رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

جزییت تازه از رتبه بندی معلمان | امتیاز رتبه بندی معلمان شامل چه کسانی می شود؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: آیین‌نامه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و امتیازات تعیین شده دردی از معلمان دوا نمی‌کند، چراکه شامل بسیاری از فرهنگیانی که سال‌ها زحمت کشیده‌اند، نمی‌شود.

جزییت تازه از رتبه بندی معلمان | امتیاز رتبه بندی معلمان شامل چه کسانی می شود؟
کدخبر : 6730
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) در تذکری شفاهی، ضمن محکوم کردن حرکت ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: شما درباره برنامه‌ای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کنترل بازار و گرانی‌ها صحبت کردید، اما امروز شاهد گرانی سرسام‌آوری هستیم که هیچ منطقی ندارد، وضعیت تورم در کشور و فشار بر قشر ضعیف، نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد:گرانی غیرقابل کنترل، بسیاری از مواد غذایی را از سفره مردم حذف کرده است، مردم عزت دارند و باعث شرمندگی ما است که مرد یک خانواده توانایی تأمین حداقل‌ها را در زندگی نداشته باشد؛ بار گرانی کمر مردم را شکسته است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس عنوان کرد: ما در بحث صنعت خودرو مدعی هستیم که توانایی تولید خودرو داریم و دو خودروساز معروف، صنعت خودروی کشور را در انحصار دارند. کیفیت پایین و خدمات پیش فروش ضعیف و قیمت رها شده خودرو ملت را گرفتار کرده است. از سوی دیگر اجازه واردات خودرو را نمی‌دهیم و مردم مظلوم باید تاوان این سیاست‌های غلط و عدم نظارت را بدهند.

سرمدی‌واله با اشاره به وضعیت آشفته بازار دارو و قیمت‌های چندبرابری دارو، گفت: وضعیتی که به وجود آمده و شیوه مافیای دارو در سایه عدم نظارت درست موجب ایجاد تعارض منافع و گرفتاری مردم شده است که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

سرمدی‌واله در تذکری به وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: آیین‌نامه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و امتیازات تعیین شده، دردی از معلمان را دوا نمی‌کند، با تدوین این آیین‌نامه امتیازهای این قانون شامل بسیاری از فرهنگیانی که سال‌ها زحمت کشیده‌اند، نمی‌شود. آقای وزیر آیا شما امتیاز خود را متناسب با دستورالعمل تعبیه شده محاسبه کرده‌اید؟

رتبه بندی معلمان

بهزاد علیزاده در نشست علنی (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: ملت عزیز و همکاران محترم، بدون تردید امروز همچنان اولویت اصلی کشور مسائل معیشتی و اقتصادی است و لازم است دولت برنامه های خود را برای برون رفت از تنگناهای موجود عملیاتی کند چرا که مردم بی صبرانه منتظر تحقق برنامه های اقتصادی دولت و وزرای هستند که در جلسات رای اعتماد مجلس از طرح ها و برنامه های خود دفاع می کردند.

نماینده مردم دهلران، دره شهر در مجلس ادامه داد:تورم افسارگسیخته، گرانی سرسام آور و مهارنشدنی قیمت انواع کالاها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخصوصا برای حوزه درمان و داروهای وارداتی زندگی مردم را بشدت تحت تاثیر قرار داده است و فشار مضاعفی بر اقشار آسیب پذیر به وجود آورده است که می طلبد تیم اقتصادی دولت ضمن بازنگری برنامه ها و سیاست های خود سریعا در این خصوص چاره اندیشی کند.

وی بیان کرد: کیفیت پایین خودرهای تولید داخلی، قیمت های نجومی و عدم ارائه خدمات مناسب پس از فروش در سایه انحصار ناشی از فضای غیر رقابتی و بی توجهی خودروسازان اتفاق می افتد با وجود ورود مجلس و صدور مجوز واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۱ چرا با حذف عجیب و بدون ارائه دلیل این موضوع از بودجه مواجه شدیم که البته لازم است مجلس انقلابی به این مسئله ورود کند و به رسالت قانونی خود عمل کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: حمله به سه نفر از روحانیون جهادی و انقلابی که منجر به شهادت دو تن از این عزیزان شد موجبات خشم و رنجش خاطر مردم را فراهم کرد همچنین حاشیه های مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان با کشور لبنان در مشهد از مباحثی است که لزوم پاسخگویی شفاف مسئولان ذی ربط و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار این گونه فجایع و رفتارها را ضروری می کند.

علیزاده در بخش دیگر از نطق میان دستور خود گفت: دولت و مجلس باید در خصوص تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای قراردادی، حق التدریس، خرید خدمت، نهضتی، پیش دبستانی، مدارس غیرانتفاعی، مربیان قرآنی و نیروهای طرحی غیر ایثارگر وزارت بهداشت که همواره مقام معظم رهبری در خصوص امنیت شغلی کادر سلامت که در ایام کرونا ایثار و فداکاری کرده تاکید داشتند. همچنین برقراری فوق العاده خاص کادر درمان که از مطالبات به حق این عزیزان است اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: بی توجهی صندوق بازنشستگی و همچنین سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در خصوص تسری ماده ۱۱۲ به بازنشستگان مناطق جنگی وهمچنین عدم تمکیل بعضی از سازمان و وزارتخانه ها در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر به هیچ وجه پذیرفته و اقناع کننده نیست.

این نماینده تاکید کرد: وزارت کشور در خصوص مساعدت به شهرداری ها شهرهای زیر ۵۰ هزارنفر و دهیاری ها که هم در پرداخت هزینه های جاری و عمرانی و هم در خصوص تهیه تجهیزات و ماشین آلات مشکلات فراوانی دارند چاره اندیشی اساسی کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارداشت: افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ به هیچ وجه با تورم موجود همخوانی ندارد و ضروری است که دولت با سامان بخشی این موضوع از فشار و مشکلات معیشتی این قشر بکاهد. از وزارت آموزش و پرورش انتظار می رود ضمن تسریع در اجرای قانون رتبه بندی معلمان نسبت به اصلاح آیین نامه مربوطه اقدام کند به گونه ای این عزیزان به میزان حداکثری از عواید آن بهره مند شوند البته در خصوص تسری قانون رتبه بندی معلمان به بازنشستگان نیز اقدام لازم به عمل آید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه