وام ازدواج | ثبت نام وام ازدواج

شرایط و نحوه دریافت وام ازدواج تغییر کرد؟ | متقاضیان وام ازدواج بخوانند

وام ازدواج یکی از انواع وام‌های بانکی است که به موجب وقوع عقد ازدواج دائم و به منظور حمایت مالی به زوجین پرداخت می‌شود. این وام همچون سایر وام‌های بانکی الزاماتی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

شرایط و نحوه دریافت وام ازدواج تغییر کرد؟ | متقاضیان وام ازدواج بخوانند
کدخبر : 7547
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 وام ازدواج یک وام با سود کم از طرف دولت برای کمک به جوانان می باشد. وام ازدواج هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود بدان افزوده می گردد. وام ازدواج به دلیل داشتن سود کم برای آغاز زندگی دو زوج جوان می تواند مناسب باشد.با حذف وام ازدواج در لایحه بودجه 1401 بحث های زیادی را به راه انداخته است.در ادامه آخرین خبرها از وام ازدواج را می خوانید.

وام ازدواج

افراد می‌توانند از محل پس‌انداز و قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله دریافت کنند. این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برای مرد های زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین برای سایر زوج های جوان ۱۲۰ میلیون تومان تعیین گردیده است.

در تسهیلات وام ازدواج مبلغ مشخصی به هر یک از زوجین در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود. این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برای مرد های زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین برای سایر زوج های جوان ۱۲۰ میلیون تومان تعیین گردیده است. دوره بازپرداخت آن ۱۰ ساله است.

برای دریافت وام ازدواج متقاضی در ابتدا باید به آدرس https://ve.cbi.ir بانک مرکزی مراجعه و ثبت نام نماید. پس از انتخاب بانک مورد نظر،  استعلام چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری متقاضی و ضامن یا ضامنین در سیستم بانکی کشور اخذ شود. 

همچنین تضامین و وثائق متناسب با میزان تسهیلات باید اخذ شود. نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی تایید شود و نهایتا تسهیلات در سامانه بانک ثبت شده و تسهیلات توسط شعبه بانک مورد نظر به حساب متقاضی پرداخت می‌شود.

به طور کلی مدارک موردنیاز برای وام خودرو عبارت است از مدارک هویتی ، شغلی، تاییدیه محل سکونت و محل اشتغال، مستندات ثبت نام درسامانه ازدواج بانک مرکزی، سند رسمی ازدواج ثبت‌شده در دفاتر ثبت اسناد رسمی، وثائق و تضامین متناسب با مبلغ تسهیلات، سایر مدارک مورد نیاز متناسب با نوع تسهیلات، تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی شما توسط بانک.

وام ازدواج

تسهیلات وام ازدواج تنها به زوجین زیر ۵۰ سال تعلق می‌گیرد. همچنین بر اساس طرح تشویقی برای زوجه زیر ۲۳ سال و زوج زیر ۲۵ سال مبلغ ۳۰ میلیون تومان به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان وام ازدواج افزوده می‌شود که جمعا ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود.

مدت بازپرداخت و کارمزد وام ازدواج۱۴۰۱

بازپرداخت وام ازدواج ۱۰ ساله و با نرخ ۴ درصد کارمزد در نظر گرفته شده است.

اقساط وام ازدواج ۱۲ ماهه است و زوجین باید یک ماه پس از دریافت تسهیلات، نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام نمایند.

همچنین اقساط تسهیلات وام ازدواج ۱۴۰۱ یک میلیون تومان و به شکل ماهانه است.

همانطور که می‌دانید وام مسکن در چند سال اخیر افزایش چشم گیری داشته است و تبدیل به یک رویا برای جوانان شده است اما شما می‌توانید با دریافت وام مسکن به راحتی صاحب خانه شوید اگر می‌خواهید شرایط دریافت وام فوری مسکن را بدانید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ بسیار مراحل ساده و راحتی دارد که در ادامه تمام مراحل آن را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم.

ابتدا وارد سامانه ثبت نام وام ازدواج به آدرسve.cbi.ir شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از مرورگر لپتاپ یا کامپیوتر استفاده کنید.

بعد از کلیک روی لینک زیر شما وارد صفحه ای می‌شوید که شامل دو گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و گزینه دیگر مربوط به وام فرزندآوری است.

اگر شما قصد ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ را دارید روی گزینه اول کلیک کنید.

سپس وارد صفحه‌‌ای مانند زیر می‌شوید. از منو سمت راست گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

سپس وارد صفحه ای می‌شوید که دارای فرم ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ است.

در این فرم شما باید در کادر اول شماره ملی و سپس تاریخ تولدتان را وارد نمایید.

در قسمت بعدی شماره تماس تان را وارد کنید.(در وارد کردن شماره تماس بسیار دقت کنید زیرا اطلاع رسانی ها به شما به این شماره تماس ارسال می‌شود)

اگر سن شما کمتر از ۱۸ است و شماره تماس ندارید، شماره یکی از اقوام یا بستگان نزدیک تان را در کارد وارد نمایید.

فقط دقت کنید که شماره‌ای فعال و در دسترس را در این قسمت وارد نمایید.

سپس استان محل سکونت را انتخاب کنید و تیک “من ربات نیستم” را وارد کنید.

در صورتی که ازدواج شما در دفترخانه ثبت شده باشد و مشکلی نداشته باشد شما وارد صفحه بعدی می‌شوید که باید اطلاعاتی از قبیل اطلاعات هویتی طرفین، اطلاعات مربوط به عقدنامه زوجین و… را وارد و ثبت نمایید.

سپس در مرحله بعدی یک کد ۱۰ رقمی پیگیری برای شما به شماره موبایلی که در بخش قبلی وارد کرده‌اید فرستاده می‌شود که به معنای پایان ثبت نام شما می‌باشد.

نکته: دقت داشته باشید که تا زمانی که کد ۱۰ رقمی برای شما ارسال نشده است، درخواست وام ازدواج شما ثبت نشده است.

دقت کنید که بعد از تعیین شبعه توسط بانک مرکزی زوجین ۱۲ روز کاری فرصت دارند تا به بانک و شعبه مشخص شده مراجعه نمایند.

همچنین زوجین ۴۵ روز کاری فرصت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک برای گرفتن تسهیلات وام ازدواج ۱۴۰۱ اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه