یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

اصلاح یارانه نقدی در دستور کار دولت | چه کسانی یارانه نقدی جدید می گیرند؟

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست مشترک معاون اول رئیس‌جمهور و همه وزیران با استانداران و فرمانداران کشور در مورد هماهنگی طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی و آرد و نان در وزارت کشور اعلام کرد: برای اجرای طرح اصلاح یارانه آرد و نان لازم بود بعد از ماه مبارک رمضان همه ارکان اجرای این طرح نسبت به جزئیات، ابهام و سؤالات توجیه شوند.

اصلاح یارانه نقدی در دستور کار دولت | چه کسانی یارانه نقدی جدید می گیرند؟
کدخبر : 7268
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئیسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرای کالا برگ الکترونیکی در راستای طرح اصلاح یارانه‌ها خبر داد.

وی افزود: در این زمینه جلسه‌ای با حضور وزرا، معاونان وزرا، همه استانداران و مقامات اجرایی مؤثر با اجرای این طرح در محل وزارت کشور برگزار شد و سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز هماهنگی اصلاح یارانه‌ها الگویی ارائه کرد.

وی گفت: همچنین معاون اول رئیس‌جمهور،‌ مسؤول اجرایی کل طرح اصلاح یارانه‌ها است که در این جلسه مطالبی مطرح کرد و بنده به عنوان وزیر اقتصاد در طرح اصلاح یارانه آرد خبازی و نان سنتی مطالبی عنوان کردم. همچنین ‌معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و وزرا جزئیاتی از طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی را ارائه کردند و از فردا که استانداران به محل خدمت خود برمی‌گردند با حداکثر هماهنگی و کمترین ابهام شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:‌ در طرح اصلاح نظام یارانه‌های کشور تأکید داریم تا حد ممکن قدرت خرید مردم حفظ شود و میزان پرداختی از جیب اقشار کم درآمد را رعایت کنیم و در مورد نان نظامات متفاوتی وجود دارد و با اطمینان‌بخشی کامل برای مردم اصلاح نظام یارانه نان اجرا می‌شود.

وی این نکته را هم گفت:‌ اجرای کالای برگ الکترونیکی از ضروریات طرح اصلاح یارانه‌ها است که این هم مصوب قانون بودجه سال جاری است در سیاست‌های اجرایی هم کالا برگ الکترونیکی در اولویت قرار دارد که اگر این طرح نهایی شود اجرا خواهد شد.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده اصلاح یارانه کالاهای اساسی انجام وظیفه می‌کند همچنین نقشه راه اجرا توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طراحی شده و هماهنگی بین قوا و دستگاه‌های اجرایی در مرحله پیاده‌سازی اصلاح یارانه کالاهای اساسی و آرد و نان توسط معاون اول دنبال می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ جلسات متعددی با اصناف و اتحادیه‌های تولیدکننده در استان‌ها برگزار می‌شود که این امر می‌تواند در بلندمدت به مقاومت اقتصاد کمک کند و کاهش مصرف ارز به دنبال خواهد داشت.

یارانه نقدی

سید حمید حسینی  درباره ضرورت اصلاح یارانه کالاهای اساسی، گفت: تصمیم دولت در رابطه با اصلاح یارانه کالاهای اساسی قطعا کار درست و ضروری است اما نحوه برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و قانع‌کردن افکار عمومی مبنی بر اینکه این کار به نفع مردم است دارای اهمیت است که متاسفانه در این زمینه انسجام و هماهنگی لازم ایجاد نشده که می‌تواند برای کشور بحران ایجاد کند. 

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: درباره اصلاح یارانه‌ها نمایندگان مجلس و وزاری مختلف هر کدام به شیوه‌های مختلف صحبت می‌کنند بنابراین وقتی نحوه بیان و ارائه مطلب درست نباشد انجام کار سخت می‌شود. 

وی با بیان اینکه دولت تا وقتی مجبور نباشد تن به اصلاح نمی‌دهد، اظهار داشت: در دوران کرونا اقتصاد کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود. در حالی که قبل از کرونا هر چقدر کارشناسان نسبت به حذف یارانه اقشار بادرآمد بالا تاکید می‌کردند اما دولت اقدامی برای حذف یارانه این اقشار جامعه انجام نمی‌داد. 

حسینی افزود: همواره این موضوع بیان می‌شد که لزومی ندارد 75 میلیون نفر جامعه که برخی از آنها از جمله پزشکان، استادان دانشگاه‌‌، ایرانیان خارج از کشور و ... هستند و جزو دهک‌های بالای جامعه محسوب می‌شوند یارانه 45 هزار تومانی دریافت کنند اما دولت هیچ توجهی به این موضوع نداشت تا اینکه با شیوع کرونا در کشور و بروز مشکلات عدیده اقتصادی دولت بالاخره مجبور شد تا یارانه 6 میلیون نفر از این اقشار را قطع کند و بجای آن مبلغی بیشتری را به عنوان کمک معیشتی به اقشار پایین درآمدی پرداخت کند. 

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه در سال گذشته دولت بیش از 15 میلیارد دلار کالای یارانه‌ای داده است و امسال برای همان کالاها باید ارز بیشتری بپردازد، گفت: بنابراین اکنون دولت به این نتیجه رسیده است که ادامه این روال یعنی اختصاص یارانه برای واردات کالاهای اساسی امکان پذیر نیست و از طرفی منافع دادن یارانه و به عبارتی ارز 4200 تومان برای واردات این کالا‌ها، منافع اقشار کم درآمد جامعه را تامین نمی کند و بخشی از این پول‌ها در جاهای دیگر مصرف و بخشی از کالاها نیز قاچاق می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه