رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

انتقاد تند وزیر بر سر رتبه بندی معلمان | آخرین جزییات از اجرایی شدن رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجازه برگزاری کنکور در مدارس را نمی‌دهیم| صداوسیما دست از سر رتبه‌بندی معلمان بر داردوزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گویم، اجازه نمی‌دهیم در مدارس ما کنکور برگزار شود و به استان‌ها گفتم از این به بعد حوزه کنکور نپذیرید.

انتقاد تند وزیر بر سر رتبه بندی معلمان | آخرین جزییات از اجرایی شدن رتبه بندی معلمان
کدخبر : 7812
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: مدیون خون شهدا هستیم و امیدواریم حرکت‌های ما جهادی باشد.

وی ادامه داد: توجه ما در وزارتخانه شعاری است و اگر نبود به سند تحول توجه می‌کردیم و یا رشته مشاوره در دانشگاه فرهنگیان را توجه می‌کردیم.  

نوری با بیان اینکه لازم است همه با هم جدیت داشته باشیم و کار را به انجام برسانیم، گفت: ناسازگاری‌ها منجر به آسیب اجتماعی می‌شود؛ ۸۱ درصد ریشه در عوامل زمینه‌ای اول یعنی یا خود فرد یا ۳ سال اول زندگی دارد.  

وی ادامه داد: یکی از کار‌هایی که رسانه ملی در دوران کرونا انجام داد بحث مدرسه تلویزیونی ایران بود که دستشان درد نکند، ولی قدرت ارتباطات نهاد رسانه صدا و سیما در آموزش و پرورش جز بر علیه حکمرانی آموزش و پرورش چیز دیگری نیست.  

وی اضافه کرد: یادداشتی را هفته گذشته به رئیس سازمان صدا و سیما دادم که دست از سر ما معلمان بر دارید؛ چکار به رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان دارید. درباره دستگاه خودتان چرا نمی‌گویید. اجازه ندارد کسی دفعه دیگر این کار را انجام دهد. بنده وزیر آموزش و پرورش هستم و این را عرض می‌کنم. به مسائل اصلی بپردازید. خیلی مسائل معطل داریم. کنکور را چه کسی برجسته کرده است؟ مگر به غیر از صدا و سیما در تبلیغاتش.

وی افزود: به ما حوزه کنکور می‌دهند. مدرسه ما آنجا کار می‌کند کلی تبلیغات به بچه‌ها می‌دهند. کلاس کنکور و تعیین رشته دارند. امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گویم اجازه ندارند در مدارس ما کنکور برگزار کنند. زیر میز نمی‌زنیم بلکه داریم واقعیت را عرض می‌کنیم؛ و به استان‌ها اعلام کردیم از این به بعد حوزه کنکور نپذیرید.  

نوری افزود: انتظار داریم نهاد رسانه و دانشگاه هر کدام رکنی از ارکان فرایند تربیت هستند که به ما در حکمرانی تربیتی کمک کنند. شاید امروز یک حرف متفاوت می‌زنم، اما بیش از ۵۰ نامه از گروه معلمان دارم که نوشتند بگویید دست از سر ما بردارند.  

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد زیادی کلاس چند پایه داریم، اما هنوز معلم ویژه کلاس چند پایه نداریم.  

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این حوزه باید چندکار انجام دهیم گفت: نخست آنکه دانشگاه ما باید به معنای واقعی دانشگاه باشد. تعداد زیادی کلاس چندپایه داریم، اما هنوز معلم ویژه کلاس چندپایه نداریم. برای مشاوره هم تازه یک سال است که رشته ویژه مشاوره تأسیس شده و هنوز فارغ التحصیل رشته مشاوره نداریم. بعد می‌رویم مشاورانی میگیریم که در رشته تخصصی مرتبط درس نخوانده‌اند، باید به سمت جذب نیروی متخصص برویم.

نوری افزود: مشاوره، یک موضوع ظریف و تخصصی است. وقتی نظام آموزش و پرورش برای خودش نمی‌تواند تصمیم بگیرد و آموزش و پرورش را در تصمیمات درنظر نمی‌گیرد همین اوضاع رقم میخورد. البته در دوران قبلی نبودم، اما در این دولت مصر به بازگشایی بودیم و رئیس جمهور هم حمایت کرد و خداوند را شاکریم که وقتی ندارس را بازگشایی کردیم کرونا هم کم شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ما باید آموزش‌های تخصصی ببینند و نه آموزش‌های کلیشه‌ای گفت: باید دوره‌های آموزشی نوین برگزار و از ابزار‌های جدیدی استفاده شود. نماد طرح خوبی است، اما هنوز، هوشمند نیست. آموزش و پرورش جز با کمک مردمی اداره نمی‌شود، باید به مردم اجازه بدهیم کمک کنند، وقتی اجازه نمیدهیم انجمنی، گروه جهادی‌ای وارد مدارس شوند چه انتظاری داریم که آموزش و پرورش اداره شود.

وی اضافه کرد: لازم است از ظرفیت‌های بیرونی اشخاص حقیقی و حقوقی یا موسسات استفاده کنیم.

رتبه بندی معلمان

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: در حال حاضر جمع کثیری از بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند که وزارت آموزش و پرورش باید به این موضوع ورود کند.

کمال حسین‌پور با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش، پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت نمی‌کند، اظهار داشت: متاسفانه وزارتخانه به این دغدغه فرهنگیان رسیدگی نمی‌کند تا یک بار برای همیشه مشکل تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان به صورت اصولی مرتفع شود.

وی تصریح کرد: به پشتوانه قوانین متعدد، پاداش بازنشستگی به نوعی حمایت از کارکنان دولتی است که پس از سالها خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: همچنین متأسفانه در این حوزه نیز، فرهنگیان با مشکل مواجه هستند و همه ساله صدای اعتراض فرهنگیانی که بازنشسته می‌شوند از تأخیر و عدم پرداخت پاداش پایان خدمت، به گوش می‌رسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر جمع کثیری از بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه