رتبه بندی فرهنگیان | افزایش حقوق معلمان

خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان | قانون رتبه‌بندی فرهنگیان به عنوان ترمیم حقوق نیست

رتبه‌بندی معلمان براساس آن چیزی که در قانون تصویب شده باید هدفش ارتقای کیفیت آموزش باشد و به عنوان ترمیم حقوق نباید دیده شود. باید به گونه‌ای باشد که این افت که در آموزش و پرورش طی سنوات قبلی ایجاد شده را این ترمیم کنند و انگیزه‌ای برای آموزش در آموزش و پرورش باشد.

خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان | قانون رتبه‌بندی فرهنگیان به عنوان ترمیم حقوق نیست
کدخبر : 8948
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

مسعود میرکاظمی در پاسخ به این سوال که مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: این قانون است و هرچه قانون حکم کند همین کار را انجام می‌دهند. صندوق تامین اجتماعی در اختیار دولت نیست. طبق قانون است و خارج از قانون اقدامی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رتبه‌بندی معلمان براساس آن چیزی که در قانون تصویب شده باید هدفش ارتقای کیفیت آموزش باشد و به عنوان ترمیم حقوق نباید دیده شود. باید به گونه‌ای باشد که این افت که در آموزش و پرورش طی سنوات قبلی ایجاد شده را این ترمیم کنند و انگیزه‌ای برای آموزش در آموزش و پرورش باشد.

مسعود میرکاظمی در پایان جلسه هیات دولت درجمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به این سوال که مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: این قانون است و هرچه قانون حکم کند همین کار را انجام می‌دهند. صندوق تامین اجتماعی در اختیار دولت نیست. طبق قانون است و خارج از قانون اقدامی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با آغاز پرداختی‌های مرتبط با رتبه‌بندی معلمان گفت: در مورد رتبه‌بندی معلمان براساس آن چیزی که در قانون تصویب شده باید ارتقای کیفیت آموزش هدف باشد و به عنوان ترمیم حقوق نباید دیده شود. باید به گونه‌ای باشد که این افت که در آموزش و پرورش طی سنوات قبلی ایجاد شده را این ترمیم کنند و انگیزه‌ای برای آموزش در آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: دوستان در حال کار هستند تا آیین‌نامه تکمیل شود که این اتفاق می‌افتد و در کنار کمک به معیشت معلمان اهدافی که قانون‌گذار برای بحث آموزش گذاشته هم تحقق پیدا کند. به محض تکمیل آیین‌نامه بلافاصله پرداختی‌ها انجام می‌شود.

رتبه بندی فرهنگیان

 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام اعضای هیأت‌های ممیزی رتبه‌بندی معلمان صادر شده است و جلسات مقدماتی هیأت‌های ممیزی در استان‌ها و مناطق در حال برگزاری است.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: منتظر ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان توسط رئیس‌جمهور هستیم.

وی ادامه داد: احکام اعضای هیأت‌های ممیزی صادر شده است و جلسات مقدماتی هیأت‌های ممیزی در استان‌ها و مناطق در حال برگزاری است.

ستاری‌فرد با بیان اینکه زیرساخت‌ها و تمهیدات اجرایی بررسی مستندات و مدارک معلمان در حال انجام است، افزود: سامانه‌ای از سوی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش تعریف شد که مدارک و مستندات فرهنگیان در آنجا تجمیع شود و اجرای رتبه‌بندی به محض ابلاغ، اجرا شود.

وی در پاسخ به این پرسش که عنوان شده بود رتبه‌بندی در پایان فصل بهار اجرا می‌شود، گفت: بررسی‌های کارشناسی رتبه‌بندی در هیأت وزیران انجام شده است و اکنون در مرحله ابلاغ است که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

حسین حق‌وردی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت، اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان می‌بایست طبق مصوبه مجلس و آنچه که مورد تأیید شورای نگهبان است اجرا شود.

وی افزود: معلمان ماه‌هاست منتظر تصویب و اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان هستند، اما همچنان بن‌بست‌هایی در مسیر اجرایی شدن این قانون وجود دارد که باید برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از بن‌بست‌ها در مسیر اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، نحوه تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون در دولت است، به طوری که این آیین‌نامه‌ها در راستای منافلع معلمان تدوین نشده و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

حق‌وردی تأکید کرد: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواهان اجرای کامل قانون رتبه‌بندی معلمان طبق آنچه که در مجلس تصویب و تأیی شده است، هستیم.

وی اضافه کرد: باید به وضعیت معیشتی معلمان در این شرایط سخت رسیدگی شود، آن‌ها جزو اقشار زحمتکش جامعه هستند که تربیت نسل‌های آینده کشور را به عهده دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس همواره حامی معلمان است و قانون رتبه‌بندی معلمان نیز با وجود کش قوس‌های فراوان در همین راستا تصویب و تأیید شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش دربارۀ آخرین وضعیت قانون رتبه بندی فرهنگیان گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه