رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

موانع اجرای رتبه بندی معلمان چیست؟ | رتبه بندی معلمان کی اجرایی می شود؟

نماینده مردم گرمی در مجلس با انتقاد از ایرادات کارشکنانه از سوی جریانی در دولت که ادعای تولیت طرح رتبه بندی معلمان را داشتند، گفت: رئیس جمهور باید شخصا به این موضوع ورود کرده و دستور اجرای رتبه بندی معلمان را صادر کند.

موانع اجرای رتبه بندی معلمان چیست؟ | رتبه بندی معلمان کی اجرایی می شود؟
کدخبر : 7720
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

ولی اسماعیلی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: چرا علیرغم مصوبه قانونی مجلس و نظر مساعد شما، اراده ای مرموزانه و منفی نگرانه که تا دیروز تولیت و داعیه توجه به آموزش و پرورش و معلمان را داشت، متاسفانه امروز با ایرادات بنی اسرائیلی و کارشکنانه مانع اجرای به موقع طرح رتبه بندی معلمان شده که بیش از ۱۲ سال در انتظار اجرای آن بوده اند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مصرانه می خواهم که رأسا به این موضوع ورود کرده و دستور صریح و عاجل نسبت به عملیاتی کردن رتبه بندی معلمان صادر کنید و اجازه ندهید بیش از این کاسه صبر معلمان لبریز شده و تحقیر شوند.

رتبه بندی معلمان

جبار کوچکی نژادارم ساداتی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: قوه مقننه رتبه بندی فرهنگیان را تصویب کرد که به عنوان اقدام بسیار بزرگ مجلس یازدهم محسوب می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: براساس قانون دولت ۳ ماه وقت داشت تا آئین نامه این قانون را تصویب کند اما اخیرا شنیده شده درصدد اعمال تغییراتی در آئین نامه هستند که اصل قانون را زیر سوال می برد لذا کمیسیون آموزش مجلس باید نسبت به این موضوع دقت کرده و آن را بررسی کند.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع برگزاری آزمون سراسری نیز یکی دیگر از دغدغه ها محسوب می شود؛ شورایعالی انقلاب فرهنگی در این خصوص اقدامی انجام داده که خلاف قانون است در حالی که مجلس قانون شفافی را در این خصوص مصوب کرده است؛ به نظر می رسد باید طرح دو فوریتی نمایندگان در این باره در مجلس به تصویب برسد تا نگرانی خانواده ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان کوتاهی کرد، می‌گوید: قرار است فردا کل آیین‌نامه رتبه‌بندی تصویب شود. در صورت تصویب، سه‌شنبه به جلسه هیأت دولت می‌رود.

وزیر آموزش‌وپرورش آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را روز ۲۴ فروردین در اختیار هیأت دولت قرار داد. اما هنوز این آیین‌نامه در دست بررسی است. تاکنون هم فقط سه ماده از آن تصویب شده است.

۸۷۰ هزار نفر، مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن در نظر گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید دولت در این مورد کوتاهی کرده است؛ آیین‌نامه باید تا کنون آماده شده و حکم معلمان را هم برای رتبه‌بندی زده باشند.

رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان می‌گوید: «دولت، وقت داشته است که این قانون را یک ماه پس از مصوبه مجلس عملیاتی کند.»

او ادامه می‌دهد: «بعد از تصویب رتبه‌بندی معلمان در مجلس و تعطیلات نوروز، سرانجام وزارتخانه آموزش‌وپرورش آیین‌نامه آن را به هیأت دولت فرستاد. هیأت دولت باید سریع این آیین‌نامه را ابلاغ می‌کرد اما متاسفانه تاکنون دولت هر هفته فقط در کمیسیون مربوطه آن را بررسی می‌کند.»

اگرچه دولت یک ماه فرصت برای اجرای این آیین‌نامه داشت، اما به گفته منادی سفیدان تاکنون فقط سه ماده از این آیین‌نامه را تصویب کرده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: «ظاهرا آیین‌نامه چند ایراد حقوقی داشت که در دست بررسی است. قرار است فردا کل آیین‌نامه تصویب شود. اگر فردا تصویب شود سه‌شنبه به جلسه هیأت دولت می‌رود.»

اما معلمان چه زمانی منتظر افزایش حقوق باشند؟ منادی در این مورد می‌گوید: «فعلا اگر فردا آیین‌نامه تصویب شود، از سوی دولت ابلاغ می‌شود. در مرحله بعد باید رتبه‌ معلمان را مشخص کنند. پس از آن حکم معلمان زده می‌شود. در اولین ماه حکم، افزایش حقوق از اول سال تا خرداد و شش ماه از سال گذشته محاسبه و واریز می‌شود.»

وزیر آموزش‌وپرورش روز گذشته درباره زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان گفت که از اول شهریور در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اما می‌گوید این تاریخ اشتباه است. یک ماه بعد از تصویب نهایی آیین‌نامه فرصت دارند که رتبه‌ها را تعیین کنند. وقتی هم رتبه‌ها مشخص شود احکام صادر می‌شود.

با اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری حقوق معلمان بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا بیش از پنج میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه