نهضت ملی مسکن | مسکن ملی

خبر خوش برای مستاجران | تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن | خانه دار شدن مستاجران با نهضت ملی مسکن

تا پایان سال ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد بازار می شود که به بازار مسکن شوک بزرگی وارد می‌کند و رونق می‌بخشد.

خبر خوش برای مستاجران | تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن | خانه دار شدن مستاجران با نهضت ملی مسکن
کدخبر : 9998
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نهضت ملی مسکن طرحی برای اقشار با درآمد پایین است. نهضت ملی مسکن برای کسانی است که شرایط خاصی را همچون بیوگی، اعتیاد و ... داشته باشند. نهضت ملی مسکن می تواند برای خارجیان مقیم در کشور مانند افغان ها که شرایط زندگی در کشور را ندارند نیز مناسب باشد. نهضت ملی مسکن از طرح هایی است که دولت آن را به صورت پروژه در برخی اراضی اجرا می کند. افراد زیادی در جامعه برای ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

نهضت ملی مسکن

شاکری گفت: تا پایان سال ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد بازار می شود که به بازار مسکن شوک بزرگی وارد می‌کند و رونق می‌بخشد.

 اقبال شاکری گفت: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی یکی از وظایف اتاق تعاون است که تحویل کلید این واحدها باید در آینده نزدیک به مرحله عملیاتی برسد.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال تحویل داده خواهد شد با تحویل این واحدها شوک بزرگی به بازار مسکن برای رونق این بازار وارد خواهد شد.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور ۱۰۰ هزارواحد نهضت ملی مسکن به بهره داری خواهد رسید.

نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز دور جدید ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سه نقطه پایتخت از جمله اسلامشهر خبر داد.

خلیل محبت‌خواه با اشاره به تحویل زمین سه سایت در جنوب غرب استان و شروع دور جدید ساخت و سازها در نهضت ملی مسکن، اظهار کرد:‌ سایت عدل‌آباد اسلامشهر به میزان ۶۰ هکتار، بازارک رباط کریم به میزان ۸۲ هکتار و نسیم شهر نیز در جوار شهرستان رباط کریم به میزان ۳ هکتار تحویل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شد.

وی با دعوت از کارگزاران برای شروع و مذاکره با اداره کل راه و شهر سازی استان تهران تصریح کرد: ۱۴۵ هکتار زمین تحویلی این اداره کل دارای مجوزهای شروع عملیات اجرایی بالاخص مجوز کمیسیون ماده ۵ است.  

محبت خواه گفت: قبل از تحویل سایت‌های جدید طی یکسال گذشته در دولت سیزدهم تمام موارد مربوط به تامین زمین نهضت ملی مسکن در کمیته تخصیص زمین راه و شهر سازی استان تهران، دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون‌های مربوطه در محل استانداری تهران با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی نهایی شده است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: این سازمان موفق به تأمین زمین در تمامی هزار و ۳۱۲ شهری که طرح نهضت ملی زمین و مسکن در آنها اجرا می‌شود شده است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه این سازمان موفق به تأمین زمین در تمامی هزار و ۳۱۲ شهری که طرح نهضت ملی زمین و مسکن در آنها اجرا می‌شود شده است، گفت: برنامه تأمین زمین در استان‌هایی مانند قزوین، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به طور کامل به اتمام رسیده است.

تقی رضایی اضافه کرد: در برخی استان‌ها مانند کردستان یا استان‌های شمال کشور به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه و نوع زمین‌ها باید از سیاست‌های دیگری مثل شهرک‌سازی استفاده کنیم.

وی در توضیح این سیاست برای تأمین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در چنین شهرهایی باید مکان‌هایی را در خارج از محدوده و حریم شهرها پیش‌بینی کنیم تا موضوع تأمین زمین در این شهرها هم به طور کامل به اتمام برسد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در خصوص تاریخ تحویل پروژه‌های طرح نهضت ملی، گفت: قراردادهای این پروژه‌ها در استان‌ها دو ساله است و پس از گذشت دو سال از آغاز عملیات اجرایی واحدها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

رضایی در خصوص همکاری دستگاه‌ها با سازمان ملی زمین و مسکن برای انتقال زمین‌های مازاد تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن بیشترین همکاری را در زمینه معرفی اراضی ملی واقع در حریم و محدوده شهرها به سازمان ملی زمین و مسکن داشته است.

وی در خصوص معرفی زمین‌های مازاد به استناد ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن نیز گفت: در خصوص سایر دستگاه‌های اجرایی تا به امروز بحث معرفی زمین‌های مازاد به سازمان چندان مطلوب پیش نرفته اما با توجه به رویکرد و سیاست‌های دولت در تأمین مسکن برای اقشار مختلف امیدواریم این همکاری به زودی به نتیجه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه