یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

راهنمای ثبت نام برای جاماندگان یارانه جدید | جزئیات و نکات مهم درباره یارانه جدید

همه نکات و جزئیات درباره یارانه معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۱ به همراه اطلاعات درباره مبلغ یارانه خانوارها (مشمولین یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، مشمولین یارانه ۳۰۰ هزار تومانی)، نحوه اعتراض کسانی که مشمول دریافت یارانه نشدند و روش ثبت‌نام برای جاماندگان یارانه قبلی یا یارانه‌بگیران جدید را در گزارش زیر بخوانید.

 راهنمای ثبت نام برای جاماندگان یارانه جدید | جزئیات و نکات مهم درباره یارانه جدید
کدخبر : 7345
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین عملی نشد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

همه ایرانی‌ها به جز دهک دهم، شامل گرفتن یارانه جدید خواهند شد. بقیه اینطور یارانه می‌گیرند:

دهک‌های اول تا سوم: ۴۰۰ هزار تومان

دهک‌های چهارم تا نهم: ۳۰۰ هزار تومان

البته واریز این یارانه‌ها به معنای خداحافظی با یارانه ۴۵ هزار تومانی بود که از سال‌ها پیش به یارانه‌بگیران پرداخت می‌شد. طبق اعلام وزیر اقتصاد، حدود ۳۰ درصد یارانه ‌بگیران قبلی، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد آنها یارانه ۳۰۰ هزار تومانی می‌گیرند. ۱۰درصد باقیمانده هم شامل دریافت یارانه جدید نیستند. پس اگر یارانه معیشتی جدید را نگرفته‌اید، به طور منطقی جزو دهک دهم تا همان ۱۰ درصد باقیمانده به حساب آمده‌اید.

در کدام دهک قرار داریم؟

اگر هزینه تمام اعضای خانواده حدود ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد، این خانواده در دهک یک قرار می‌گیرد.

اگر هزینه خانوار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ماه محاسبه شده باشد، خانواده را در دهک دو قرار می‌دهد.

هزینه ۲ میلیون تومانی خانوار را در دهک سوم قرار خواهد داد.

خانواده‌های جاگذاری شده در دهک چهارم هزینه‌شان حدود ۳ میلیون تومان در ماه است.

خانوارهای دهک پنجم هم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرج هزینه‌ها می‌کنند.

دهک ششمی‌ها حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی صرف مخارج ماهانه می‌کنند.

اگر ۵ میلیون تومان در ماه هزینه می‌کنید، در دهک هفتم قرار می‌گیرید.

در صورتی که ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه متوسط یک ماه خانواده‌تان باشد، در دهک هشتم طبقه‌بندی می‌شوید.

برای قرار گرفتن در دهک نهم حدود ۸ میلیون تومان باید در ماه هزینه خانواده‌تان کرده باشید.

افراد دهک دهم هم تقریبا ۱۶ میلیون تومان هزینه ماهانه خانواده‌شان است و از نظر قوانین دریافت یارانه، مشمول گرفتن آن نیستند.

یارانه جدید

روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امکان ثبت کردن اعتراض بابت میزان یارانه تعلق گرفته از طریق «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» خبر داد.  تمام کسانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه خودشان دارند یا یارانه ۴۵ هزار تومانی قبلی را می‌گرفته‌اند اما مشمول دریافت یارانه جدید نشده‌اند، می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خودشان را ثبت کنند تا درخواست آنها بررسی شود.

مدارک لازم برای ثبت اعتراض در سامانه

همراه داشتن شماره ملی سرپرست خانواده

همراه داشتن شماره ملی یکی از اعضای خانوار

همراه داشتن شماره حساب بانکی محل واریز یارانه

نکته: تماس با مرکز پاسخگویی تلفنی وزارتخانه به شماره ۶۳۶۹-۰۲۱ هم امکانپذیر است البته اگر جواب بدهند!

 

خیلی‌ها به خاطر مبلغ ناچیز یارانه ۴۵ هزار تومانی، یا آن را به خواست خودشان غیرفعال کرده بودند یا بعد از ازدواج یا تولد فرزندشان دنبال اضافه کردن یارانه نرفته بودند. کسانی که برای یارانه ثبت نام نکرده بودند، یا به هر دلیلی یارانه جدید به آنها تعلق نگرفته اما مشمول دریافت آن هستند و قصد گرفتن یارانه معیشتی جدید را دارند، باید در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام کنند.

قرار است با اطلاع‌رسانی دولت سامانه طی روزهای آینده برای این افراد باز شود. پس گوش به زنگ باشید؛ ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه، جاماندگان یا انصراف دادگان یارانه قبلی که به هر دلیلی از گرفتن یارانه ۴۵ هزار تومانی محروم بوده‌اند یا از ثبت‌نام یارانه جا مانده‌اند طی چند روز آینده انجام می‌شود. پس از انجام ثبت‌نام و بررسی شرایط متقاضیان و در صورتی که مشمول گرفتن یارانه جدید باشند، هم دو نوبت یارانه پرداخت‌شده اردیبهشت و خرداد را می‌گیرند، هم جزو فهرست یارانه جدید معیشتی قرار خواهند گرفت و جای نگرانی نیست.

هنوز ابعاد مختلف این جراحی اقتصادی برای رسانه‌ها مشخص و واضح نیست ولی آن‌طور که گفته‌ها و شنیده‌ها برداشت می‌شود که این مبلغ واریزی (که حداقل تا یک ماه دیگر قابل برداشت نیست) تنها پرداختی است و بقیه مراحل تخصیص یارانه، با استفاده از کالابرگ اینترنتی (همان کوپن خودمان!) انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه