قیمت بنزین | سهمیه بنزین

تیر خلاص مجلس برای افزایش قیمت بنزین | برنامه دولت و مجلس برای قیمت بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

تیر خلاص مجلس برای افزایش قیمت بنزین | برنامه دولت و مجلس برای قیمت بنزین
کدخبر : 8613
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده در باره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

قیمت بنزین

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره  گفت:‌ دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ‌ میزان تولید بنزین در کشور کاهش یافته است؟ نیز عنوان کرد: میزان تولید بنزین ‌ در کشور کاهش نداشته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رحیمی مظفری درباره تاثیر صادرات در کاهش بنزین در کشور و افزایش قیمت آن نیز تاکید کرد: این مساله نیز نمی‌تواند در افزایش بهای بنزین تاثیر گذار باشد، چراکه سیاست کشور همواره این بوده است که مازاد سوخت تولیدی در کشور صادر شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس درباره شایعه جمع آوری کارت‌های سوخت نیز به جام‌جم آنلاین گفت: قرار نیست کارت‌های سوخت ‌ جمع آوری شود.

به گفته وی‌ در برخی شهرستان‌های مرزی که قاچاق سوخت انجام می شده است، کارت‌های سوخت برخی جایگاه‌ها برداشته شده است‌.

رحیمی مظفری درباره ریشه شکل گیری شایعات افزایش بهای بنزین نیز ادامه داد: این روزها دشمن برای برهم زدن جو روانی جامعه هرکاری می‌کند.

وی افزود: البته لازم به یاد آوری است که مسائلی ‌مانند بحث‌آزاد سازی ارز و حذف ارز ترجیحی طبیعتا مشکلاتی ‌ ایجاد کرده است. در این بین دشمن نیز دنبال بهانه‌ای می‌گردد تا با شایعه سازی فضای جامعه را ملتهب کند‌.

حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر نفت داشتیم، ایشان ‌تاکید کردند که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و جمع آوری کارت‌های سوخت نیز در دستور کار قرار ندارد.

وی درباره این پرسش که آیا نمایندگان مجلس برنامه‌ای برای افزایش بنزین دارند؟ نیز عنوان کرد‌: مجلس ‌ برنامه‌ای برای افزایش بهای سوخت ندارد‌.

حسین‌زاده با بیان ‌اینکه خبرهای افزایش قیمت بنزین کذب است، ادامه داد‌: هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در کشور مطرح نیست‌.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره احتمال کاهش تولید بنزین در کشور نیز تاکید کرد: تولید بنزین در کشور کاهش پیدا نکرده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد./جام جم آنلاین

قیمت بنزین

روزنامه اطلاعات نوشت:حدود یک هفته است که مشاهدات مردمی حاکی از آن است که دربرخی جایگاه های سوخت کارت سوخت جایگاهداران جمع شده یا تعداد آن کاهش یافته است.

برخی جایگاه داران عنوان می کنند که شاید این اقدام پیش مقدمه ای برای گرانی بنزین باشد و درعین حال می گویند هیچ چیز معلوم نیست. از سوی دیگر، گزارش ها هم از کمبود گازوئیل دربرخی جایگاه ها حکایت دارد و دلیل خاصی برای آن اعلام نشده است.

دربرابر این خبرها، دولت وشرکت ملی پالایش وپخش مواد نفتی ایران این مشاهدات را به جد تکذیب کرده و گفته اند کارت سوخت جایگاه داران همچنان موجود است؛ درعین حال هرگونه افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی را قویا تکذیب وتصریح کرده که قانون بودجه ۱۴۰۱ چنین اجازه ای به دولت نداده است.

با این وجود، حجم متعدد مشاهدات مردمی دراین باره چیزی نیست که بتوان آن را با تکذیب وانکار نادیده گرفت. بخصوص آن که دولت طرح های خاص برای تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودروها با قابلیت فروش به نرخ آزاد به غیر را در کیش و قشم اجرا کرده وحال گمان می رود شاید درصدد اجرای آن در کل کشور باشد.اگر احیانا دولت فکری درباره افزایش قیمت سوخت دارد، راه آن تکذیب نیست. چرا که این نوع عمل کردن بحران بی اعتمادی ایجاد می کند.راه عاقلانه و منطقی درباره اجرای احتمالی اصلاح قیمت سوخت، سنجش دقیق شرایط حساس کشور و زمان سنجی عاقلانه در این خصوص، مشورت با نخبگان بخصوص نخبگان منتقد، در میان گذاشتن واقعیت با مردم، تشریح دلایل تصمیم و قانع کردن افکار عمومی و درنهایت پیش بینی راهکارهای موثرجبرانی برای خنثی سازی اثرات تورمی آن است.

درعین حال دولت باید این واقعیت را همیشه مدنظرداشته باشد که راه جبران کسر بودجه اش گران کردن مداوم کالاهای حساس نیست؛لذا هرگونه تناقض گویی،خدای ناکرده انجام عمل غافلگیرانه درباره قیمت سوخت می تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور ومنافع ملی به دنبال داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه