مسکن ملی | طرح مسکن ملی

خبر خوش برای خریداران خانه | ثبت نام مسکن ملی ادامه دارد؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از احتمال ثبت‌نام مجدد در نهضت ملی مسکن طی امسال خبر داد و گفت: در برخی مناطق با موانعی پیش‌بینی‌نشده مواجه شدیم.

خبر خوش برای خریداران خانه | ثبت نام مسکن ملی ادامه دارد؟
کدخبر : 8492
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از احتمال ثبت‌نام مجدد در نهضت ملی مسکن طی امسال خبر داد و گفت: در برخی مناطق با موانعی پیش‌بینی‌نشده مواجه شدیم.

خلیل محبت‌خواه یادآور شد: ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن با توجه به درخواست متقاضیان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشت و تلاش می‌کنیم پایان ماه جاری (خرداد 1401) پالایش متقاضیان را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در تهران و در شهر‌های جدید پرند، هشتگرد و پاکدشت متقاضیان می‌توانستند ثبت‌نام کنند و در ویرایش جدید متقاضیان باید شهر مورد سکونت خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به این‌که حدود 5.5 میلیون نفر در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: حدود 4 میلیون نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن بودند، امیدواریم امسال مجدداً زمینه ثبت‌نام متقاضیان را فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن طی امسال خبر داد و گفت: در برخی مناطق با موانعی پیش‌بینی‌نشده مواجه شدیم، اما سعی خواهیم کرد در برخی از شهر‌ها امسال قطعاً واحدهایی را افتتاح کنیم.

مسکن ملی

احتمال مجدد مسکن ملی

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف اجرا قرار دارد و تا قبل از پایان تابستان تعداد قابل ملاحظه‌ای از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن افتتاح می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

حدود ۵.۵ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و حدود ۴میلیون نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن بودند، امیدواریم امسال مجددا زمینه ثبت نام متقاضیان را فراهم کنیم.

در برخی مناطق با موانعی پیش‌بینی نشده مواجه شدیم، اما سعی خواهیم کرد در برخی از شهر‌ها امسال قطعا واحدی را افتتاح کنیم.

مسکن ملی گران می شود

احتمال افزایش قیمت واحدهای مسکن ملی وجود دارد. مجری: آن موقع که طرح تصویب می‌شد کارشناسان می‌گفتند بانک‌های زیر بار این تسهیلات نمی‌روند اما دوستان می‌گفتند نه باید انجام بشود‌.

مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: شرط واگذاری زمین و تخصیص واحد به متقاضیان پرداخت سهم آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی است که تاکنون سه هزار و ۴۳۲ متقاضی طرح مسکن ملی در استان آورده خود را واریز کرده اند.

بهادری افزود: ساخت مسکن برای ۲ هزار و ۳۵۰ مورد تعریف شده است و با توجه به افزایش روزانه این افراد به زودی برای همه کسانی که آورده اولیه را پرداخت نمایند، پروژه نهضت ملی مسکن تعریف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تاکید کرد: در صورت مشاهده رعایت نشدن نکات فنی در احداث هر یک از طرح های نهضت ملی مسکن که باعث کم شدن استحکام بنا و کیفیت ساختمان شود، بلافاصله طرح تعطیل و حتی تخریب خواهد شد، چرا که حفظ جان و مال مردم در اولویت است.

 پروانه اصلانی گفت: وام ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱ با مبالغ و منابعی که پارسال برای وام مسکن تعیین شد  تفاوت دارد  و مبلغ این وام به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابعی تخصیص یافته که سیستم بانکی موظف است؛ در سال ۱۴۰۱ به بخش مسکن بپردازد تا برای تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شود.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی کد رهگیری‌هایی که از ابتدای ۱۴۰۱ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و حتی کسانی که اسفندماه پارسال کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط در صورتی که اسفند امسال کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

او می گوید: تاکنون ۱۷۰ هزارنفر برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند و اولویت امسال مربوط به کسانی که تاکنون وام مسکن دریافت نکرده اند.

بنابراین  به محض آنکه زمین متقاضی تامین شود، پیامک برای آن‌ها صادر می‌شود و عدم ارسال پیامک برای متقاضیان صرفا به معنای عدم تایید شرایط آن‌ها نیست بلکه به معنای آن است که زمین مورد نظر هنوز برای آن‌ها تخصیص نیافته است.

تاکنون  ۱۷۰ هزار   برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند و سقف ودیعه مسکن با توجه به هر شهر و استانی متفاوت بوده و در رقم‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه