قیمت بنزین | سهمیه بنزین

قیمت بنزین تعیین تکلیف شد | تیر خلاص مجلس به افزایش قیمت بنزین

​علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: چندین سال بود که در توزیع یارانه‌ها بی‌مدیریتی و بی‌برنامگی وجود داشت و دولت سعی کرد تا این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه‌ها به صورت عادلانه پرداخت شود.

قیمت بنزین تعیین تکلیف شد | تیر خلاص مجلس به افزایش قیمت بنزین
کدخبر : 8364
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده در باره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

بهادری جهرمی در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت در خصوص افزایش قیمت دارو و نان و بنزین هیچ برنامه ای نداشته و نخواهد داشت. 

پرویز محمدنژاد  ضمن تکذیب شایعات مطرح شده در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بیان کرد: هیچ برنامه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در دستور کار نیست. تنها طرحی که اکنون در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین مطرح است، همان طرحی است که به صورت پایلوت بدون تغییر قیمت در جزیره کیش در حال اجرا است. این طرح نیز در راستای کسب اطلاعات مدیریتی در حال اجرا است.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی که مرجع اصلی صدور مجوز در این حوزه است، مطرح نشده و این مطالب صرفا شایعاتی در فضای مجازی است. البته ما معتقدیم که در حوزه مصرف حامل های انرژی نظیر بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی باید مدیریت دقیق تری اعمال گردد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در موضوع برق، کمیسیون انرژی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق را با کار کارشناسی دنبال کرد، تصریح کرد: در زمینه سایر حامل های انرژی نیز لازم است که کار کارشناسی انجام شود. دولت بحث مدیریت یارانه ها را دنبال می کند و اگر قرار باشد در حوزه یارانه بنزین یا گازوئیل تغییر ایجاد شود به مصرف کننده آسیبی وارد نخواهد شد. مانند یارانه نان که دولت قصد دارد مستقیم آن را به نانواها پرداخت کند.

محمدنژاد تاکید کرد: ما اجازه افزایش قیمت بنزین یا سایر فراورده ها را نخواهیم داد چراکه نباید فشار مضاعفی به مردم تحمیل شود. در زمینه تولید بنزین و گازوئیل هزینه زیادی می شود، باید ساماندهی در این حوزه صورت گیرد اما نباید قیمت ها افزایشی داشته باشد.

قیمت بنزین

علی‌اکبر نژادعلی با بیان اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در مورد حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، اظهار کرد: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت نداره و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است؛ ضمن آنکه قرار نیست، از تیرماه، کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوخت‌گیری با نرخ آزاد حذف شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ تصمیمی در مورد نرخ بنزین گرفته نشده و اخبار منتشرشده در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص تکذیب می‌شود، تصریح کرد: تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نمی‌شود و قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه هیچ‌کدام از جایگاه‌ها اجازه تغییر قیمت بنزین را ندارند، گفت: اگر جایگاهی چنین کاری انجام دهد با جدیت برخورد خواهیم کرد، بنابراین مردم نگران تغییر قیمت بنزین نباشند.

نژادعلی با تأکید بر اینکه سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده و هرگونه تغییر و تحول از سوی شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام خواهد شد، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت‌های قبلی هستند و اگر موردی مشاهده شد، مردم آن را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند.

اسدالله قلیزاده  با اشاره به وضعیت جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: چند روزی است که شایعاتی مربوط به ایجاد برخی تغییرات در سهمیه کارتهای سوخت، تغییر قیمت پرمصرفها یا جمع آوری فوری کارتهای آزاد جایگاه‌ها مطرح است که ارتباطی با شلوغی جایگاه‌های سوخت ندارد و اینکه در ایام تعطیلات به دلیل افزایش سفر، تقاضا برای مصرف بنزین وجود داشته باشد امری بدیهی است.

وی ادامه داد: جایگاه‌داران در طی سالیان ظهور این شغل در ایران هیچ نقشی در قیمت‌گذاری سوخت نداشتند و طبق قرارداد فی مابین با دولت هر فراورده نفتی یا سی ان جی را با نرخ مصوب دولتی به مردم عرضه کرده اند و هم اکنون نیز نرخها از طریق کارتهای سوخت و سامانه هوشمند سوخت روی صفحه نمایشگر مشخص می‌شود و مردم‌ پرداخت بهای سوخت را انجام می‌دهند و هرکسی که بگوید جایگاه‌داران راسا می‌توانند قیمت بنزین را تغییر دهند و با نرخ جدید، سوخت به مردم بفروشند ناآگاه است.

وی تاکید کرد: پاسخ به سوالاتی در خصوص تغییرات در واریز سهمیه بنزین به کارتها بر عهده مسئولین شرکت‌های تابعه وزارت نفت است و در حوزه گازوئیل هم شرکت‌های تابعه وزارت نفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید به صورت شفاف اظهار نظر کنند، ما فقط می‌توانیم مشاهداتمان را که در جایگاه‌های سوخت اتفاق می‌افتد و از مراجعین نظر سنجی می‌کنیم را صادقانه اعلام کنیم آن هم در حالتی که کمکی به حل مشکلات کند نه اینکه به تشویش و نگرانی دامن بزند و در این میان حتما در برابر مشکلاتی که این تصمیمات می‌تواند برای جایگاه‌ها به وجود آورد واکنش نشان می‌دهیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور با بیان اینکه برخی ناهماهنگی‌ها از سوی مسئولین کشور و مدیران شرکت‌های تابعه وزارت نفت در اظهارنظرها موجب برداشت‌های متفاوت از سوی رسانه ها و عموم مردم شده که نهایتا شایعه ساخته می‌شود و حتی عده‌ای از این شایعات سود هم میبرند، گفت: لازم است مدیران و مسئولین در مصاحبه ها دقت لازم را داشته باشند تا حرفهایشان موجب ایجاد دردسر برای جایگاه‌داران و مردم نشود. دولت سیزدهم هم بارها اعلام کرده که در هر اقدام مهمی ابتدا با مردم صحبت می‌کند و با اقناع آن ها گامهای خود را در عرصه اقتصادی برمیدارد پس جای نگرانی نیست.

قلیزاده گفت: البته طی سالیان تغییراتی در نحوه ارسال فراورده به جایگاه‌ها، میزان واریز سهمیه کارتهای سوخت و نحوه به کارگیری کارت‌های آزاد جایگاه‌ها در مناطق مختلف کشور داشته‌ایم و هم اکنون هم برخی اخبار رسمی در این مورد منتشر می‌شود و به گفته مسئولان سعی شده است که این تغییرات به نفع مردم و مصرف کنندگان تمام شود و مشکلات جایگاه‌داران را افزایش نیابد که باید از مسئولان پرسید چقدر طرحها و تغییرات موفق بوده‌اند؟ ما به عنوان مجموعه صنفی در تمام موارد سعی کرده‌ایم تجربه و تخصص خود را در اختیار تصمیم گیران قرار دهیم تا سیاستگذاری درستی انجام شود و هر دولتی که بیشترین مشورت را داشته موفق تر بوده است چرا که مشکلات تصمیمها و طرحها حتی قبل از اجرا برای جایگاه‌ها دقیقا مشخص و ملموس است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه