حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان 1401

واریز عیدی ویژه برای این گروه از بازنشستگان | خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان

مستمری بازنشستگان صنعت نفت به همراه سایر مزایا ازجمله هدیه تولد بازنشستگان، ماهانه کمکی معیشت و گردشگری نیز به حساب افراد تحت پوشش واریز شده است.

واریز عیدی ویژه برای این گروه از بازنشستگان | خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان
کدخبر : 9223
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

 حقوق بازنشستگان

 طبق اعلام صندوق بازنشستگان صنعت نفت، مبلغ ۲ میلیون و پانصد هزار تومان به مناسبت اعیاد قربان و غدیر تا روز ۲۷ تیرماه به حساب بازنشستگان و بازماندگان ارجمند صنعت نفت واریز خواهد شد. 

بر این اساس، هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در چارچوب پرداخت‌های مناسبتی، مصوب کرده است به منظور پاسداشت اعیاد سعید و گرانقدر قربان و غدیر مبلغ ۲ میلیون و پانصد هزار تومان به بازنشستگان و بازماندگان ارجمند صنعت نفت تقدیم شود. 

ضمن اینکه این صندوق اعلام کرده است که مستمری بازنشستگان صنعت نفت به همراه سایر مزایا از جمله هدیه تولد بازنشستگان، ماهانه کمکی معیشت و گردشگری نیز به حساب افراد تحت پوشش این صندوق واریز شده است.

حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: آنچه که تاکنون برای افزایش حقوق بازنشستگان انجام شده بر اساس قانون بوده و تصمیم دولت به ما ابلاغ شده و باید آن را اجرا می‌کردیم و اگر آن را اجرا نمی‌کردیم بازنشستگان به همان افزایش حداقلی هم نمی‌رسیدند.

او گفت: اگر واقعا در قانون تغییر ایجاد شود، حتما احکام اصلاح می‌شود و بازنشستگان نگران نباشند زیرا مشکلی در زمینه تغییر احکام وجود ندارد.

همچنین چندی پیش، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر در ارتباط با مصوبه تعیین مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال مصوبه سازمان به دولت ارائه شد که دولت تنها بخشی از آن را در ارتباط با حداقل بگیران را پذیرفت. 

محمدرضا پور ابراهیمی در ادامه گفت: این مصوبه در هیات تطبیق مقررات مجلس بررسی شد و این هیات آن را در مغایرت با قانون اعلام کرد که البته فرایند این مصوبه برای اصلاح در دولت درحال پیگیری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی با موضوع مالیات با تاکید براینکه رویکرد مجلس در بحث مالیات‌گیری حرکت از «ممیز محوری» به «سامانه محوری» است، گفت: رویکرد سامانه محوری یعنی در تعیین مالیات عامل انسانی دخیل نباشد تا خطایی صورت نگیرد و اطلاعات افراد در تعیین مالیات آن‌ها تعیین کننده باشد. درمان رایگان بازنشستگان فراهم می‌شود؟

به گفته‌ محمدرضا پور ابراهیمی عدم اتخاذ رویکرد سامانه محوری یکی از مواردی بود که باعث فرار مالیاتی می‌شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه پرداخت‌های جبرانی به گروهی از بازنشستگان گفت: اکنون این موضوع در دولت در حال بررسی است، ما نمی‌توانیم بگوییم که با چه الگویی می‌خواهیم این را جبران کنیم، به بازنشستگان اعلام کردم هم دولت و مجلس و هم ما به عنوان متولی امر، قطعا تصمیم‌مان، تصمیمی خواهد بود که حقوقشان ادا شود.

بحث همسان‌سازی حقوق‌های بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از دغدغه‌های این قشر پس از بحث افزایش حقوق بازنشستگان محسوب می‌شود که میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) در رابطه با آن توضیحاتی ارائه کرد. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پس از افزایش حقوق‌ها اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اسنفدماه سال ۱۳۹۹ و پس از آن سال ۱۴۰۰ انجام شده است. 

موسوی ادامه داد: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که «آیا ادعای تشکل‌های بازنشستگان مبنی بر باقی ماندن ۲۵درصد از همسان‌سازی‌ها را تایید می‌کنید؟» توضیح داد: این ۲۵درصد باقی‌مانده درست است ولی ۲۵درصد مزبور مربوط به زمان برقراری حقوق است و عددی که از این ۲۵درصد روی حقوق مستمری تاثیر می‌گذارد چیزی بین ۴-۵درصد است. 

وی تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر اعمال تاثیر همین ۲۵درصد باقی‌مانده در سال جاری هستیم و این موضوع حق بازنشستگان است و ما نیز اعلام کردیم که انشاالله باید برای سایر سطوح باید اعمال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه