حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان | زمان افزایش حقوق بازنشستگان تعیین شد

میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص شد و به گفته مدیرعامل این سازمان، افزایش حقوق‌ها در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

خبر خوش برای بازنشستگان |  زمان افزایش حقوق بازنشستگان تعیین شد
کدخبر : 6494
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

 

 

واریز اولین حقوق بازنشسته‌ها از دیروز شروع شد و امروز خبری مبنی بر افزایش حقوق به گوش می‌رسد، برای دریافت جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان این خبر ار دنبال کنید.

 چهارشنبه هفته گذشته، موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری بگیران و به عبارتی اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی‌بگیر بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.

به گفته وی، رویکرد راهبردی تامین اجتماعی این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

اخیرا محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خویش، درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه و گفت: تعیین حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دومیلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه تامین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. اکنون منتظر هستیم تا سازمان تامین اجتماعی سایر سطوح را مشخص کند، زیرا مانند شورای عالی کار نیست و باید سازمان درباره آن تصمیم بگیرد.

زدا ادامه داد: خاطرم هست که سال ۹۸ برای اولین بار جلسه تعیین مزد سایر سطوح درآمدی از طریق ایسنتاگرام و به صورت زنده برای همه بازنشستگان پخش شد تا در جریان تصمیم‌گیری قرار بگیرند. نمایندگان کانون عالی و کارشناسان سازمان حضور داشتند و هردو گروه نظرات خود را اعلام و در نهایت تصمیم نهایی اخذ شد.  از معدود سال‌هایی بود که بعد از تصمیم‌گیری، اعتراضات کمی داشتیم و نشان داد اگر به مردم اعتماد داشته باشیم و آنها را در جریان تصمیم‌گیری قرار دهیم، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که سازمان قصد دارد این تصمیم را بگیرد. از مدیران فعلی می‌خواهم که اگر صلاح دانستند یک بار دیگر تجربه مفید سال ۹۸ را تکرار کنند. در جریان جزئیات گذاشتن مردم، حق آنها است.

حقوق بازنشستگان

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران با تاکید بر اینکه قانون برای افزایش حقوق حداقل بگیران ماده ۱۱۱ و برای سایر سطوح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را تعیین کرده است، گفت: آنچه انتظار داریم، اجرای قانون است و بهانه تراشی و سنگ اندازی را نمی‌پذیریم.

پرویز احمدی پنجکی (نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران) در مورد تاخیر و حاشیه‌هایی که برای افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان و مستمری بگیران رخ داده، گفت: افزایش حقوق برای سال ۱۴۰۱ باید طبق مصوبه شورای عالی کار باشد و هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیریم. 

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه مصوبه‌ی شورای عالی کار در مورد میزان افزایش دستمزد کارگران باید برای بازنشستگان نیز اجرایی شود، گفت: شورای عالی کار برای کارگران شاغل حداقل‌بگیر افزایش ۵۷ درصدی و سایر سطوح افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان را تعیین کرده و افزایش‌های جانبی همچون بن و حق مسکن نیز تصمیم‌گیری شده که انتظار داریم همین مصوبات برای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز اجرایی شود. 

وی گفت: از نظر کانون‌های بازنشستگی هر مصوبه‌ای غیر از مصوبه‌ی شورای عالی کار مردود است و مسئولین تصمیم‌گیر در همه رده‌ها بدانند که از این خواسته عقب‌نشینی نخواهیم کرد. 

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شمیرانات گفت: برای تحقق افزایش حقوق، حمایت همه جانبه را از کانون عالی بازنشستگان کشور و ریاست آن آقای بیات اعلام و برای تحقق این خواسته قانونی از نمایندگان بازنشستگان در جلسات حمایت می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه کوتاهی و کم کاری در زمینه افزایش حقوق را نمی‌پذیریم، گفت: خط قرمز بازنشستگان و مستمری بگیران مصوبه شورای عالی کار است. 

احمدی پنجکی در خصوص اظهاراتی مبنی بر اینکه به واسطه ویرگول، افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به تاخیر افتاده است، گفت: اینکه به بهانه ویرگول، سعی شود حق قانونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تضییع شود یا کمرنگ شود، به هیچ عنوان پذیرفته نیست. 

وی با اعلام اینکه قوانین تامین اجتماعی روشن و قاطع است، گفت: قوانین تامین اجتماعی باید برای بازنشستگان و مستمری بگیران عملی شود و ربطی به بودجه دولت ندارد. 

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران از مدیرعامل و معاونان ارشد سازمان تامین اجتماعی خواست به آنچه در قانون تامین اجتماعی تعیین شده عمل و آن‌ها را اجرا کنند. 

وی با تاکید بر اینکه قانون برای افزایش حقوق حداقل بگیران ماده ۱۱۱ و برای سایر سطوح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را تعیین کرده است، گفت: آنچه انتظار داریم، اجرای قانون است و بهانه تراشی و سنگ اندازی را نمی‌پذیریم. 

احمدی پنجکی خطاب به اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران کشور گفت: هیچ کس حق ندارد غیر از آنچه قانون مشخص کرده، بپذیرد و توافقی سلیقه‌ای را امضا کند. 

وی با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان در این شرایط گرانی و تورم به اندازه‌ای ناچیز است که کفاف هزینه‌های دارو و درمان را نمی‌دهد چه برسد به هزینه خوراک گفت: مدیران تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان مقاومت نکنند و اگر به فکر منافع سازمان هستند، دنبال گرفتن طلب از دولت و کارفرمایانی همچون شهرداری‌ها باشند که از پرداخت بدهی خود به سازمان سرباز می‌زنند. 

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران گفت: بهتر است مسئولان تامین اجتماعی و دولتمردان به وظیفه خود در اجرای قانون عمل کنند. به ویژه آنکه خواسته همه بازنشستگان و مستمری بگیران فقط مصوبه شورای عالی کار برای افزایش مستمری هاست و هیچ توقع فراقانونی یا غیر منطقی ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه