واریزی جدید | یارانه جدید | جاماندگان یارانه

فوری/ اطلاعیه جدید دولت درباره واریزی جدید | جاماندگان یارانه بر چه اساسی مراجعه کنند؟

در پی دستور ریاست جمهوری در خصوص بررسی وضعیت کلیه هموطنانی که تاکنون یارانه دریافت نمی کردند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم اطلاعیه ای صادر کرد.

فوری/ اطلاعیه جدید دولت درباره واریزی جدید | جاماندگان یارانه بر چه اساسی مراجعه کنند؟
کدخبر : 7560
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واریزی جدید دولت اینبار یارانه جدید رئیسی بود.دولت واریزی جدید را به صورت دو ماهه به  دهک های خاصی اختصاص داد که موجی از اعتراض ها را از طرف جاماندگان یارانه به همراه داشت..واریزی جدید به ازای هر نفر 400 هزار تومان به حسای سرپرست خانوار واریز شد.حال دولت در اطلاعیه ای جدید درباره واریزی جدید  توضیحاتی را ارائه داده است..در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

واریزی جدید

بر اساس این اطلاعیه آن دسته از هموطنانی که تاکنون اصلا یارانه دریافت نمی کرده اند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند می توانند برای ثبت نام به منظور بررسی وضعیت اقتصادی خانوار خود به «درگاه ملی خدمات دولت» به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند.

در این اطلاعیه از عموم جاماندگان یارانه ای که نیاز به بررسی وضعیت خانوار خود دارند دعوت می‌شود که ابتدا به سایت  my.gov.ir مراجعه و  بر اساس کد ملی و استعلام دهک کاربر وضعیت دریافت یارانه خود را استعلام نمایند.

در اطلاعیه دولت آمده است که چنانچه هموطنان عزیز به دهک اعلام شده و قطع یارانه خود اعتراض دارند به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه نمایند و در صورت پذیرش اعتراض، یارانه دهک خانوارهای جدید از اردیبهشت ماه ۱۴٠۱ پرداخت خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه درخواست می شود که به منظور جلوگیری از اختلال در بررسی وضعیت خانوارها، متقاضیان بر اساس رقم آخر کد ملی خود (زوج و فرد) در روزهای تعیین شده مراجعه کنند.

براین اساس کسانی که رقم آخر کد ملی آن ها زوج است در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) و افرادی که رقم آخر کد ملی آنها فرد است در روزهای فرد (یکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه) برای استعلام وضعیت خانوار خود مراجعه کنند.

واریزی جدید

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: با تکمیل ثبت نام، کد ملی سرپرست خانوار به وزارت رفاه ارسال می‌شود و آنجا براساس شاخص‌ها کد ملی‌ها بررسی، دهک‌ها مشخص و به ما ابلاغ می‌شود.

حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها به سوالات زیر پاسخ داد.

براساس کدملی سرپرست خانوار، ثبت نام افراد از روز سه شنبه و چهارشنبه آغاز شده است. افرادی که عدد سمت راست کد ملی آن‌ها زوج است، روز‌های سه شنبه و چهارشنبه و افرادی که رقم سمت راست کد ملی آن‌ها فرد است، روز‌های پنج شنبه و جمعه، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت می‌توانند ثبت نام کنند. کسانی که نتوانستند در این روز‌ها اقدام به ثبت نام کنند، در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته بعد می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

این افراد برای ثبت نام به آدرس اینترنتی my.gov.ir مراجعه کنند. اگر هم می‌خواهند وضعیت یارانه دریافتی خود را بررسی کنند، می‌توانند کد دستوری #کدملی*۴۳۸۵۷*۴*  را شماره گیری کنند و از وضعیت یارانه خود آگاه شوند.

زمانی که ثبت نام کامل شود، کد ملی سرپرست خانوار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و در آنجا براساس شاخص‌هایی که دارند، کد ملی‌ها بررسی، دهک‌ها مشخص و به ما ابلاغ می‌شود. سپس یارانه افراد از ابتدای طرح محاسبه و معوقات هم پرداخت می‌شود.

افرادی که نتوانند طی این چند روز ثبت نام کنند، مجددا تاریخ ثبت نام به آن‌ها اعلام می‌شود.

اگر جاماندگان یارانه یا متقاضیان جدید از دریافت یارانه در تاریخ تعیین شده جا ماندند، نگران نباشند؛ ۳۱اردیبهشت و ۱خرداد ماه نیز فرصت برای ثبت نام حود و خانواده ها وجود دارد. البته حتی اگر در این تاریخ‌ها نیز موفق به ثبت نام نشدند، جای نگرانی نیست. روزهای جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

همزمان با افزایش یارانه و تغییر دهک‌بندی‌ها، برخی از لیست یارانه‌ خط خورده‌اند. برخی از این افراد به روند دهک‌بندی اعتراض دارند و می‌گویند مشمول یارانه می‌شده‌اند. آیا جاماندگان یارانه مجددا یارانه می‌گیرند؟

ابراهیم رئیسی دستور داده «هر چه سریع تر، جاماندگانی را که استحقاق واقعی دریافت یارانه دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.»

بر این اساس جاماندگان یارانه بعد از اعتراض می‌توانند منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی باشند، مشروط به اینکه اعتراض آنها پذیرفته شود. به عبارت دیگر، پرونده واریز یارانه جدید بسته نشده و احتمالا برخی از جاماندگان، مشمول یارانه می‌شوند.

اگرچه رئیسی دستور داده که هر چه سریع‌تر یارانه جاماندگان واریز شود،‌ اما هنوز زمان بررسی و واریز یارانه این گروه مشخص نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه