یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

اطلاعیه تازه وزارت رفاه برای یارانه جدید | خانوارهای جامانده از دریافت یارانه جدید بخوانند

دومین اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اطلاع خانوارهای جامانده از دریافت یارانه که از ابتدای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ یارانه دریافت نکرده‌اند یا از سال ۱۳۹۳ به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام، مشمول یارانه مذکور نبوده‌اند منتشر شد.

اطلاعیه تازه وزارت رفاه برای  یارانه جدید | خانوارهای جامانده از دریافت یارانه جدید بخوانند
کدخبر : 7377
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

در متن این اطلاعیه خطاب به هموطنان آمده است: در صورتی که از ابتدای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ ، یارانه نقدی دریافت نکرده‌اید یا به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام از سال ۱۳۹۳ مشمول یارانه مذکور نبوده‌اید و متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود برای دریافت یارانه کمک معیشتی جدید هستید، می توانید طی سه ماه آینده نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه‌ای که به زودی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنید.

در صورت تأیید درخواست، یارانه کمک معیشتی جدید از ابتدای اجرای برنامه محاسبه و به خانوار تعلق خواهد گرفت.

برای این موضوع نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و موضوع صرفا از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، قابل پیگیری است.

اطلاعیه اول وزارت رفاه

براساس پیامکی که وزارت کار و رفاه اجتماعی برای سرپرستان خانواری که یارانه دریافت نکردند ارسال کرده، این افراد می‌توانند مشخصات خود را در سامانه‌ای که به زودی اعلام خواهد شد، ثبت کنند.

 پیش از این وزارت اقتصاد اعلام کرده بود که در طرح ساماندهی یارانه کالاهای اساسی 72 میلیون نفر که در دهک‌های یکم تا نهم درآمدی هستند مشمول یارانه نقدی 300 یا 400 تومانی شده‌اند.

در عین حال حدود 12 میلیون نفر که تا پیش از این یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند و یا اینکه در مقطعی یارانه آنها حذف شده بود به همراه افرادی که در دهک دهم درآمدی هستند، از لیست دریافت یارانه ها حذف شده‌اند. طی روزهای اخیر که دولت اقدامات خود در راستای حذف ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه‌ها را آغاز کرد، اعلام شد که سامانه‌ای جهت ثبت‌نام این افراد اعلام خواهد شد.

در همین رابطه پیامکی از سوی وزارت رفاه برای سرپرستان خانوارهایی که یارانه دریافت نکرده‌اند ارسال شده که به شرح زیر است:

یارانه جدید

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مردمی‌سازی یارانه‌ها قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش داد؛ دهک اول با ۹۲۳ هزار تومان افزایش، صدرنشین بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها است.

وی افزود: با اعلام نرخ جدید کالاهای اساسی از سوی اصناف و مقایسه این ارقام با آخرین سرانه مصرف و مبالغ واریز شده به حساب خانوارها، قدرت خرید همه ۹ دهک افزایش یافته است. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: سه دهک اول (اقشار با کم‌ترین درآمد) به طور میانگین ۸۰۴ هزار تومان افزایش قدرت خرید داشته‌اند.

بهادری جهرمی بیان داشت: دهک اول تا نهم به ترتیب ۹۲۳ هزار تومان، ۷۸۳ هزار تومان، ۷۰۶ هزار تومان، ۲۹۱ هزار تومان، ۲۳۶ هزار تومان، ۲۳۴ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان، ۷۱ هزار تومان و ۱۸ هزار تومان افزایش قدرت خرید پیدا کرده‌اند.

سه دهک اول درآمدی جامعه مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانثی شده‌اند و دهک‌های چهارم تا نهم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. دهک درآمدی دهم هم از لیست یارانه‌ها خط خورده‌اند.

حالا برخی از مردمی که در یکی از این سه گروه قرار دارند به نحوه دهک‌بندی دولت معترضند. اما برای اعتراض باید چه کرد و به کدام سایت مراجعه کرد؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده افرادی که به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در این سامانه افراد باید مدارک هویتی خود شامل کد ملی و شماره حساب واریز یارانه را وارد و اعتراض خود را ثبت کنند.

افراد ابتدا باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در مرحله دوم، باید روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرد. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می‌شود را وارد کرد.

با ورود این اطلاعات وضعیت خانوار قابل مشاهده است و نشان داده می‌شود که خانوار در کدام دهک درآمدی قرار دارد.

اگر افراد بعد از مشاهده اطلاعات به دهکی که در آن قرار دارند معترض باشند، می‌توانند با ورود به بخش ثبت اعتراض، اعتراض خود را ثبت کنند.

نتیجه اعتراض به دهک‌بندی، ظرف یک ماه اعلام می‌شود.

شماره تماس و پیامک اعتراض به یارانه

جدای از ورود به «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» افراد می‌توانند با شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ هم تماس بگیرند. این شماره تماس، برای اعتراض به دهک‌‌بندی و همچنین آگاهی از این است که افراد در کدام دهک درآمدی قرار دارند.

علاوه بر این، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به سوالات مردم پاسخ می‌دهد.

جز شماره تماس اعتراض به یارانه، شماره پیامکی هم وجود دارد که افراد با آن می‌توانند دهک درآمدی خود را مشخص کنند. آنگونه که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند افراد می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را به شماره، ۳۰۰۰۰۰ پیامک کنند. با این کار اطلاعات دهک درآمدی اخانوار مشخص می‌شود.

اگرچه برخی از رسانه‌ها شماره پیامک اعتراض به یارانه را اعلام کرده‌اند اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد تاکنون تنها یک سایت و شماره تلفن برای اعتراض به یارانه‌ها اعلام شده و شمارعه پیامک هنوز اعلام نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه