یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

هشدار مهم برای یارانه بگیران | پیامک های جعلی قطع یارانه جدید

تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تماس هاس زیـادی با این دستگاه یا پلیس فتای یزد اعلام کرده اند که پیامکـی را از سوی "سازمان هدفمندی یارانه ها" با عنوان «پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، خانوار شما مشمول دریافت یارانه نشده است.

هشدار مهم برای یارانه بگیران | پیامک های جعلی قطع یارانه جدید
کدخبر : 8662
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و آغاز اعتراضات نسبت به مشمول نبودن برخی دهک ها در این طرح، این روزها تعداد زیادی از شهروندان با ارسال گسترده پیامک های جعلی قطع یارانه در یزد مواجه شدند.

تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تماس هاس زیـادی با این دستگاه یا پلیس فتای یزد اعلام کرده اند که پیامکـی را از سوی "سازمان هدفمندی یارانه ها" با عنوان «پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، خانوار شما مشمول دریافت یارانه نشده است. برای ثبت نام و فعال سازی مجدد به نشانی "https://mcllssgov. sbs" مراجعه کنید.»

سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن تاکید بر اینکه عموم مردم مراقب پیامک‌های جعلی ثبت نام یارانه باشند، گفت: شهروندان از طریق مراجع رسمی پیگیر یارانه خود باشند.

ابراهیم زینل پور با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد مراجعه تعدادی از همشهریان در خصوص ارسال پیامک های جعلی در این اداره کل هستیم در این خصوص به ایلنا گفت: افراد سودجو با ارسال پیامک به همشهریانی که یارانه آنها قطع شده، به منظور ثبت نام و برقراری مجدد یارانه، آنان را به لینکی هدایت کرده و با دریافت اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و ... اقدام و با این روش کلاهبرداری می‌کنند.

سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اضافه کرد: پیام های ارسالی از شماره های شخصی در خصوص قطع یارانه، کلاهبرداری است و مردم فریب این پیامک ها را نخورند و به هیچ عنوان بر روی لینک ارسالی کلیک نکنند.

وی با بیان اینکه  با توجه به عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد تا در روزهای آینده شاهد استفاده جملاتی همچون ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه‌بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی و... توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم، گفت: بهترین راه مقابله با این افراد افزایش آگاهی است.

زینل پور راه های رسمی برای بررسی و اطلاع از وضعیت یارانه ها استفاده از تلفن گویای 09200006369 و سامانه تلفنی 0216369 عنوان و تاکید کرد: ثبت اعتراض به قطع یارانه و دهک بندی خانوارها باید در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی "hemayat.mcls.gov.ir" انجام پذیرد و صرفا هموطنان از طریق همین سایت می توانند از نتیجه اعتراض خود آگاه شوند.

وی اضافه کرد: همشهریانی که قصد اطلاع از  وضعیت یارانه خود را دارند نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار موبایلی ندارند.

سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: کارمندان بخش امور اجتماعی اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها نیز پاسخگوی سوالات همهشریان گرامی در خصوص یارانه ها می باشند.

یارانه جدید

یارانه فعلا به همه دهک‌های درآمدی تعلق می‌گیرد اما خانوارهایی که فعلا در ۳ دهگ برخوردار قرار گرفته‌اند، امکان برداشت آن را ندارند.

 قرار است نتایج نهایی بررسی اعتراض خانوارهایی که معتقدند جزو این ۳ دهک نیستند، تا پایان خرداد از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود.

بخش از مساله به عدم شفافیت در تجارت و کسب و کار بر می‌گردد و استفاده از حساب شخصی در امور تجاری، باعث شده دهک‌بندی‌ها با خطا مواجه شوند.

حساب‌هایی که به واسطه استفاده‌های تجاری، گردش مالی بیشتر از درآمد عرفی یک خانوار را ثبت می‌کنند و موجب قطع یارانه کل خانوار می‌شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق، حساب‌های شخصی و تجاری در بانکها تفکیک شده‌اند تا افراد با تسلیم اظهارنامه مالیاتی، حساب تجاری مرتبط را هم معرفی کنند.

حساب شخصی حسابی است که مالیات آن از قبل پرداخت شده است؛ اما موجودی حساب تجاری مشمول است و با اظهارنامه پرداخت خواهد شد.

یارانه جدید

دینی ترکمانی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند پرداخت یارانه نقدی تبعات تورمی به دنبال دارد، بیان داشت: بله، این موضوع می‌تواند در کوتاه مدت منجر به کسری بودجه و در بلند مدت موجب افزایش تورم شود، اما نکته اینجاست که مردم لحظه را می‌بینند و خواستار پرداخت یارانه نقدی هستند.

دینی ترکمانی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند پرداخت یارانه نقدی تبعات تورمی به دنبال دارد، بیان داشت: بله، این موضوع می‌تواند در کوتاه مدت منجر به کسری بودجه و در بلند مدت موجب افزایش تورم شود، اما نکته اینجاست که مردم لحظه را می‌بینند و خواستار پرداخت یارانه نقدی هستند، حال اینکه این پول چه نتایجی می‌تواند به دنبال داشته باشد، خود نکته‌ای است که مردم در حال حاضر نسبت بدان توجه‌ای نخواهند داشت، اما باز هم باید به این مسئله بازگشت که چرا وضع اقتصادی اینطور است که ما نیاز داریم به مردم یارانه نقدی یا غیر نقدی بدهیم، که دلیل آن را باید در اشتباهات سیاست‌گذاری جستجو کرد.

درحالی که هم اکنون مرحله دوم یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی قابل برداشت است، اختلاف دولت و مجلس بر سر نحوه جبران هزینه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد، فاز جدیدی شده است، دولت می‌گوید با توجه به اینکه هنوز زیر ساخت‌های کالابرگ الکترونیکی آماده نیست، کماکان تا شهریور ماه پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند، اما مجلس با این موضوع مخالف است.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به بحث عادلانه‌سازی یارانه‌ها، گفت: چندین سال بود که در توزیع یارانه‌ها بی‌مدیریتی و بی‌برنامگی وجود داشت، از سویی دولت سعی کرد این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه‌ها به صورت عادلانه پرداخت شود. همچنین کالا برگ به صورت غیر رسمی در چند استان کشور درحال اجرایی شدن است و تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

علی دینی ترکمانی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران بعد از جنگ هنوز همان وضعیت را دارد، اظهار داشت: اینکه الان دولت می‌خواهد از طریق سیستم سهمیه‌بندی کالا، افزایش هزینه‌های ناشی از بالا رفتن تورم را برای مردم جبران کند، یا اینکه طی این بیش از یک دهه یارانه نقدی برای همین جبران هزینه‌ها پرداخت شده است، نشان می‌دهد، مشکلات اصلی اقتصاد ایران طی این سه دهه کماکان پابرجا بوده و حل نشده است.

وی افزود: اصل بحث نیز همینجاست که چرا باید وضع به گونه‌ای پیش برود، که بعد از این همه سال، امروز ما بخواهیم دوباره همان سیستمی را که در دهه ۶۰ و در شرایط جنگی اجرا کرده‌ایم، دوباره روی به آن بیاوریم، قدر مسلم، این وضعیت حاصل انباشت مشکلات طی تمام این سال‌ها بوده و اگر مدیریت درستی نیز در این زمینه اجرا شده بود، امروز وضعیت اقتصادی کشور به این آشفتگی و بی سامانی نبود.

دینی ترکمانی گفت: سیاست‌گذاری‌ها باید طوری باشد که مردم نیازی به یارانه نقدی یا سبد کالایی یارانه‌ای نداشته باشند، اما اینکه از بین کالابرگ و یارانه نقدی کدام الان برای اجرا ارجحیت دارد، باید گفت، یارانه نقدی حق انتخاب خانوار‌ها را برای خرید بالاتر می‌برد و کوپن نیز دسترسی مردم به کالا‌های ضروری و اساسی‌تر را تسهیل می‌کند و نظام کوپنی نیز تشکیلات و افراد جدیدی می‌خواهد که مقدمات اجرای این کار را فراهم کنند.

این اقتصاددان نهادگرا اضافه کرد: به اعتقاد بنده اگر منابع مالی یارانه نقدی در دسترس باشد، در حال حاضر و با توجه به وضعیت موجود عقل سلیم می‌گوید پرداخت یارانه نقدی ارجحیت دارد، زیرا که اگر هدف سیاست‌گذار جبران هزینه‌های ناشی از افزایش تورم باشد، این کار با یارانه نقدی محقق می‌شود، در حالی که سیستم کوپنی دو نکته دارد، اولا کالابرگ به همه تعلق نمی‌گیرد و تنها اقشار خاصی آن را دریافت می‌کنند، در وهله دوم نیز، هزینه ناشی برای تامین کالا‌های اساسی از طریق کوپن کمتر از منایع یارانه‌های نقدی است و این موضوع هزینه‌کرد دولت را کاهش نمی‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه