رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

تیر خلاص وزیر به رتبه بندی فرهنگیان | تشریح آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان گفت: تدوین آیین نامه رتبه‌بندی تا امروز فرصت داشت. جلسات بسیار زیاد کارشناسی برگزار و نسخه اولیه به دولت ارسال شد.

تیر خلاص وزیر به رتبه بندی فرهنگیان | تشریح آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان
کدخبر : 6600
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

یوسف نوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آموزش و پرورش و مناطق آزاد تجاری با بیان اینکه برنامه ما در بلند مدت برای تامین نیرو، جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان است گفت: باید به نحوی امر گسترش آموزش را انجام بدهیم که بتوانیم در جریان رشد دانش آموزان در افق بیست ساله نیروی مورد نیاز معلمی را نیز تامین کرده باشیم که یکی از بسترها مناطق آزاد هستند.

وی افزود: تعداد زیادی از مناطق آزاد در مناطق کمتر برخوردار واقع شده‌اند و لذا باید مورد توجه جدی باشند که ارتقای آموزش در این مناطق در برنامه‌های سال آتی دیده می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اردیبهشت ماه، ۳۴ هزار نفر در آزمون استخدامی جذب می‌شوند گفت: ۲۵ هزار نفر نیز ورودی از دانشگاه فرهنگیان داریم.

نوری درباره آخرین وضعیت تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان گفت: تدوین آیین نامه رتبه بندی تا امروز فرصت داشت. جلسات بسیار زیاد کارشناسی برگزار و نسخه اولیه به دولت ارسال شد. روی نسخه اولیه در دولت بر اساس شرایط کمی و کیفی نظر داده می‌شود.

وی در پاسخ به برخی اعتراضات پیرامون آیین نامه و نحوه امتیاز بندی‌ها اظهارکرد: هیچ وقت با یک آیین نامه نمی‌شود همه را راضی کرد. من خواستم نظرات را جمع آوری کنند و همکاران ما برای دوستانی که در جلسات بوده‌اند بفرستند که بررسی شود. اگر موردی پذیرفته شود، اعمال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه آموزش در مدارس با قوت به صورت حضوری دنبال می‌شود گفت: در این دوره، بسیار از آموزش جامانده‌ایم و هر بعدی که ببینیم خسارت است چه از بعد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، روانشناختی و چه بعد فردی؛ در این مدت، محدودیتی برای تعداد دانش آموزان نبوده و ستادکرونا اعلام نکرده است. شبکه شاد نیز فقط مکمل است و آموزش ترکیبی را اعمال نکرده‌ایم.

نوری افزود: مشکلی برای آموزش حضوری نداشتیم. برخی مدارس سیستم خنک کننده نداشتند که خواستیم تامین شود. سرانه ای را به مدارس اختصاص داده‌ایم و سرانه دیگری نیز اختصاص داده می‌شود تا بخشی از نارسایی‌ها جبران شود. دانش آموزان خوشحال‌اند و الان تحمل می‌کنند. بروید از دانش آموزان بپرسید.

وزیر آموزش و پرورش درباره عدم رعایت آموزش حضوری کامل در برخی مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی بر اساس قانون، تابع مقررات دولت‌اند و حتما رعایت می‌کنند. قانون هرچه را تصویب کرده باشد درباره آنها هم اعمال می‌شود. 

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی گفت: یک روش جبرانی وجود دارد، در قرارگاه عدالت تربیتی اقداماتی با مشارکت خیرین در حال پیگیری است، امروز هم در دولت مطرح کردم و رئیس جمهور گفتند اعتباری برای این امر درنظر گرفته شود که ما جبرانی تابستان را برای دانش آموزانی که جامانده‌اند داشته باشیم. این اقدام با توافق اولیا انجام خواهد شد.

رتبه بندی فرهنگیان

احمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از گذشت یک ماه از مصوبه مجلس تدوین شد و امروز برای تصویب به دولت ارسال می شود.

احمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از گذشت یک ماه از مصوبه مجلس تدوین شد و امروز برای تصویب به دولت ارسال می شود.

قاسم احمدی لاشکی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای این طرح ۴ صلاحیت عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربی معلمان ارزیابی و معلمان در ۵ گروه رتبه بندی می شوند.

احمدی لاشکی افزود: طبق این آیین نامه برای هر یک از کارکنان مدرسه به غیر از سرایداران ۱۰۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده که هر نفر متناسب با امتیاز دریافتی در یکی از رتبه های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: معلمان تا ۵۰۰ امتیاز رتبه آموزشیار معلم، حداقل ۶۰۰ امتیاز رتبه مربی معلم، حداقل ۷۰۰ امتیاز رتبه استادیار معلم، حداقل ۸۰۰ امتیاز رتبه دانشیار معلم و با حداقل ۹۰۰ امتیاز در رتبه استاد معلم قرار خواهند گرفت.

همچنین بر اساس این آیین نامه ۸۰۰ هزار مدیر، معاون، معلم، مربی، مشاور و مراقب سلامت در مدارس طبق ۱۷ شاخص ارزیابی می شوند و دانش آموزان و اولیا هم برای اولین بار می توانند به کارکنان مدرسه امتیاز دهند. بر اساس این رتبه بندی حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل کارکنان مدرسه، طبق رتبه دریافتی از ۴۵ تا ۹۰ درصد افزایش پیدا می کند.

احمدی لاشکی گفت: ارتقا به رتبه بالاتر برای کارکنان مدارس ابتدایی، استثنایی و مناطق محروم، هر ۴ سال یک بار و برای کارکنان سایر مدرسه ها هر۵ سال یک بار خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی شامل معلمان رسمی و پیمانی می شود و مشمول معلمان غیر رسمی و حق التدریس نخواهد شد.

قانون رتبه بندی معلمان با اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومانی در انتظار تصویب دولت است تا از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای شاغلان و معلمان بازنشسته بعد از این تاریخ محاسبه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه