یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

فوری/سبد کالایی جایگزین یارانه نقدی شد | فروش سبد کالایی ممکن است؟

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اعلام کرد که ارائه سبد کالا در جبران افزایش قیمت‌ها مستلزم مقدماتی بود و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این کار با عجله انجام نشود و در ابتدا یارانه نقدی پرداخت و پس‌ از آن سبد کالایی ارائه شود.

فوری/سبد کالایی جایگزین یارانه نقدی شد | فروش سبد کالایی ممکن است؟
کدخبر : 7453
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئیسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

 محمدصادق مفتح در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ارائه کالابرگ به مقدماتی نیاز دارد، اظهار کرد: این تصور که برای کالابرگ یک کار سخت‌افزاری جدید مانند آنچه که در دهه ۶۰ داشتیم، انجام می‌شود؛ اشتباه است و به این شکل نخواهد بود. در این زمینه حتما از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌بانکی استفاده خواهد شد.

به گفته وی این‌که در قبال افزایش قیمت، سبد کالا ارائه شودتا هزینه خانوار کنترل‌ و اطمینان حاصل شود که مقدار مواد غذایی لازم به خانواده‌ها می‌رسد، از اول در دستور کار دولت قرار گرفته، اما نیاز به مقدماتی مثل زیرساخت الکترونیک، تامین، راحتی تهیه کالا و وضعیت شبکه توزیع داشت.

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اعلام کرد که ارائه سبد کالا در جبران افزایش قیمت‌ها مستلزم مقدماتی بود و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این کار با عجله انجام نشود و در ابتدا یارانه نقدی پرداخت و پس‌ از آن سبد کالایی ارائه شود.

قرار نیست کالاها با قیمت مصوب در مراکز خاص عرضه شود، بلکه عرضه در کل شبکه توزیع انجام می‌شود.

ممکن است فرد به واحد صنفی مراجعه کند و بخشی از سهمیه تعیین شده خود را دریافت کند، اما این موضوع به توافق فرد صاحب کالا و مغازه‌دار بر می‌گردد و صلاح نیست که در آن‌ها دخالت کنیم

یارانه نقدی

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 25 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: اگر بر اساس اعتماد به مردم، همه افراد را مشمول یارانه معیشتی می‌کردیم ماهیانه تنها دو هزار و 500 میلیارد تومان به میزان پرداختی دولت اضافه می‌شد و در این صورت همه مردم از دریافت یارانه برخوردار می‌شدند.

وی افزود: سامانه وزارت رفاه در پرداخت یارانه اشکالات اساسی دارد و ما این روزها نارضایتی های مردم را در حوزه انتخابیه شاهدیم و اگر کل مردم را مشمول یارانه می‌کردیم و سپس به آنها پیامک ارسال می‌کردیم که بر اساس درآمد شما، مشمول این طرح نمی‌شوید؛ هزینه‌ای که برای کشور ایجاد می‌شد حدود دو هزار میلیارد بود اما حالا به واسطه اعتراضات هم سرمایه اجتماعی کاهش یافته و هم نارضایتی‌ها نسبت به این طرح افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس عنوان کرد: از دولت می‌خواهیم این پیشنهاد را بررسی کند و از آنجایی که وزیر اقتصاد نیز در گفت‌وگوی تلفنی این موضوع را پذیرفتند از شما می‌خواهم در صورت صلاحدید در جلسات مشترک با سران قوا این را مطرح کنید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس بیان داشت: همان طور که دولت پیشتر اعلام کرد، از 10 دهک جامعه، 9 دهک شامل یارانه معیشتی می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم برای آن انجام شده است و اشکالی که وجود دارد اعلام می‌کنیم همه افراد واجد شرایط که در مرحله اول یارانه شامل حال آنها نشده و باید دریافت می‌کردند بدانند این کار به سرعت اصلاح خواهد شد و سیستم ها در حال اصلاح آن هستند.

وی به جلسه  سران قوا و در ادامه جلسه مشترک با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: شب گذشته به طور مفصل در جلسه با سران قوا و سپس با قرارگاه مسئول اجرای این طرح تا ساعات پایانی شب به میزبانی مجلس با حضور رئیس جمهور محترم گفت‌وگو داشتیم و اگر ماه جاری نیز با تأخیر واریز شده باشد، همه معوقات آن از همان اول ماه، در آینده پرداخت خواهد شد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد و تنها یک دهک آخر شامل دریافت یارانه نخواهند شد و تنها در سقف پرداخت 300 تا 400 هزار تومان تفاوت وجود دارد و مردم مطمئن باشند به سرعت کار انجام خواهد شد و معوقات، ابتدای اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد پرداخت خواهد شد و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه