رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

اعلام میزان دریافتی معلمان پس از اجرای رتبه بندی فرهنگیان | احکام رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد؟

کلیات و مفاد آیین‌نامه پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌ بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت بررسی شد.

اعلام میزان دریافتی معلمان پس از اجرای رتبه بندی فرهنگیان | احکام رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد؟
کدخبر : 7518
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

ستاری فرد گفت: احکام معلمان از یکی به دیگری متفاوت است، همچنین علاوه بر احکام با توجه به سنوات ، حق شاغل و فوق العاده های شغلی،دریافتی فرهنگیان از ۵۵ تا ۹۵ درصد این به این سه آیتم و رتبه های آنها بستگی دارد، بنابراین میزان دریافتی متفاوت است و نمی توان محاسبه کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: کلیات و مفاد آیین‌نامه پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌ بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت بررسی شد. ستاری فرد درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌ بندی فرهنگیان توضیح داد: هفته گذشته یکشنبه اولین جلسه کمیسیون عمومی دولت در رابطه با رتبه بندی برگزار شد که در این جلسه بیشتر به کلیات آیین نامه پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.

وی افزود: روز گذشته مجدد جلسه دومی برگزار شد که درباره مفاد و جزئیات آیین نامه پیشنهادی آموزش و پرورش بحث شد.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کمیسیون و اعضای کمیسیون سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش عزم جدی دارند و مصمم هستند که با سرعت و سهولت آیین نامه نهایی شود و در اختیار هیات وزیران قرار گیرد.

ستاری فرد ادامه داد: طبق قانون زمان اجرای رتبه بندی معلمات از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و هر زمان که ابلاغ شود، احکام از این زمان اجرایی می شود.

وی در باره میزان دریافتی معلمان پس از اجرایی شدن رتبه بندی عنوان کرد: میزان دریافتی معلمان پس از اجرای رتبه بندی قابل پیش بینی نیست.

سخنگوی آموزش و پرورش یادآور شد: احکام معلمان از یکی به دیگری متفاوت است، همچنین علاوه بر احکام با توجه به سنوات ، حق شاغل و فوق العاده های شغلی ، دریافتی فرهنگیان از ۵۵ تا ۹۵ درصد این به این سه آیتم و رتبه های آنها بستگی دارد، بنابراین میزان دریافتی متفاوت است و نمی توان محاسبه کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش آیین‌نامه رتبه بندی را روز ۲۴ فروردین ماه در اختیار هیات دولت قرار داد.

طرح رتبه بندی معلمان نیز از دیگر اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.

هرچند که زمزمه اجرای رتبه بندی معلمان نیز از سال ۹۷ به گوش می رسید اما وزارت آموزش و پرورش بررسی و رفع ایرادات لوایح این طرح را در چند ماه گذشته برای همه معلمان رسمی و پیمانی به کار گرفت.

این طرح پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، به شورای نگهبان رسید که در آنجا به برخی از لوایح ایراداتی وارد شد که اول اسفند ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کردند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را رفع کردند و در نهایت معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی اشکالات شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی معلمان را برطرف و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: کف حقوق معلمان در سال گذشته ۳۶۰۰ تومان بود که امسال این عدد ۵۶۰۰ تومان شده و ۵۷ درصد رشد داشته است اما باز هم برای کم بودن آن پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: لازم است کار جهادی جدی در بخش‌های مختلف داشته باشیم معاونت تربیت بدنی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فضای ورزشی را آماده کرده که ۲ هزار و ۱۰۰ فضا جدید است یعنی ۸۲۹ فضای ورزشی بازسازی، بهسازی و تعمیر می‌شوند.

نوری با تاکید براینکه ورزش باید به داخل مدارس برود ادامه داد: استعدادهای دانش آموزان بسیار خوب است که باید شکوفا شود. به برکت انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت مردم و خیرین را داریم گروه‌های جهادی همه بسیج شدند تا کار انجام شود ما نیز زمینه را فراهم کردیم تا اتفاقات خوبی بیافتد.

وی اشاره کرد: در سفرهای استانی برای تهران مصوبات خوبی داشتیم که پیگیری می‌شود تا بخش مهم سند تحول بنیادین که یک ساحت مهم آن به عنوان ساحت زیستی بدنی است برای دانش آموزان محقق شود.

نوری با اشاره به اینکه مدارس بازگشایی شدند و کرونا کاهش یافت افزود: ۱۵ میلیون دانش آموز و ۴ میلیون نوآموز به مدرسه آمدند اما کرونا افزایش پیدا نکرد.

وی اظهار کرد: تعذیه رایگان دانش آموزان، رتبه‌بندی معلمان و اجرای این طرح از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

نوری ادامه داد: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفرهای استانی تصویب شده که از جمله اقدامات دولت است تا در کارهای عمرانی اشتغال نیز ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اصلاح اقتصادی نیز گفت: این موضوع سختی‌هایی دارد، اما اگر خودمان مراعات کنیم و اجازه به سودجویان ندهیم این طرح به خوبی اجرا می‌شود و برکات خوبی نیز به همراه دارد.

وی اضافه کرد: کف حقوق معلمان در سال گذشته ۳۶۰۰ تومان بود که امسال این عدد ۵۶۰۰ تومان شده و ۵۷ درصد رشد داشته است اما باز هم برای کم بودن آن پیگیری می‌کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: براساس گفته معاون تربیت بدنی و سلامت ایجاد زورخانه دانش آموزی در تمام استان‌ها و دهکده ورزشی دانش آموزی در دستور کار است همچنین مسابقات فرهنگی، هنری ورزشی معلمان نیز احیا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه