رتبه بندی فرهنگیان | افزایش حقوق معلمان

جزییات جدید از رتبه بندی فرهنگیان | تغییرات جدید رتبه بندی فرهنگیان چیست؟

روند اجرایی شدن سند تحول، آخرین مراحل ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تأمین و توزیع نیروی انسانی، در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش بررسی شد.

جزییات جدید از رتبه بندی فرهنگیان | تغییرات جدید رتبه بندی فرهنگیان چیست؟
کدخبر : 9018
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در ترازی که سند تحول بنیادین بیان کرده، نیست لذا توجه بیش از پیش به این موضوع جزو نیازهای آموزش و پرورش است و به حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت نیاز دارد.

وی با تشکر از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان کمک کردند تا قانون رتبه‌بندی معلمان تصویب شود و وزارت آموزش و پرورش بر اساس تکلیف قانونی که بر عهده داشت، پیش از اتمام زمان قانونی، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان را آماده کرد و به هیأت دولت فرستاد.

نوری افزود: در همراهی با سایر دستگاه‌های مشارکت‌کننده در آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تأمین نظرات آنها، این آیین‌نامه تا زمان آماده شدن به دولت، ۲۶ بار ویرایش شد و در کمیسیون اجتماعی دولت هم به آن بندهایی اضافه شد که با دستور رئیس‌جمهور و در جلسه هیأت دولت آن بندها لغو شد که می‌توان به حذف آزمون از شرایط نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، موضوع خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و تاکنون اقدامات در این زمینه صورت گرفته است که تغییر بیمه فرهنگیان از روش صندوقی به بیمه‌گری یکی از این موارد است.

در این نشست موضوعاتی مانند اجرای سند تحول، نحوه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های اجرای سند تحول، کسری نیروی انسانی، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و ...، طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رتبه بندی فرهنگیان

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، با مشورت نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه تدوین شده، ولی در هیات دولت به تصویب نرسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب در جلسه شورای در انتظار مصوبه هیات دولت اداری آموزش و پرورش شهرستان بردسکن، افزود: قرار بود در اول تیرماه رتبه بندی معلمان اجرا شود؛ ولی با این وضعیت معلوم نیست که رتبه بندی فرهنگیان چه زمانی اجرایی می‌شود.

سیدامیر شوشتری به کمبود ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم و ۴ هزار نیروی خدمات در استان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که حداقل کمبود بیش از ۵ هزار معلم را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: با اعلام نتایج آزمون دانشگاه فرهنگیان، حداقل ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند و ما برنامه ریزی کرده ایم در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس بدون معلمی در استان نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل آموزشی در هنرستان‌های استان اختصاص داده شده است، گفت: مرحله اول آن در حال خرید است و مابقی آن تا اول سال تحصیلی جدید به تمامی هنرستان‌های استان تزریق می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن هم در این جلسه گفت: اکثر فضا‌های آموزشی و هنرستان‌های بردسکن به لحاظ تجهیزات و وسایل کمک آموزشی ضعیف هستند و یا تجهیزات آن به ۳۵ سال قبل برمی گردد که نیازمند به روزرسانی است.

علی اکبر چراغیان با اشاره به کمبود فضای آموزشی، افزود: ما برای سال تحصیلی جدید دست کم با کمبود ۱۳۵ معلم در مقاطع مختلف مواجه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه