مسکن ملی | ثبت نام مسکن ملی

اطلاعیه مهم برای خریداران مسکن ملی | وام مسکن ملی افزایش یافت؟

مبلغ تسهیلات مسکن در طرح نهضت ملی چه قدر است؟برای دانستن این مطلب گزارش زیر را بخوانید.

اطلاعیه مهم برای خریداران مسکن ملی | وام مسکن ملی افزایش یافت؟
کدخبر : 6641
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

 نهضت ملی مسکن، یکی از پروژه‌هایی است که دولت سیزدهم از همان انتخابات آن را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود می‌دانست. اما تسهیلات نهضت ملی مسکن چقدر است؟

مسکن یکی از مهم‌ترین نیازها و از اصلی‌ترین هزینه‌هایی است که خانوارها پرداخت می‌کنند؛ باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که قیمت مسکن افزایش شدیدی را تجربه کرده است، بسیاری در تامین مسکن با مشکل مواجه هستند و خرید خانه به رویایی برای تعداد زیادی از خانوارها تبدیل شده است.

از این رو، مسکن همواره یکی از اصلی‌ترین وعده‌های دولت‌ها بوده است. یکی از طرح‌هایی که دولت سیزدهم برای مسکن اتخاذ کرده، طرح نهضت ملی مسکن است. طرحی که خود با انتقادات بسیار زیادی مواجه است و کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند سرانجام این طرح، چیزی نیست که در ذهن دولت می‌گذرد. 

با همه این اوصاف، هزینه این طرح نیز از توان بسیاری از خانوارها خارج است. بنابراین دولت برای اینکه خانواده‌ها بتوانند در این طرح نام‌نویسی کنند، تسهیلاتی را نیز برای آن در نظر گرفته است. 

مبلغ تسهیلات مسکن در طرح نهضت ملی چه قدر است؟میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن، کاملا بستگی به این دارد که شما در کجا زندگی می‌کنید؛ اگر ساکن تهران باشید، مشمول تسهیلات ۴۵۰میلیون تومانی خواهید شد. اگر در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت زندگی کنید، امکان دریافت ۴۰۰میلیون تومان تسهیلات مسکن خواهید داشت. میزان تسهیلات مسکن در مراکز استان‌ها، ۳۵۰میلیون تومان، در سایر شهرها ۳۰۰میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰میلیون تومان است.

نکته قابل توجهی که درباره تسهیلات نهضت ملی مسکن وجود دارد، میزان اقساط آن است که ارقام متنوعی برای آن نام برده می‌شود؛ از ۱۵میلیون تومانی که معاون وزیر از آن خبر داد تا رییس کمسیون عمران که از قسط ۵میلیون تومانی گفت.

مسکن ملی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رد شایعات مطروحه پیرامون اقساط ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن، تاکید کرد: قرار است بازپرداخت اقساط برای شروع کار زیر ۵ میلیون تومان باشد سپس به صورت پلکانی تا سقف حداکثر ۵ میلیون تومان افزایش یابد.

محمدرضا رضایی کوچی ، درباره اخبار منتشر شده پیرامون اقساط ماهانه ۱۰ تا ۱۵ میلیونی در قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: ما از روز اولی که قانون جهش تولید مسکن را مطرح کردیم، بنا بر این بود که حداکثر اقساط ماهانه مردم بیش از ۴۰ درصد حقوق و درآمد فرد نباشد، این بدان معناست که بازپرداخت ماهانه افراد باید زیر ۵ میلیون تومان باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما صندوق مسکن را در قانون پیش بینی کردیم و منابعی را به صورت قرض الحسنه در آن قرار دادیم. مثلا در بودجه ۱۴۰۱ مبلغی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان به این صندوق تزریق کردیم. یا بازپرداخت اقساط مسکن مهر یا کمک های دولتی را به عنوان منابع برای این صندوق پیش بینی کردیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بنده موضوع اقساط ۱۰ یا ۱۵ میلیونی را رد می کنم، گفت: اگر برای افراد بنا بر این قانون ماهانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون اقساط تعریف شود به نوعی فاتحه این قانون را خوانده ایم. اصلا امکان ندارد با چنین شرایطی افراد بتوانند برای مسکن طبق این قانون ثبت نام کنند. خواهش بنده از همه افرادی که در این زمینه مصاحبه می کنند، این است که اعداد واقعی ارائه کرده تا مردم نیز ناامید نشود.

رضایی در پایان تاکید کرد: قرار است بازپرداخت اقساط برای شروع کار زیر  ۵ میلیون تومان باشد، سپس به صورت پلکانی افزایش یابد. وزارت راه و شهرسازی نیز به ما قول داده که حداکثر اقساط ماهی ۵ میلیون تومان باشد. اقشار هدف ما طبقه پایین جامعه هستند و اصلا امکان ندارد که کارمندان و کارگران بتوانند اقساطی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه