وام بازنشستگان | پرداخت وام بازنشستگان

سورپرایز دولت برای بازنشستگان | جایگزین وام بازنشستگان اعلام شد

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آماده تامین لوازم خانگی مورد نیاز بازنشستگان استان تهران و اعضای اتحادیه به صورت نقدی و اقساطی است.

سورپرایز دولت برای بازنشستگان | جایگزین وام بازنشستگان اعلام شد
کدخبر : 6685
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بازنشستگان در سال 1401 از 7 به 10میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر۱۲ میلیون تومان است. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

وام بازنشستگان

 شرکت لوازم خانگی پاکشوما براساس قرارداد منعقده با اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آماده تأمین لوازم خانگی مورد نیاز بازنشستگان استان تهران و اعضای محترم اتحادیه به صورت نقدی و اقساطی (بدون سود و با ارائه گواهی کسر از حقوق بانک رفاه کارگران و یا یک فقره چک) می‌باشد. 

 محصولاتی از برندهای پاکشوما، کندی، زیرووات در پنج دسته‌ی ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، یخچال - فریزر، کولر گازی در  قالب نقدی و اقساطی (بدون سود-با ارائه گواهی کسر از حقوق بانک رفاه کارگران و یا یک فقره چک (۶.۹، ۱۲.۱۸ و ۳۶ ماهه) ارائه می‌شود. 

تسهیلات بانک رفاه کارگران ویژه بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است. 

همچنین بهره‌مندی از خدمات، فقط با ارائه بن کارت خرید کالا و کارت عضویت اتحادیه پیشکسوتان امکان‌پذیر است. 

به دارندگان بن کارت خرید کالا، علاوه بر تسهیلات فوق، مبلغ ۴۵ هزار تومان تخفیف داده خواهد شد. مرجع قیمت، لیست‌های صادره توسط شرکت پاکشوما است. 

در خرید نقدی نسبت به قیمت مصرف کننده، ۵ درصد تخفیف داده می‌شود. 

متقاضیان جهت دریافت بن کارت خرید محصولات و بهره‌مندی از تخفیفات ویژه، به دفتر مرکزی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به نشانی استان تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، نبش خیابان روانمهر، خانه کارگر، دفتر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مراجعه کنند. 

مدارک مورد نیاز جهت عضویت کپی کارت ملی، دفترچه بیمه و یک قطعه عکس پرسنلی است. 

بازنشستگانی که انتهای سال گذشته برای دریافت «تسهیلات بدون ضامن» به بانک‌ها مراجعه کرده بودند می‌گویند که با وجود گذشت چند ماه از زمان مراجعه‌ی آن‌ها به بانک و اعلام بهره‌مندی آن‌ها از این تسهیلات و با وجود گذشت ۲۰ روز از سال جدید، هنوز این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند.

از سال گذشته که خبر پرداخت تسهیلات بدون ضامن و دستور وزارت امور اقتصاد و دارایی به بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به شاغلان و بازنشستگان اعلام شد، تعداد زیادی از بازنشستگان برای بهره‌مندی از این تسهیلات به بانک‌هایی که حقوق و مستمری خود را از طریق آن‌ها دریافت می‌کنند، مراجعه کردند. 

در سال گذشته به تعداد زیادی از این بازنشستگان اعلام شد که به دلیل اینکه سن شما از حدی بیشتر است، باید ضامن ۱ یا حتی ۲ ضامن با خود بیاورید. گروهی دیگر از بازنشستگان هم می‌توانستند بدون ضامن از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

حالا خبر رسیده که با وجود مراجعه‌ی آن‌ها در ماه‌های پایانی سال و با وجود گذشت ۲۰ روز از سال جدید، هنوز تسهیلات خود را دریافت نکرده‌اند و بانک‌هایی که به آن‌ها اعلام کرده بودند که «شرایطش را دارید و خبرتان می‌کنیم» هنوز زمان ارائه کامل مدارک بازنشستگان را به آن‌ها اعلام نکرده‌اند. 

سال گذشته بازنشستگانی که به بانک‌ها مراجعه کرده بودند تا تسهیلات بدون ضامن دریافت کنند، اعلام کردند که بانک‌ها در عمل پرداخت این تسهیلات را به «دستورِ دولت» انجام نمی‌دهند و با شرایط خود با بازنشستگان برخورد می‌کنند. 

این در حالی است که رقم این تسهیلات که سال گذشته ۱۰۰ میلیون اعلام شده بود، در سال جدید برای بازنشستگان به ۵۰ میلیون تومان و بر حسب شرایط آن‌ها (میزان حقوق بازنشستگی، اقساط معوق، ضامن بودن برای دیگران و…) کاهش یافته است. 

بازنشستگان از اینکه بانک‌ها با دستورات داخلی خود شرایط پرداخت وام را ترسیم کرده‌اند، گلایه دارند و می‌گویند که تسهیلات نباید به صورت مشروط و بر حسب منافع بانک‌ها پرداخت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه