یارانه جدید | یارانه جدید دولت

خبر بد برای یارانه بگیران | یارانه جدید این افراد حذف شد

لیست جدید و اعتراضات ثبت شده در سیستم ها در سامانه رفاه ایرانیان، بر مبنای موارد مختلفی به بررسی دهک بندی ها می پردازد. یکی از این معیارها گردش حساب هاست.

خبر بد برای یارانه بگیران | یارانه جدید این افراد حذف شد
کدخبر : 8573
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

تشخیص دهک بندی ها آن هم به دست سامانه های دستگاه های مختلف، نشان داده استفاده از حساب شخصی در تجارت، دهک بندی ها را تغییر می دهد. لیست جدید و اعتراضات ثبت شده در سیستم ها در سامانه رفاه ایرانیان، بر مبنای موارد مختلفی به بررسی دهک بندی ها می پردازد. یکی از این معیارها گردش حساب هاست.

حساب هایی که در صورت استفاده های تجاری از آن گردش حساب را بیشتر از درآمد یک خانوار نشان می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی طبق ماده ۱۰ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اقدام به تفکیک حساب شخصی و تجاری کرده و این روند به گفته برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از ابتدای خرداد آغاز شده و افراد با تسلیم اظهارنامه مالیاتی، حساب تجاری این شغل را نیز معرفی می کند.

علت مشکل دهک بندی برخی افراد برای یارانه جدید چیست؟

سیاوش غیبی پور، کارشناس امور مالیاتی در معرفی حساب شخصی و تجاری می گوید: حسابی که مالیات آن از قبل پرداخت شده است را شخصی و درآمد که هنوز مالیات آن پرداخت نشده و قرار است با اظهارنامه این رقم پرداخت شود را تجاری می گویند.

به گفته او، افراد هنوز این تفکیک حساب ها را انجام ندادند و بعضا دیده می شود تنخواه گردان یک شرکت از حساب شخصی خود استفاده می کند، این فرد در دهک بندی یارانه ها به علت ثبت رقم تراکنشها در حساب شخصی با مشکل دهک بندی ها مواجه می شود. چرا که سامانه ها واریزی به حساب فردا را به طور میانگین ۶ ماهه تشخیص داده و محاسبه می کنند. اگر فردی به طور مثال خانه یا خودرویی فروخته باشد این رقم در یک ماه اتفاق می افتد و بررسی سایر تراکنش ها در ماه های گذشته این موضوع را عیان می کند.

شناسایی این حساب ها برای سازمان امور مالیاتی نیز سخت نیست به طوری که منظور رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید: رقم های کارت به کارت اگر از سقفی عبور کند ما آن حساب را تجاری تلقی می کنیم.

به گفته خاندوزی وزیر اقتصاد، با معرفی حساب شخصی و تجاری این تشخیص ممکن می شود که شاید چند شریک با یک حساب مشغول به کار تجاری هستند و این گردش مالی نباید بر مبنای درآمد یک نفر محاسبه شود. اجرای سامانه مودیان در آینده نزدیک این شفافیت را برای توزیع عادلانه ثروت فراهم می کند.

یارانه جدید

دخل و خرج خانوارها بعد از یارانه جدید

نیمه اردیبهشت ماه بود که دولت پولی را به حساب سرپرستان خانوار واریزکرد. براساس دهک‌بندی افرادی که در دهک اول تا سوم هستند نفری ۴٠٠هزار تومان و افرادی که در دهک چهارم تا نهم هستند نفری ٣٠٠هزار تومان یارانه گرفتند. دهک دهم نیز از این یارانه محروم شده و هیچ یارانه‌ای به دهک دهمی‌ها اعطا نخواهد شد. مردم باید خوشحال می‌شدند چون از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده بودند. اما پس از چند روز ورق برگشت. مواد غذایی تک به تک گران شد.

قصه گرانی از کجا شروع شد؟

قصه گرانی از ماکارونی شروع شد تا همین چند روز پیش که به رب گوجه فرنگی رسید. از آن روز نرخ چاپ شده روی مواد غذایی پاک شد و قیمت‌های جدید جای قبلی‌ها را گرفت. در این وضعیت تولیدکنندگان نیز به افزایش هزینه‌های تولید اشاره می‌کردند.

چند روزی گذشت تا گزارشی از رسانه ملی پخش شد. ۳ خانم در فروشگاه زنجیره‌ای شروع به خرید با یارانه خود کردند.

اجناسی را برداشتند که مایحتاج ۱ ماه آنها بود و در انتها با تمام شدن خرید نه تنها پول یارانه آنها تمام نشد بلکه مبلغی در انتهای آن ماند.

یارانه جدید

یارانه جدید نان و ماست را هم لاکچری کرد

فقر این روز‌ها کمر مردم را شکسته است و عده‌ای در ماه رنگ گوشت و مرغ را نمی‌بینند. مردم صبور و قناعت کاری داریم. سفره مردم خیلی وقت است که از رنگ و لعاب گذر کرده و تنها جنبه رفع گرسنگی پیدا کرده است. این مبالغ برای زمانی است که هر کدام از این خانواده‌ها مهمان نداشته باشند. اگر در ماه هر کدام ۲ بار مهمان داشته باشند چه به سر اعداد و ارقام این جدول می‌آید؟ تازه به این جدول هزینه حمل و نقل و اجاره مسکن را هم اضافه کنید که سرسام آور می شود.

دولت باید راهکاری برای وضعیت فعلی بازار و اوضاع مردم ارائه کند. مصرف گوشت و لبنیات در ماه ضروری است و الان همین اقلام ضروری حکم کالاهای لاکچری را دارند.  یارانه جدید دیگر وعده های غذایی ساده مردم یعنی نان و ماست را هم لاکچری کرد!

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه