام، انواع گوناگون این محصول را تماشا کرده و محصول موردنظر خود را مطابق با دکور خانه‌تان تهیه کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه