یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

خبر مهم وزیر کشور درباره یارانه جدید | واریز یارانه چند برابری برای این افراد

وزیر کشور گفت: سیاست پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده شدن کالابرگ‌های الکترونیک ادامه خواهد داشت.

خبر مهم وزیر کشور درباره یارانه جدید | واریز یارانه چند برابری برای این افراد
کدخبر : 8725
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

وحیدی با تأکید بر اینکه این مصوبه از زمان ابلاغ، لازم‌الاجرا خواهد بود افزود: سؤالاتی در این جلسه مطرح و پاسخ‌ها داده شد، با نظارت عمومی مردمی و زمینه‌های موجود در سامانه‌ها به سمت کنترل دقیق‌تر بازار و تنظیم بازار حرکت کنیم.

 احمد وحیدی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات مربوط به تنظیم بازار گفت: جلسه مفصلی با حضور وزرای کشاورزی، صمت، راه و دادگستری، معاونین آن‌ها و استاندار‌ها داشتیم و در مورد تنظیم بازار، قیمت‌گذاری و لزوم کنترل قیمت‌گذاری‌ها براساس سامانه تعریف شده در وزارت صمت بحث شد.

به گفته او، بنا شد قیمت‌ها در این سامانه کنترل شود و کسانی که خلاف مصوبات عمل کنند بنا بر اختیار سازمان تعزیرات با آن‌ها برخورد خواهد شد و مشمول جرائم سنگین و بسته شدن مغازه‌هایشان خواهند شد.

وزیر کشور گفت: افزایش حداکثری اجاره‌بهای مسکن در شهر‌ها ۲۰ درصد و کلانشهر‌ها ۲۵ درصد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و بر این اساس، تمام دفاتر معاملات ملکی موظف به پیروی از این چارچوب هستد و اگر خلاف آن عمل شود با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وحیدی با تأکید بر اینکه این مصوبه از زمان ابلاغ، لازم‌الاجرا خواهد بود افزود: سؤالاتی در این جلسه مطرح و پاسخ‌ها داده شد، با نظارت عمومی مردمی و زمینه‌های موجود در سامانه‌ها به سمت کنترل دقیق‌تر بازار و تنظیم بازار حرکت کنیم.

یارانه جدید

هکرها و افراد سودجو با استفاده از پیامک‌های کلاهبرداری با مضمون مسائل مهم روز شهروندان، اقدام به خالی کردن حساب آن‌ها می‌کنند. اکنون نیز فیشینگ‌ به ماجرای یارانه رسیده است.

در حالی که آمار شکایت افراد از پیامک‌های کلاهبرداری روبه افزایش است، به تازگی نیز کلاه‌برداران سایبری اقدام به ارسال متنی با مضمون یارانه اقدام به کلاهبرداری از کاربران تلفن همراه می‌کنند.

اخیرا برای عده‌ای از شهروندان، پیامکی با مضمون «پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، خانوار مشمول دریافت یارانه نشده‌است»، ارسال شده‌است. در این پیامک یک لینک اعلام می‌شود تا شهروندان با مراجعه به آن بتوانند اطلاعات خود را تکمیل یا مجدد ثبت‌نام کنند.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز نیز چنین متنی را دریافت کردند؛ در حالی که سرپرست خانوار هم نیستند. در یک مورد برای مخاطب پیامکی با این مضمون ارسال شده است: «پِیرو اصلاح نِِِظام توزیع یا‌ر‌انه. ها، خانوار شما مشمول دریافت یـا‌ر‌انه‌.. نشده است. ثبت نام و فعالسازی مجدد: http://refahilze.

یارانه جدید

بر اساس اظهار نظر مقامات مسئول یارانه ها براساس دهک های درآمدی توزیع می شود و هر چقدر خانواده ای درآمد کمتری داشته باشد یارانه بیشتری می گیرد و در واقع تاثیر مثبتی بر سبد معیشت آنها دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان با بیان اینکه متصدی یارانه‌ها بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: ما در حوزه وزارت اقتصاد بیشتر در حوزه نان نظارت می کنیم.

گفتنی است در همین باره به تازگی احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد به رسانه ها گفت: تا زمانی که گزارش نهایی دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، دولت تصمیم جدیدی در مورد یارانه‌ها اتخاذ نمی‌کند. امیدواریم گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادی تصمیم بگیرد که برای ماه‌های بعد، به چه شکلی عمل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اجرای سیاست اصلاح ارز ترجیحی و برکات اجرای این طرح گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند.

حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه کارشناسان اقتصادی و حتی خود مردم مخالف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند زیرا به اقتصاد کشور ضربه زد و متاسفانه منجر به افزایش کالاهای اساسی و رانت و فساد شد.

وی افزود: متاسفانه با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی آرد و بسیاری از کالاهای اساسی کشورمان نظیر روغن و شکر و ... به کشورهای همسایه قاچاق شد و قاچاق معکوس با پول مردم افزایش یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با اینکه دولت سابق متوجه سیاست اشتباه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شده بود اما شجاعت حذف و عقب نشینی از اجرای آنرا نداشت ولی دولت سیزدهم برای نجات اقتصاد ایران دست به اقدام شجاعانه اصلاح ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه‌ها گرفت تا از استمرار لطمات جبران ناپذیر به اقتصاد و کشور جلوگیری کند.

سبزی گفت: هم اکنون مجلس این اختیار را به دولت داده تا یک زیرساخت مناسب برای رساندن ارز ترجیحی باقی مانده در حوزه نهاده‌های دامی و دارو به دست مردم طراحی و ارائه کند که بزودی این زیر ساخت عملیاتی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون دولت در نظر دارد یارانه‌ها را مستقیم از حلقه اول یعنی وارد کننده به دست مردم یعنی حلقه آخر زنجیره عرضه و تقاضا برساند. این مساله با دو روش یارانه نقدی و کالابرگ مد نظر است اما مجلس کالابرگ را ترجیح می دهد زیرا ما موافق یارانه نقدی نیستیم چون منجر به تورم شده و آثار و برکات آن به جامعه هدف نمی‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه