رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد | میز کار رتبه‌بندی فرهنگیان شروع به کار کرد

«کارگروه اجرایی رتبه‌بندی معلمان» با صدور اطلاعیه شمار یک خود از آغاز به کار رسمی «میز کار رتبه بندی معلمان» (ناظر ستادی) خبر داد.

رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد | میز کار رتبه‌بندی فرهنگیان شروع به کار کرد
کدخبر : 9738
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

در متن اطلاعیه صادره وزارت آموزش و پرورش آمده است: به اطلاع جامعه فرهیخته معلمان گرامی می‌رساند؛ با عنایت به حمایت و پیگیری‌های رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب و اجرای قانون رتبه بندی معلمان وهمچنین پیرو دستور و تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تسریع فرایند اجرایی سازی قانون رتبه بندی معلمان و اطلاع رسانی به موقع و شفاف مراحل انجام امور به جامعه معلمان، میز کار رتبه بندی معلمان(ناظر ستادی) با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش، آغاز به کار کرد.

در ادامه اطلاعیه یاد شده آمده است: این میز کار با حضور نمایندگانی از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دفتر توسعه آموزش های مجازی و فناوری و امنیت اطلاعات، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع و مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و اموراداری و با هدف جمع آوری و رفع ابهامات و پرسش های احتمالی، تکمیل و اصلاح سامانه رتبه بندی معلمان، تدوین راهنماهای لازم ، طراحی دوره های تربیت ارزیاب  و... برگزار می شود.

گفتنی است،  جلسات‌ میزکار ستادی بطور روزانه و مستمر برگزار و گزارشی از نتایج و خروجی نشست ها در پایان هر روز به مقام عالی وزارت برای جمع بندی نهایی ارسال می شود که مصوبات آن در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع معلمان خواهد رسید.

رتبه بندی فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بخشنامه شرط دو سال خدمت جهت برخوردار شدن از رتبه بندی برای بازنشسته‌ها لغو شده است.

با اعلام وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه شرط دو سال خدمت جهت برخوردار شدن از رتبه بندی برای بازنشسته ها لغو شد.

 پیش از این طی برداشتی از تبصره ۵ ماده ۴ آیین نامه ۱۲ تیر ماه ابلاغی دولت شرط دو سال خدمت برای کسانی که بازنشستگی آنها در اختیار وزارت آموزش و پرورش بود توسط برخی ادارات استنباط شده بود.

 طبق متن قانون تمام بازنشسته های بعد از ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مشمول رتبه بندی خواهند شد‌.

رضا حاجی پور در تشریح جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: جلسه کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد و چند نفر از نمایندگان سوالاتی داشتند که در ر ابطه با موضوعات مختلف بحث شد و یک سری از مسائل منطقه ای نیز مطرح شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش از آماده شدن آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان خبر داد.

وی با بیان اینکه از جمله موضوعات مطرح در جلسه کمیسیون آموزش بحث رتبه بندی معلمان بود، تصریح کرد: بعضی از نمایندگان از پاسخ سوالاتشان قانع شدند و بعضی از نمایندگان نیز برای مدتی زمان تعیین کردند.

نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در جلسه بحث رتبه بندی معلمان مطرح شد که طبق گفته وزیر آموزش و پرورش آیین نامه اجرایی رتبه بندی را تقریبا آماده کرده اند و قرار است که ابتدا در مراکز استان ها و ستادها اجرایی کنند و بعد از اینکه در استان ها و ستادها اجرایی شد به سرعت در سطح کشور اجرایی و عملیاتی شود.

یوسف نوری گفت: آئین نامه قانون رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات هیات تطبیق برطرف شده تا از فردا اجرای آن کلید بخورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه