یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

چگونگی ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه جدید | اگر یارانه جدید را نگرفته اید بخوانید

۹ دهک درآمدی جامعه مشمول یارانه جدید دولت رئیسی شده‌اند. برخی از مردم در دهک یک تا سه قرار گرفته و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت کرده‌اند و برخی دیگر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. اما نحوه اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چیست و به کجا باید مراجعه کرد؟

چگونگی ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه جدید | اگر یارانه جدید را نگرفته اید بخوانید
کدخبر : 7362
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

سه دهک اول درآمدی جامعه مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانثی شده‌اند و دهک‌های چهارم تا نهم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. دهک درآمدی دهم هم از لیست یارانه‌ها خط خورده‌اند.

حالا برخی از مردمی که در یکی از این سه گروه قرار دارند به نحوه دهک‌بندی دولت معترضند. اما برای اعتراض باید چه کرد و به کدام سایت مراجعه کرد؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده افرادی که به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در این سامانه افراد باید مدارک هویتی خود شامل کد ملی و شماره حساب واریز یارانه را وارد و اعتراض خود را ثبت کنند.

افراد ابتدا باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در مرحله دوم، باید روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرد. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می‌شود را وارد کرد.

با ورود این اطلاعات وضعیت خانوار قابل مشاهده است و نشان داده می‌شود که خانوار در کدام دهک درآمدی قرار دارد.

اگر افراد بعد از مشاهده اطلاعات به دهکی که در آن قرار دارند معترض باشند، می‌توانند با ورود به بخش ثبت اعتراض، اعتراض خود را ثبت کنند.

نتیجه اعتراض به دهک‌بندی، ظرف یک ماه اعلام می‌شود.

شماره تماس و پیامک اعتراض به یارانه

جدای از ورود به «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» افراد می‌توانند با شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ هم تماس بگیرند. این شماره تماس، برای اعتراض به دهک‌‌بندی و همچنین آگاهی از این است که افراد در کدام دهک درآمدی قرار دارند.

علاوه بر این، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به سوالات مردم پاسخ می‌دهد.

جز شماره تماس اعتراض به یارانه، شماره پیامکی هم وجود دارد که افراد با آن می‌توانند دهک درآمدی خود را مشخص کنند. آنگونه که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند افراد می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را به شماره، ۳۰۰۰۰۰ پیامک کنند. با این کار اطلاعات دهک درآمدی اخانوار مشخص می‌شود.

اگرچه برخی از رسانه‌ها شماره پیامک اعتراض به یارانه را اعلام کرده‌اند اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد تاکنون تنها یک سایت و شماره تلفن برای اعتراض به یارانه‌ها اعلام شده و شمارعه پیامک هنوز اعلام نشده است.

 ستاد تنظیم بازار در اطلاعیه شماره «۲» خود همچنین تاکید کرده است: «بار دیگر اعلام می‌گردد یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک‌ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد.»

در این اطلاعیه آمده است:

«پیرو اطلاعیه قبلی و سخنان ریاست محترم جمهور در گفتگوی زنده و مستقیم با مردم، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی یکایک ملت شریف ایران در زمینه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، با توجه به اقدمات انجام شده و اطمینان از تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بررسی های کارشناسی در خصوص اصلاح و متناسب سازی قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات) بدینوسیله اعلام می دارد:

۱- بر اساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و مقرر گردید از طریق اتحادیه ها و تشکلهای مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنج شنبه مورخ ۲۲/۲/۱۴۰۱ به تدریج مجاز به اعمال قیمتهای جدید باشند. استانداران نسبت به متناسب سازی قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمتها، اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

۲- بار دیگر اعلام می گردد یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد.

۳- با عنایت به مراتب مذکور در بند یک، مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی امشب قابل برداشت خواهد بود.

۴- کلیه افرادی که در این طرح به هر دلیل مشمول دریافت یارانه نشده‌اند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد وضعیت خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی (https://hemauat.mcls.ir) ثبت نمایند. افرادی که پس از بررسی، درخواست‌هایشان مورد تأیید قرار گیرد، یارانه کمک معیشتی آنها به‌طور کامل و از ابتدای اجرای طرح محاسبه و پرداخت خواهد شد.

۵- افزایش قیمت سایر کالاها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه شماره یک تأکید شد سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف می‌باشند. هموطنان گرامی نیز در صورت مشاهده تخلف، مراتب را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهادهای مذکور اطلاع دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه