یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

حذف یارانه نقدی کلید خورد | یارانه نقدی این افراد حذف می شود

حذف یارانه‌های پنهان یا ادامه دادن این مسیر هم محل مناقشه صاحب نظران است. چرا که در شرایط فعلی اقتصادی اگر قرار باشد یارانه‌های پنهان حذف شوند، فشار مضاعفی بر مردم وارد خواهد شد که مقدور نیست اما اگر هم یارانه پنهان حذف نشود، ادامه این روند سبب هدر رفت انرژی، قاچاق و به وجود آمدن اقتصاد بیمار می‌شود.​

 حذف یارانه نقدی کلید خورد | یارانه نقدی این افراد حذف می شود
کدخبر : 7170
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئیسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دولت و مجلس در فضای فعلی جامعه حل معضل یارانه‌های پنهان است و برای حذف یارانه‌های پنهان باید قدم به قدم آن را مدیریت کرد.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره تاثیر یارانه پنهان بر اقتصاد کشور گفت: در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، کشور ما بالاترین یارانه پنهان را توزیع می‌کند و بر اساس گزارش سال ۲۰۲۰ آژانس بین‌المللی انرژی، حدود ۸۰ میلیارد دلار فقط یارانه پنهان سوخت و انرژی در سال‌های اخیر در کشور توزیع شده که عدد بسیار بالایی است و درصدی از این عدد می‌تواند بخش مهمی از مشکلات کشور را رفع کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا ادامه این روند به صلاح کشور نیست ولی حذف یارانه‌های پنهان یا ادامه دادن این مسیر هم محل مناقشه صاحب نظران است. چرا که در شرایط فعلی اقتصادی اگر قرار باشد یارانه‌های پنهان حذف شوند، فشار مضاعفی بر مردم وارد خواهد شد که مقدور نیست اما اگر هم یارانه پنهان حذف نشود، ادامه این روند سبب هدر رفت انرژی، قاچاق و به وجود آمدن اقتصاد بیمار می‌شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با بیان اینکه برای حل این مشکل باید به صورت تدریجی اقدام به حذف یارانه‌های پنهان کرد، اظهارکرد: برای حذف یارانه‌های پنهان باید قدم به قدم آن را مدیریت کرد، البته ابتدا نیاز به ثبات اقتصادی است و این ثبات به معنای ثبات بازار ارز و برخورداری از تورم معقول، تعریف شده و مشخص است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ثبات اقتصادی به این معنا است که عامه مردم از شرایط نسبتا مناسب رفاه و معیشت بهره‌مند باشند و ضریب جینی نیز در کشور از کاهش ملموسی برخوردار باشد و تولید ناخالص کشور به رشد اقتصادی منطقی و قابل قبولی برسد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد دولت و مجلس در فضای فعلی جامعه حل معضل یارانه‌های پنهان است، عنوان کرد: در این شرایط همه نهادها باید وارد عمل شوند و در ابتدا مزایای حذف یارانه‌های پنهان به مردم توضیح داده شده و اقناع عمومی جامعه را هم کسب کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های لازم برای حذف یارانه پنهان فراهم شود، نتیجه آن کاهش فقر مطلق در جامعه خواهد بود. در واقع اگر شرایط اقتصادی نسبی مورد نظر که به آن اشاره شد، فراهم شود و اقناع عمومی هم صورت بگیرد، حتما حذف یارانه‌های پنهان که مورد تاکید دولت است، می‌تواند به درمان مشکلات اقتصادی کشور کمک کند.

یارانه نقدی

محمد حسن آصفری با اشاره به حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان و ماکارونی بیان کرد: اینکه ما تاکید داریم حذف ارز ترجیحی منجر به فشار به مردم می شود، یکی از نمونه‌های پس لرزه آن اکنون در بحث ماکارونی و نان های صنعتی قابل مشاهده است. دولت باید نظارت خود را بر توزیع ارز ترجیحی افزایش دهد تا اینکه بخواهد آن را حذف کند. حذف یک باره ارز ترجیحی افزایش قیمت ها را به دنبال دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت باید نظارت خود را افزایش دهد و بسنجد که آیا به فردی که ارز ترجیحی را می دهد صلاحیت دارد؟ آیا کالایی که تولید کرده و یا وارد می کند را در اختیار مردم قرار می دهد؟ حذف ارز ترجیحی آثار نامطلوبی به همراه دارد. ماکارونی که خوراک اقشار پایین و متوسط جامعه است با افزایش قیمت از سفره ها حذف می شود. افزایش سه برابری قیمت ماکارونی قطعا به مردم فشار وارد می کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هم دولت قصد دارد که ارز ترجیحی را حذف کند، باید یارانه ها را افزایش دهد. یارانه 45 هزارتومانی دیگر دردی از مردم دوا نمی کند. اگر بناست ارز ترجیحی حذف شود باید به هر فرد حداقل 600 هزار تومان یارانه داده شود. مجلس قطعا نسبت به این موضوع کوتاه نمی آید.

وی در ادامه تاکید کرد: توقع است قبل از حذف ارز ترجیحی، یارانه ها افزایش یابد. 60 میلیون نفری که یارانه دریافت می کنند از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند. خوراک این قشر موادی ساده نظیر ماکارونی و نان های صنعتی بود. انتظار می رود اگر قرار است این روند ادامه یابد دولت در کوتاه ترین زمان نسبت به افزایش یارانه ها اقدام کند. نباید با گرانی فشار بیشتری بر مردم تحمیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه