قرعه کشی خودرو | ثبت نام خودرو

خبر مهم برای ثبت نام کنندگان خودرو | مهلت نهایی پرداخت وجه قرعه کشی خودرو

وزارت صمت چهارشنبه ۱۱ خرداد، پس از یک روز و نیم تاخیر، اسامی برندگان قرعه‌کشی خودرو را اعلام کرد. با توجه به اینکه در زمان اعلام نتیجه، تعطیلات نیمه خرداد نزدیک بود، این ابهام برای افراد پیش آمد که تا چه زمانی برای پرداخت وجه خودرو زمان دارند؛ ابهامی که به نظر می‌رسد همچنان ادامه دارد.

خبر مهم برای ثبت نام کنندگان خودرو | مهلت نهایی پرداخت وجه قرعه کشی خودرو
کدخبر : 8278
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قرعه کشی خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای قرعه کشی خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.منوچهر منطقی، معاون وزارت صمت، اغلب قرعه‌کشی‌ خودرو برای عرضه خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، از بین می‌رود و ما به سمت بالا رفتن کیفیت و عقلانی شدن قیمت و نیازهای خودرویی مردم پیش خواهیم رفت.با توجه به آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره حذف قرعه‌کشی‌ خودرو و طرح‌های پیش فروش خودرو، وزارت صمت با صدور بیانیه‌ای، موضوعات پیرامون راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو را تشریح کرد.در ادامه به آخرین جزییات از قرعه کشی خودرو می پردازیم.

قرعه کشی خودرو

وزارت صمت، قرعه‌کشی طرح‌های فروش عرضه شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را روز نهم خرداد انجام داد. قرار بود اسامی برندگان، ساعت ۹ صبح روز بعد در همان سامانه اعلام شود اما افراد حدود ۳۰ ساعت بعد از نتایج مطلع شدند.

ساعت از ۱۴ روز چهارشنبه ۱۱ خرداد گذشته بود که اسامی برندگان خودرو در سامانه یکپارچه درج و به افراد سه روز برای پرداخت وجه فرصت داده شد. با توجه به اینکه از روز جمعه، سیزدهم تا یکشنبه پانزدهم خرداد، در کشور تعطیلات رسمی بود، برندگان احساس کردند که زمان زیادی برای تکمیل فرایند تکمیل خرید خودرو ندارند. اما با دقت در اطلاعیه‌های صادر شده مشخص می‌شد که افراد سه روز کاری را برای پرداخت وجه زمان دارند. به عبارت دیگر روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه که تعطیل رسمی بودند، در این مهلت محاسبه نمی‌شدند.

بر این اساس، مهلت باید امروز به پایان می‌رسید (پنجشنبه دوازدهم و دوشنبه و سه‌شنبه شانزدهم و هفدهم خرداد). اما در ادامه به این مهلت افزوده و تا چهارشنبه هجدهم تمدید شد

اما اکنون بر اساس آنچه که در صفحه نخست سامانه یکپارچه تخصیص خودرو درج شده است، برندگان تا ۲۵ خرداد می‌توانند فرایند واریز وجه را تکمیل کنند.

قرعه کشی خودرو

در متن درج شده در این سایت آمده است: «هم اکنون فرایند واریز وجه از سوی منتخبین اصلی توسط شرکت‌های خودروسازی آغاز شده و تا تاریخ ۲۵ خرداد ماه جاری ادامه خواهد یافت.»

این در حالی است که روز گذشته شرکت بهمن موتور اعلام کرد کسانی که در قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، برای خرید دیگنیتی و فیدلیتی برنده شده‌اند، تا روز چهارشنبه، ۱۸ خرداد (فردا) برای پرداخت وجه فرصت دارند. در سایت پنج خودروساز دیگری توضیحی در این زمینه دیده نمی‌شود.

البته پیش از این، حسین کاظمی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا نیز گفته بود: برندگان قرعه‌کشی خودرو تا چهارشنبه ۱۸ خرداد مهلت دارند تا وجوه خود را واریز کنند (صدا و سیما).

در پیگیری تجارت‌نیوز از شرکت بهمن موتور مشخص شد که وزارت صمت به شرکت‌ها تاریخ ۱۸ خرداد را اعلام کرده. در پیامک برای برندگان نیز همین تاریخ درج شده بود.

این شرکت توضیح داد که هنوز هیچ ابلاغیه رسمی مبنی بر تغییر مهلت تکمیل فرایند خرید برای آنها ارسال نشده در نتیجه ملاک هنوز هجدهم است.

در این میان، مشخص نیست که برندگان طرح‌های فروش در مورد هر شش خودروساز فعال در این سامانه، تا کی برای واریز وجه مهلت دارند؛ هجدهم یا بیست و پنجم؟

سایت‌های اطلاع‌رسانی به برندگان خودرو

هر چند ابهام همچنان موجود است اما برندگان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر در مورد قرعه‌کشی به لینک‌های زیر مراجعه کنند.

سایپا saipa.iranecar.com

بهمن موتور bahman.iranecar.com

ایران خودرو esale.ikco.ir

مدیران خودرو iranecar.mvmco.ir

کرمان موتور sales.kermanmotor.ir

آرین پارس موتور sales.lamari.ir

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه