وام بازنشستگان | شرایط وام بازنشستگان

خبر خوش درباره وام بازنشستگان | افزایش مبلغ وام بازنشستگان قطعی شد

علی دهقان کیا در مورد وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: کانون عالی بازنشستگان پیگیری‌های لازم را برای افزایش مبلغ وام بازنشستگان این سازمان انجام داده است.

خبر خوش درباره وام بازنشستگان | افزایش مبلغ وام بازنشستگان قطعی شد
کدخبر : 7127
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بازنشستگان در سال 1401 از 7 به 10میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر۱۲ میلیون تومان است. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

وام بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از افزایش مبلغ وام پرداختی به بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: امسال تعداد بیشتری از بازنشستگان می‌توانند این وام را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی چند روز قبل موافقت خود را با این افزایش اعلام کرده است، گفت: امیدواریم شرایط و اعتبار لازم برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان هر چه زودتر مهیا شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان سراسر کشور وام ۷ میلیون تومانی را دریافت کردند که البته پرداخت وام طی چند مرحله انجام شد و امسال قرار است علاوه بر افزایش مبلغ، شرایطی فراهم شود که تعداد بیشتری از بازنشستگان بتوانند این وام را دریافت کنند.

دهقان کیا همچنین در خصوص سفرهای زیارتی بازنشستگان اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا طرح اعزام زائران به سفرهای زیارتی و سیاحتی متوقف شده بود که این طرح مجدداً قرار است از سر گرفته شود.

به گفته وی، کانون عالی بازنشستگان پیگیری‌های لازم برای محقق شدن این طرح را نیز انجام داده است.

وام بازنشستگان

پرداخت وام ۱۰ میلیونی و راه اندازی تور گردشگری و تفریحی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری ثبت نام در سامانه این صندوق به معنای گرفتن وام نخواهد بود. بلکه بعد از ثبت نام وضعیت متقاضیان گرفتن این تسهیلات بررسی می‌شوند و کسانی که اولویت بیشتری دارند، شانس بالاتری برای گرفتن این وام خواهند داشت. اما اولویت برای گرفتن وام ضروری بازنشستگان با چه کسانی است؟

طبق اعلام صندوق بازنشستگان کشوری، متقاضیان گرفتن وام بازنشستگان باید از ششم تا پایان اردیبهشت از طریق ثبت نام در سامانه این صندوق به آدرس sabasrm.ir اقدام کنند. البته هیچ‌کدام از رسانه‌هایی که این خبر را پوشش دادند، جزئیاتی مانند این‌که وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران دقیقا به کدام دسته از بازنشستگان تعلق می‌گیرد یا برای گرفتن این تسهیلات باید چه ویژگی‌هایی داشت، اشاره نکردند.

شرایط گرفتن وام بازنشستگان

میزان وام ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه خواهد بود.

وام ضروری بازنشستگان و و ظیفه‌ بگیران با سود ۴ درصد به متقاضیان داده می‌شود.

ثبت نام برای گرفتن وام در صندوق بازنشستگی کشوری به معنای پرداخت تسهیلات نخواهد بود.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از وام استفاده کند.

متقاضی باید پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه کارت ملی و شناسنامه وراث دیگر برای تأیید به مدیریت‌های استانی تحویل بدهد.

درباره وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام باید ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه