کالا کارت | کالابرگ الکترونیک

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره یارانه جدید در تیرماه | تصمیم نهایی دولت برای پرداخت کالاکارت

سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار درباره نحوه تخصیص یارانه نقدی یا کالایی در ماه‌های آینده گفت: تا زمانی که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود دولت تصمیم جدیدی اتخاذ نمی‌کند.

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره یارانه جدید در تیرماه | تصمیم نهایی دولت برای پرداخت کالاکارت
کدخبر : 8510
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح کالا کارت تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالا کارت از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالا کارت تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالا کارت هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالا کارت می پردازیم.

کالاکارت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برای پرداخت یارانه کالایی منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است.

سید احسان خاندوزی  در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار درباره نحوه تخصیص یارانه نقدی یا کالایی در ماه‌های آینده گفت: تا زمانی که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود دولت تصمیم جدیدی اتخاذ نمی‌کند.

وی افزود: امیدواریم در تیرماه گزارش دوره آزمایشی به دولت ارسال شود سپس دولت تصمیم می‌گیرد برای ماه‌های بعد به چه ترتیبی اقدام کند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: کالا برگ تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ به صورت غیر رسمی در چند استان کشور درحال اجرایی شدن است و تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به بحث عادلانه‌سازی یارانه‌ها، بیان داشت: چندین سال بود که در توزیع یارانه ها بی مدیریتی و بی برنامگی وجود داشت و دولت سعی کرد تا این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه ها به صورت عادلانه پرداخت شود و تاکید می‌کنم ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.

اجرایی شدن کالا کارت الکترونیک

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرای آزمایشی طرح هوشمند سازی توزیع یارانه آرد در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: تلاش میی کنیم با احصا و شناسایی نقاط ضعف این طرح آن را در کل کشور اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده مصوبه نهایی ستاد تنظیم بازار توسط وزیر صمت رسما ابلاغ خواهد شد، گفت: امیدوارم با ابلاغ این مصوبه و اجرای دقیق و نظارت مستمر به بازار شاهد آرامش و اعتماد فعالان اقتصادی باشیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم همچنین در خصوص آخرین تحولات مرتبط با طرح هوشمند سازی یارانه آرد اظهار کرد: با توجه به اینکه نان جزو کالاهای راهبردی است، لازم بود پیش از اینکه طرح هوشمندسازی یارانه آرد در کل کشور اجرا شود، ابتدا به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شود تا نقاط ضعف طرح احصا و استخراج گردد چرا که دولت معتقد است در تهیه نان بعنوان قوت غالب مردم مخاطره و ریسک جدیدی ایجاد نشود.

 وی ادامه داد: اجرای این طرح به صورت آزمایشی در برخی از استان‌ها کلید خورد و هم اکنون در بیش از ۱۰ استان کشور طرح هوشمندسازی یارانه آرد اجرا می شود و با تکمیل دوره آزمایشی تلاش می‌شود این طرح و رفع نقاط ضعف و نواقص احتمالی این طرح با حداکثر کارایی و حداقل مشکل در تمامی استان‌های کشور اجرا شود.

خاندوزی همچنین درباره آخرین اقدامات مرتبط با کالابرگ هم گفت: بانک مرکزی، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول ایجاد یک زیرساخت فنی برای اجرای طرح کالابرگ هستند که بعد از آماده شدن زیر ساخت‌های لازم نحوه اجرای این طرح به صورت کامل و شفاف به اطلاع مردم رسیده و اجرایی خواهد شد.

مشمولان یارانه جدید دولت برای دومین ماه متوالی آن را به صورت نقدی دریافت کردند، اما پرداخت یارانه نقدی تا کی ادامه دارد؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره به تجارت‌نیوز گفت: هنوز نحوه پرداخت یارانه تیر مشخص نیست. ممکن است این پرداخت به صورت نقدی صورت بگیرد و ممکن است دولت آن را به صورت کالابرگ الکترونی میان شهروندان واجد شرایط توزیع کند.

وی افزود: تنها مطلبی که تا کنون مشخص است، موعد واریز یارانه جدید  برای روزهای بیستم تا بیست و یکم هر ماه است.

پرداخت یارانه جدید دولت از بعد اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی آغاز شد، شخص رئیس جمهور در زمان اجرای این برنامه عنوان کرد: به صورت موقت این پرداخت‌ها به صورت نقدی است و در نهایت بعد از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم این پرداخت به صورت کالابرگ الکترونیکی خواهد بود.

در روزهای نخست اجرای این طرح، صحبت از پرداخت نقدی یارانه برای حداکثر مدت دو ماه بود اما در نهایت به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، به صورت ضمنی، مدت زمان پرداخت نقدی تا سه ماه و حتی بیشتر از آن افزایش یافت.

منظور از فراهم شدن زیر ساخت لازم، ایجاد یک شبکه جدید از دستگاه‌های متصل به پایانه‌های فروشگاهی است. پروژه‌ای مشترک میان وزارت اقتصاد امور دارایی و بانک مرکزی برای متصل کردن فروشگاه‌های عرضه کننده کالابرگ الکترونیکی به شبکه بانکی.

در برنامه اصلاح ارز ترجیحی، قرار است اقلام ضروری به نرخ شهریور سال ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار بگیرد، متقاضیان از محل یارانه ماهانه قادر به خرید این اقلام از فروشگاه‌هایی معین هستند. در مقابل دولت مابه‌التفاوت قیمت اجناس فروخته شده را به حساب فروشگاه واریز می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه