قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا به دنبال سکته دادن مردم است! | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

در ادامه قیمت طلا امروز 10 اردیبهشت را مشاهده می کنید.

قیمت طلا به دنبال سکته دادن مردم است! | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 25402
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

طلای 18 عیار / 750 33,432,000

طلای ۲۴ عیار 44,575,000

طلای 18 عیار / 740 32,986,000

طلای دست دوم 32,985,930

آبشده کمتر از کیلو 144,910,000

مثقال طلا 144,810,000

انس طلا 2,338.12

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 404,390,000

سکه بهار آزادی تک فروشی  370,800,000

نیم سکه تک فروشی 235,600,000

ربع سکه تک فروشی 143,400,000

سکه گرمی تک فروشی 63,200,000

تمام سکه (قبل 86) 368,000,000

نیم سکه (قبل 86) 170,000,000

ربع سکه (قبل 86) 90,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 67,870,000

حباب سکه بهار آزادی 34,880,000

حباب نیم سکه 67,530,000

حباب ربع سکه 59,240,000

حباب سکه گرمی 21,780,000

منبع: آرمان ملی

قیمت طلا

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته با کاهش قیمت دلار همراه شد. این کاهش قیمت، سکه‌های سنگین را به کانال پایین‌تر کشاند. معامله‌گران روند تقاضا در بازار طلا را کاهشی می‌دانند و معتقدند این کاهش تقاضا به افت قیمت در بازار دامن زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه طی دو روز ابتدایی هفته با افت قیمت دلار همراه شد و در روند نزولی قرار گرفت. روند کاهشی دو روز اخیر، بیشتر قطعات سکه را وادار به عقب‌نشینی در کانال پایین‌تر کرده است.

معامله‌گران معتقدند سیاست‌گذار بر بازار ارز چیره شده و بازار طلا و سکه را نیز با خود همراه کرده است. آنها رکود حاکم بر بازار طلا را دلیل شتاب بیشتر روند کاهشی در قیمت طلا و سکه می‌دانند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان بازار طلا برای روزهای آینده چشم به بازار طلای جهانی و نوسانات آن دارند. آنها معتقدند تغییرات اونس جهانی طلا بر روند قیمت طلا در بازار داخلی اثر مستقیم دارد.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری ثابت است و در تعطیلات پایانی هفته قرار دارد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۳ هزار و ۵۱۰ تومانی معامله شد و کاهش ۴۱۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشته است.

قیمت طلا

قیمت سکه امامی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت با کاهش ۳۹۶ هزار تومانی، به کانال ۴۰ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۰ میلیون و ۸۰۵ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با افت ۵۰۵ هزار تومانی بیشترین کاهش قیمت را در قطعات سکه داشت و به کانال ۳۷ میلیونی برگشت. این قطعه با قیمت ۳۷ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بسته شد.

شایان ذکر است قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به کانال ۲۳ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع‌سکه برخلاف روند بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد.  قیمت سکه گرمی تغییری نکرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا در دومین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۱۵۴ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۳۴ هزار و ۷۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۰۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۵۶۲ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه روز یکشنبه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۱۹ هزار تومان، سکه بهار ۲۱۵ هزار تومان و‌ نیم‌سکه ۱۶۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب ربع سکه ۱۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۳۴ هزار تومان افزایش داشت./ تعادل

قیمت طلا

چه عواملی بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد؟

قیمت طلا در بازار ایران از دو عامل اصلی انس جهانی و نرخ ارز اثر می‌پذیرد. هر مثقال طلای آب شده بر اساس قیمت یک انس طلا ضرب در قیمت روز یک دلار تقسیم بر عدد ۹.۵۷۴۲ به دست می‌آید. بنابراین این دو عامل یعنی انس و دلار اصلی‌ترین شاخص‌های تغییر قیمت‌ها در بازار طلا است. البته این رقم برای قیمت طلای ۱۷ عیار است.

عامل سومی نیز در بازار طلا وجود دارد که می‌تواند در قیمت‌ها اثرگذار باشد و آن تقاضا است؛ هر زمان که تقاضا از عرضه بیشتر باشد احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد همچنان که در بازار سکه مشاهده می‌شود هر قطعه سکه تمام بهار آزادی بیش از ۵ میلیون تومان حباب دارد یعنی قیمت واقعی طلای سکه از قیمت فروش آن کمتر است به این دلیل که عرضه نتوانسته تقاضا را پوشش دهد؛ اما در اینجا قیمت طلا ثابت است یعنی اگر بخواهید طلای آب شده خریداری کنید با همان فرمول بالا محاسبه خواهد شد.

روش‌های پیش‌بینی قیمت طلا

بر اساس عواملی که ذکر شد برای پیش‌بینی قیمت طلا از یک طرف باید روند انس جهانی را در نظر گرفت؛ اتفاقاتی نظیر تغییرات نرخ بهره بانک‌های مرکزی به ویژه فدرال رزرو آمریکا و رخدادهای سیاسی و اقتصادی جهانی می‌تواند بر روی قیمت انس اثرگذار باشد.

قیمت طلا

از طرف دیگر قیمت تغییرات قیمت دلار نیز اثر آنی در بازار سکه و طلا دارد؛ در هفته‌های اخیر با صعود قیمت دلار، سکه نیز تا بالای ۳۴ میلیون تومان رسید اما با حرکت نزولی دلار قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت.

بنابراین برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بررسی روند این ۲ عامل نقش اساسی خواهد داشت.

زمانی که بازار طلا روند با ثباتی را طی می‌کند بهترین زمان خرید طلا و سکه است، در همین رابطه نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در یک گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه زمانی که قیمت‌ها در طول یک ماه ثبات دارند مردم می‌توانند به راحتی مبادلات خود را انجام دهند.

اما باید توجه داشت ورود به بازار طلا برای خرید در زمان‌هایی که قیمت‌ها التهاب دارد کار درستی نیست؛ اگر به روند یک ماه اخیر بازار هم نگاه کنیم روز ۱۴ بهمن ماه قیمت هر گرم طلا تا مرز ۳ میلیون تومان نیز رسید اما امروز طلا ۱۳۰ هزار تومان در هر گرم ارزان‌تر از آن زمان است./ اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه