سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر مهم برای دریافت سهام عدالت | تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس چون موضوع زمان اعطا سهام عدالت به جاماندگان در لایحه بودجه مشخص شده است باید تا پایان سال وضعیت ای افراد مشخص شود.

خبر مهم برای دریافت سهام عدالت | تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت
کدخبر : 9422
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد.

 مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: در مرحله اول افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته‌ امداد که از اخذ سهام عدالت جامانده‌اند در اولویت دولت قرار دارند.

طغیانی افزود: طبق شناسایی که انجام شده حدود ۴میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند که در مرحله اول این سهام به آنها تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: در ارائه سهام عدالت به جاماندگان ۲ مسئله مطرح بود. یک اینکه دولت چه میزان سهام دارد که این مسئله بر طرف شده است. موضوع بعدی این بود که این میزان سهام با چه فرایندی به جاماندگان ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ادامه گفت: یک روش ارائه غیرمستقیم یعنی از طریق تعاونی سهام عدالت استانی است و روش دیگر به‌صورت مستقیم یعنی به فرد میزانی از سهام یک شرکت اعطا می‌شود.

مهدی طغیانی اضافه کرد: در حال حاضر بحث و گفتگو در مورد فرآیند ارائه سهام عدالت به جاماندگان است که تصمیم‌گیری در این باره هم بر عهده شورای عالی بورس است که چه تصمیمی در این‌ باره اتخاذ شود.

نماینده اصفهان در پاسخ به این سوال که چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود، گفت: به دلیل اینکه این موضوع در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است لذا باید تا پایان سال جاری وضعیت کل جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود.

سهام عدالت

براساس پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است تا مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان از روز یکشنبه دوم مردادماه آغاز شود.

​ به دنبال پیگیری‌های انجام شده از سوی مسوولان دولت سیزدهم و نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت جاماندگان، تاکنون ٢ مرحله از پرداخت سود به حساب این افراد انجام شده است که براساس آمار ارائه شده در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

در این میان افرادی بودند که تحت تاثیر عدم ارائه شماره حساب معتبر، از دریافت سود خود عقب مانده بودند که در این زمینه بارها با انتشار اطلاعیه‌های مختلف از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به این افراد هشدار داده شد تا این افراد با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت خود اقدام کنند و در لیست پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

در ادامه چنین اقداماتی، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اواسط خردادماه امسال خبر داد که این شرکت امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده اما لازمه اجرایی شدن چنین اتفاقی رفع مشکل هر چه سریع‌تر شماره شبا سهامداران برای پرداخت سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بود.

به دنبال پیگیری های انجام شده برای واریز هر چه سریع‌تر سود جاماندگان سهام عدالت، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در نخستین روزهای تیر ماه از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان تا اواخر تیر ماه خبر داد و اعلام کرد: براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

براساس آخرین پیگیری‌های انجام شده  قرار بر این است تا مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت از روز یکشنبه دوم مرداد ماه آغاز شود و فقط افرادی که تا ساعت ۲۴ روز جمعه نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سامانه سجام اقدام کرده باشد، از دریافت این سود بهره‌مند خواهند شد و بهتر است تا افرادی که همچنان اقدامی در راستای اصلاح شماره شبای خود انجام نداده‌اند هر چه سریعتر نسبت به آن اقدام کنند.

با توجه به اعلام چنین خبری، تاکنون حدود ۷۵ هزار نفر تاکنون شماره شبای خود را برای دریافت سود سهام عدالت اصلاح کردند.

همچنین برای تعداد ۳۵ هزار نفر دیگر که با مشکل شماره شبای معتبر همراه بودند، پیامک ارسال شده است تا هر چه سریعتر شماره شبای معتبر اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه