افزایش حقوق | حداقل حقوق | میزان حداقل حقوق

خبر خوش وزیر کار برای حداقل بگیران | اجرایی شدن افزایش حقوق ۵۷ درصدی

حجت الله عبدالملکی وزیر کار در مورد افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، گفت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق برای تمام کسانی که مشمول قانون کار هستند باید اجرا شود و اگر کارفرمایی اجرا نکرده باشد تخلف است و ما به این تخلف در بازرسی‌های گسترده‌ای که انجام خواهیم داد رسیدگی خواهیم کرد.

خبر خوش وزیر کار برای حداقل بگیران | اجرایی شدن افزایش حقوق ۵۷ درصدی
کدخبر : 7943
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

افزایش حقوق یکی از پر بحث ترین مسایل سال 1401 است . افزایش حقوق مسئله ای است که از نیمه آذر سال 1401 با توجه به بسته شدن بودجه سال بعد مورد قضاوت قرار میگیرد. مهمترین چالش دولت در فصل پایانی سال میزان و نوع افزایش حقوق بود که در سال جدید افزایش حقوق 57 درصدی صورت گرفت.در ادامه آخرین جزییات از افزایش حقوق را می خوانیم.

افزایش حقوق

وزیر کار با بیان اینکه افزایش ۵۷ درصدی حقوق باید در مورد کسانی که مشمول قانون کار می‌شوند اجرا شود، گفت: اگر کارفرمایی اجرا نکرده باشد تخلف است و ما به این تخلف رسیدگی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آمارها در تامین اجتماعی بیانگر این است که این مهم برای اغلب کارگران اجرا شده و به دلیل اینکه لیست‌های مربوطه به فروردین ماه را آخر اردیبهشت ماه دریافت کردیم افزایشی که انتظار داشتیم در اثر افزایش حداقل دستمزد اتفاق بیفتد در درآمد تامین اجتماعی خود را نشان داده بنابراین برآورد این است که به ندرت کسانی هستند که اجرا نکرده باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگرانی که مشمول قانون کار می‌شوند می‌توانند از کارفرمایی که افزایش ۵۷ درصدی حقوق را اجرا نمی‌کند شکایت کنند.

افزایش حقوق

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هرچه سریع‌تر باید در هیئت دولت تصویب شود و از دولت سیزدهم خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع هستیم.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا تأکید بر لزوم حمایت جدی دولت از اقشار کارگری و بازنشستگان اظهار داشت: عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیئت دولت و بلاتکلیفی این موضوع مدت‌هاست که موجب دغدغه این قشر و تجمع اعتراض‌آمیز این عزیزان شده است.

وی اضافه کرد: این بلاتکلیفی در حالی است که این موضوع در شورای‌عالی کار و طبق مواد 96 و 111 سازمان تأمین اجتماعی به تصویب مدیرعامل و هیئت مدیره این سازمان رسیده و به هیئت دولت هم ارسال شده است.

محمدبیگی ادامه داد: به همین جهت از دولت محترم خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع هستیم تا بعد از تصویب در هیئت دولت هرچه زودتر جهت اجرا به وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ و خبر خوش آن موجب دلگرمی حدود 4 میلیون مستمری‌بگیر و بازنشسته این سازمان شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین تأکیدات رئیس جمهور محترم جمهور در دولت سیزدهم توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه است، گفت: بنابراین با توجه به فرآیند مردمی‌سازی یارانه و حذف ارز 4200تومانی این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا فشار مالی ایجادشده در جراحی بزرگ اقتصادی کمتر اقشار ضعیف و متوسط جامعه به‌ویژه کارگران و بازنشستگان را آزار دهد.

محمدبیگی با اشاره به  تأکیدهای مهم رهبر معظم انقلاب برای ارتقای معیشت، افزایش مستمری‌ها و همچنین ایجاد رفاه مطلوب برای اقشار مختلف مردم افزود: در دیدار اخیر معظم‌له با جمعی از کارگران و بازنشستگان به‌مناسبت روز کارگر هم ایشان از به‌حق بودن برخی از این مطالبات گفتند و این موضوع دغدغه ما در مجلس هم به‌شمار می‌رود.

افزایش حقوق

بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی در کارزاری از رئیس‌جمهور خواستند تا افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیئت دولت به تصویب برسد. 

متن این کارزار به شرح زیر است: 

با توجه به گذشت دو ماه از سال و شرایط فعلی کشور و نیز با نظر به وضعیت قشر بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی که از کارگران خدوم و سنگربان تولید این کشورند و لزوم تکریم این قشر آسیب‌پذیر که عمری را در انواع مشاغل در حال خدمت به جامعه و صنعت بوده‌اند، استدعای عاجل می‌شود در خصوص تسریع در تصویب و تأیید نهایی افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی بذل توجه ویژه نمایید تا در تسهیل معیشت حدود یک‌ششم از ملت شریف ایران مساعدت شود. 

طبق قوانین تأمین اجتماعی و شورای عالی کار، افزایش حقوق این قشر زحمتکش در هیئت مدیره سازمان تصویب و جهت تأیید و اجرا در هفتم اردیبهشت توسط وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی به هیئت دولت تحویل شده اما تاکنون مورد تصویب قرار نگرفته و باعث نگرانی جامعه بازنشستگان شده است. با توجه به اینکه افزایش مورد نظر هیچگونه بار مالی برای دولت محترم نداشته و تأمین اعتبار آن توسط سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده (ضمن اینکه بار تورمی این افزایش بر کل تورم کشور کمتر از یک درصد است)، درخواست داریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه