یارانه جدید | ثبت نام ارانه جدید

ثبت نام در سامانه جدید یارانه | اگر یارانه جدید نگرفتید بخوانید

سومین مرحله یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی رییسی، چند روز پیش واریز شد؛ واریز این یارانه در حالی بود که هنوز یکی از بزرگترین باگ‌های این سیستم بر سر جای خود باقی بود؛ اما این باگ چه بود؟

ثبت نام در سامانه جدید یارانه | اگر یارانه جدید نگرفتید بخوانید
کدخبر : 9272
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: مرداد ماه از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که افرادی که امکان ثبت نام برای دریافت یارانه نداشتند، بتوانند در سامانه جدید ثبت نام کنند.

سال ۹۳، برخی از افراد تصمیم گرفتند از دریافت یارانه انصراف دهند؛ در این بین برخی از فرزندان خانواده‌ها از دریافت یارانه انصراف دادند؛ یعنی پدر و مادر و سایر فرزندان یارانه می‌گرفتند؛ اما برای مثال یکی از فرزندان از دریافت یارانه انصراف داد؛ حال این فرد امسال می‌خواهد یارانه ۳۰۰ و۴۰۰هزار تومانی بگیرد. اگر دهک یک تا ۹ باشد که مشکلی وجود ندارد و مانند سایرین برای دریافت یارانه ثبت نام می‌کند؛ اما اگر فرد یک دهک دهمی باشد، دیگر داستان متفاوت است. اما چرا؟

این فرد نمی‌تواند در سامانه ثبت نام، ثبت نام کند؛ زیرا دهک دهمی است؛ بنابراین یا واقعا دهک دهمی است و از دریافت یارانه منصرف می‌شود و یا فکر می‌کند اینطور نیست و باید یارانه بگیرد؛ بنابراین اعتراض می‌زند؛ اما امکان اعتراض هم برای این فرد وجود ندارد؛ چرا که برای اعتراض زدن نیازمند شماره حسابی است که یارانه می‌گرفته؛ اما این فرد به طور مستقل یارانه‌ای دریافت نمی‌کرده که شماره حساب داشته باشد؛ بنابراین امکان دریافت یارانه برای این افراد و یا سایر افرادی که شرایط مشابه دارند وجود ندارد؛ حال چاره چیست؟ سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این سوال پاسخ می‌دهد.

طبیه حسینی، در مورد این افراد گفت: این افراد باید منتظر بمانند تا مرداد ماه از سامانه جدید رونمایی شود و بتوانند در آن سامانه ثبت نام و یا ثبت اعتراض کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که یارانه‌های قبلی این افراد چه می‌شود اظهار داشت: اگر آن زمان هنوز بنا برآن بود که معوقات پرداخت شود، یارانه ماه‌های گذشته این افراد نیز پرداخت خواهد شد.

یارانه جدید

محمدهادی زاهدی وفا در حاشیه همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده‌ها از یک هفته تا ۱۰ روز آینده دوباره می‌توانند با مراجعه به سامانه حمایت وزارت کار (اعتراض یارانه https://hemayat.mcls.gov.ir) اطلاعات خود را تکمیل کنند.

وی افزود: امکان ثبت‌نام مجدد خانواده‌هایی که فکر می‌کنند، مستحق دریافت یارانه هستند، ولی به آنها داده نشده، مجدداً در وب‌سایت سامانه حمایتی فراهم می‌شود تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت برخی از خانوارها تشکیل یا تفکیک انجام داده‌اند، گفت: اطلاعات دقیق خانوارها را از بانک‌ها گرفته‌ایم و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی به علت تغییراتی که مرتباً در خانواده‌ها صورت می‌گیرد، در دستور کار است.

زاهدی وفا تأکید کرد: براساس اطلاعاتی که در بانک اطلاعات رفاه ایرانیان داشتیم، تاکنون خانواده‌های مشمول دریافت یارانه را معرفی کردیم، اما از سال آینده سیاست دیگری را در پیش می‌گیریم تا این اتفاقات رخ ندهد؛ به این صورت که در ابتدای سال اطلاعات را پایش می‌کنیم و دیگر در طول سال تغییر نمی‌دهیم.

وی درباره ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت گفت: کارهای کارشناسی آن انجام شده و در دستور کار دولت قرار دارد که مصوبه آن برای تصویب به هیأت دولت ارسال شده است.

جزئیات یارانه نقدی جدید

اردیبهشت ماه بود که طرح مردمی کردن اقتصاد آغاز شد و در پی آن روند پرداخت یارانه‌های نقدی به مشمولان نیز تغییر کرد.

دولت برای واقعی کردن اقتصاد و اینکه ارز 4200 تومانی به مصرف کننده نهایی برسد طرح مردمی کردن اقتصاد را آغاز کرد و در اولین گام یارانه‌ها را از 45 هزار و 500 تومان به مبلغ 400هزار تومان به ازای هر نفر برای دهک اول تا سوم و 300 هزار تومان برای هر نفر دهک چهارم تا نهم افزایش داد.

بر این اساس از بین ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر حدود شش میلیون نفر حذف شدند.اما گروهی که تا اردیبهشت ماه مشمول دریافت یارانه بودند و از خرداد ماه در دهک دهم قرار گرفته یارانه نقدی‌شان حذف شده و به این مسأله اعتراض کردند.

همان هنگام دولت اعلام کرد که معترضان می‌توانند با ورود به وب سایت سامانه حمایتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف خود اعتراض‌شان را ثبت کنند.

همزمان سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نیز دستور پیگیری داد و در پی آن دولت برای تمامی سرپرستان خانواری که اعتراض کرده بودند، یک مرحله یارانه نقدی با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به صورت مشروط واریز کرد؛ بر این اساس تا زمان نتیجه بررسی اعتراضات این میزان قابل برداشت نبود تا لیست این افراد، در وزارت رفاه مورد بررسی قرار گرفته و دهک‌بندی شوند.

حالا سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده که یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات همزمان با یارانه تیرماه به حساب این سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه