قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا اول هفته دست خریداران را از پشت بست | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت طلا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا اول هفته دست خریداران را از پشت بست | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 25341
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

بروزرسانی: شنبه 8 اردیبهشت - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 35,232,000

طلای ۲۴ عیار 46,976,000

طلای 18 عیار / 740 34,763,000

طلای دست دوم 34,762,670

آبشده کمتر از کیلو 152,710,000

مثقال طلا 152,590,000

انس طلا 2,320.99

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 425,490,000

سکه بهار آزادی تک فروشی  393,050,000

نیم سکه تک فروشی 248,600,000

ربع سکه تک فروشی 151,400,000

سکه گرمی تک فروشی 68,200,000

تمام سکه (قبل 86) 390,000,000

نیم سکه (قبل 86) 183,000,000

ربع سکه (قبل 86) 95,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 76,980,000

حباب سکه بهار آزادی 45,140,000

حباب نیم سکه 74,530,000

حباب ربع سکه 64,240,000

حباب سکه گرمی 25,310,000

منبع: منیبان

قیمت طلا

سقوط قیمت طلا به این دلیل

بازار سکه در هفته اول اردیبهشت‌ماه سود منفی ۵.۵ درصدی و طلا سود منفی ۹ درصدی داشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می‌گویند این روند کاهشی را می‌توان کوتاه‌مدت تلقی کرد زیرا انتظارات تورمی افزایشی است و هر لحظه ممکن است آرامش منطقه خاورمیانه از دست برود و این موضوع اثر مستقیم بر بازارهای مالی داخلی می‌گذارد.

تحلیلگران بازارهای مالی برای  هر گرم طلا در بازار داخلی منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی را کف تعادلی بازار طلا در نظر می‌گیرند. آنها برای سکه امامی منطقه ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را کف قیمت این قطعه می‌دانند.

کاهش قیمت سکه طی یک هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان بود. روند قیمتی بازار نشان می‌دهد که زیان سکه‌بازان در ۷ روز گذشته ۵.۵ درصد بود و هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.سکه امامی البته در روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد، اما دوباره به کانال بالاتر بازگشت.قیمت نیم‌سکه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در هفته گذشته داشت.در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت طلا

اما در این میان، زیان خریداران طلا در هفته گذشته در حدود ۸ درصد بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین رابطهه درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

وی متذکر می‌شود: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای جهانی و همچنین با توجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسان حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی می‌کند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت‌ها در بازار آزاد ارز نزولی بود و بازار طلا با سقوط اونس جهانی طلا کاهش بیشتری را تجربه کرد.

قیمت طلا

اسکناس آمریکایی در هفته‌ گذشته کاهش ۵ درصدی را ثبت کرد ولی با این حال وضعیت دلار بهتر از بازار طلا بود و معامله‌گران بازار طلا با سقوط اونس جهانی طلا زیان بیشتری را ثبت کردند. طلای آب شده در هفته گذشته سقوط ۸.۹ درصدی داشت که بیشترین زیان در بازار طلا بود، سکه گرمی عقبگرد ۶.۸ درصدی را ثبت کرد، ولی مقاومت فروشندگان سکه در برابر کاهش قیمت باعث شد تا سکه امامی با عقب‌نشینی ۴.۷ درصدی کمترین کاهش را داشته باشد.

حباب طلای آب‌شده در سایه انتظارات از اونس جهانی طلا در روز پنجشنبه منفی شد. حباب درهم در محدوده منطقی محدوده منفی ۱۰۰ تومان نوسان کرد و حباب سکه گرمی از سقف ۵۰ درصدی از ابتدای سال جاری به محدوده ۳۶ درصدی در معاملات روز پنجشنبه رسید.

منبع : تجارت نیوز - خبرانلاین -اکو ایران

روند بازار قیمت طلا در اردیبهشت چگونه است؟

به عقیده فعالان بازار طلا، با وجود تاثیر سیگنال‌های سیاسی بر روند قیمت در بازار فلز زرد، اما افزایش قابل توجه اونس جهانی طلا در فروردین روند بازار را صعودی کرده است. کارشناسان اقتصادی علاوه بر اینکه نیم‌نگاهی به تحولات قیمت اونس جهانی طلا دارند معتقدند برای اردیبهشت‌ماه باید دید دلار به چه سمتی می‌رود و به دنبال آن فهمید بازار طلا و سکه چه روندی پیدا خواهد کرد.

قیمت طلا

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۳۰ فروردین با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی با رقم ۴۴ میلیون و ۹۰۲ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با افزایش ۴۱۵ هزار تومانی روی قیمت ۴۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در آخرین معامله هفته اخیر قیمت نیم‌‌سکه و ربع ‌سکه هر یک با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی همراه شد. این قطعات به‌ترتیب با رقم ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی و ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی معامله شدند.

قیمت سکه گرمی روز پنجشنبه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

قیمت طلا روز پنجشنبه با افزایش ارزش بازگشایی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۱۳۹ هزار تومان رشد داشت و با قیمت ۱۶ میلیون و ۵۸۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد سه هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۸۲۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم هم با رقم سه میلیون و ۷۷۸ هزار تومان بسته شد.

افزایش حباب سکه در آخرین روز معاملاتی هفته پایانی فروردین تناسب بالایی با قیمت قطعات سکه داشت. حباب سکه امامی ۳۰۰ هزارتومان، سکه بهار ۳۱۴ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۴۹ هزار تومان، ربع‌سکه ۲۷۵ هزار تومان و سکه گرمی ۸۷ هزار تومان افزایش پیدا کرد./ تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه