رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

حداقل حقوق با رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از رتبه بندی معلمان

اجرای رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ براساس مصوبه مجلس و با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

حداقل حقوق با رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از رتبه بندی معلمان
کدخبر : 6692
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

براساس رایزنی‌های صورت گرفته بین کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه‌بندی براساس پنج رتبه به آنان پرداخت می ‌شود.

با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌وشد.

حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل مواردی است که به اعتبار رتبه‌بندی معلمان اضافه شده و عملاً فرهنگیان دریافتی خود را بر همین اساس خواهند داشت. ضمن اینکه پنج رتبه هم برای معلمان در نظر گرفته شده است.

معلمان دارای رتبه اول‌ که هم‌اکنون ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق حقوق پایه کارمندان در سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. ضمن اینکه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان حائزین این رتبه با ۴۵ درصد افزایش حقوق مواجه شده و حداقل حقوق آنها به ۸ میلیون تومان می‌رسد.

معلمان حائز رتبه دوم علاوه بر حقوق پایه سال جاری که ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است با ۵۵ درصد افزایش حقوق مواجه می‌شود.

حائزین رتبه سوم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با ۶۵ درصد افزایش حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

حائزین رتبه چهارم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با ۷۵ درصد افزایش دریافتی خواهند داشت.

حائزین رتبه پنجم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است حقوق سال آینده آنها با ۹۵ درصد افزایش مواجه خواهد شد.

عمده معلمان در رتبه ۲ و ۳ هستند که بالای ۸ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد، بنابراین بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان کف حقوق آنان (حقوق پایه سال جاری که ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است + افزایش حقوق رتبه‌هایی که کسب کرده‌اند) حداقل ۸ میلیون تومان به بالا خواهد بود.

رتبه بندی معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش‌ و پرورش در نشست با تعدادی از فرهنگیان، اظهار کرد: معلمان در هر زمان، شرایط و موقعیتی، معلمی خود را فراموش نمی‌کنند و بر همین اساس در ایام کرونا وظایف خود را با تلاش دو چندان انجام دادند؛ لذا این تلاش و فداکاری معلمان شایسته تقدیر است و تمام تلاشم را برای بهبود معیشت و منزلت معلمان انجام می‌دهم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب قانون رتبه‌بندی فرهنگیان، گفت: دولت تلاش خواهد کرد تا این قانون به بهترین شکل اجرا شود و به ارتقای منزلت و معیشت معلمان منجر شود؛ همچنین برای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان برنامه ریزی خواهد شد.

یوسف نوری وزیر آموزش‌ و پرورش در نشست با تعدادی از فرهنگیان، اظهار کرد: معلمان در هر زمان، شرایط و موقعیتی، معلمی خود را فراموش نمی‌کنند و بر همین اساس در ایام کرونا وظایف خود را با تلاش دو چندان انجام دادند؛ لذا این تلاش و فداکاری معلمان شایسته تقدیر است و تمام تلاشم را برای بهبود معیشت و منزلت معلمان انجام می‌دهم.

وی با اشاره به تصویب قانون رتبه بندی فرهنگیان گفت: دولت تلاش خواهد کرد تا این قانون به بهترین شکل اجرا شود و به ارتقای منزلت و معیشت معلمان منجر شود؛ همچنین برای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان برنامه ریزی خواهد شد.  

نوری با اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی دولت، ادامه داد: تا کنون سه هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در اجرای سند تحول اظهار کرد: اجرایی سازی سند تحول بنیادین فقط در مدرسه اتفاق می‌افتد و مقرر شده بخشی از مناطق کشور از جمله شهرستان‌ها و نواحی آن را اجرایی کنند‌.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ظرفیت اجرایی کردن سند تحول را دارند، افزود: یک دانش‌آموز، رتبه اول قرائت قرآن و یک معلم، رتبه اول ترتیل قرآن را در مسابقات جهانی را کسب کرده‌اند که این رتبه ها نشان دهنده توانمندی معلمان و فرهنگیان در اجرای سند تحول است. 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، بیان کرد: کشورهای زیادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدارس را باز نگه داشتند، زیرا تعطیلی مدارس آسیب‌های زیادی برای دانش‌آموزان و نظام آموزشی کشور دارد و آموزش و پرورش برای جبران این نقص، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی مدارس کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه