حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱

اتمام حجت نایب رئیس کانون بازنشستگان برای حقوق بازنشستگان | میزان افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران با تاکید بر اینکه قانون برای افزایش حقوق حداقل بگیران ماده ۱۱۱ و برای سایر سطوح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را تعیین کرده است، گفت: آنچه انتظار داریم، اجرای قانون است و بهانه تراشی و سنگ اندازی را نمی‌پذیریم.

اتمام حجت نایب رئیس کانون بازنشستگان برای حقوق بازنشستگان | میزان افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟
کدخبر : 6490
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

پرویز احمدی پنجکی (نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران) در مورد تاخیر و حاشیه‌هایی که برای افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان و مستمری بگیران رخ داده، گفت: افزایش حقوق برای سال ۱۴۰۱ باید طبق مصوبه شورای عالی کار باشد و هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیریم. 

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه مصوبه‌ی شورای عالی کار در مورد میزان افزایش دستمزد کارگران باید برای بازنشستگان نیز اجرایی شود، گفت: شورای عالی کار برای کارگران شاغل حداقل‌بگیر افزایش ۵۷ درصدی و سایر سطوح افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان را تعیین کرده و افزایش‌های جانبی همچون بن و حق مسکن نیز تصمیم‌گیری شده که انتظار داریم همین مصوبات برای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز اجرایی شود. 

وی گفت: از نظر کانون‌های بازنشستگی هر مصوبه‌ای غیر از مصوبه‌ی شورای عالی کار مردود است و مسئولین تصمیم‌گیر در همه رده‌ها بدانند که از این خواسته عقب‌نشینی نخواهیم کرد. 

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شمیرانات گفت: برای تحقق افزایش حقوق، حمایت همه جانبه را از کانون عالی بازنشستگان کشور و ریاست آن آقای بیات اعلام و برای تحقق این خواسته قانونی از نمایندگان بازنشستگان در جلسات حمایت می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه کوتاهی و کم کاری در زمینه افزایش حقوق را نمی‌پذیریم، گفت: خط قرمز بازنشستگان و مستمری بگیران مصوبه شورای عالی کار است. 

احمدی پنجکی در خصوص اظهاراتی مبنی بر اینکه به واسطه ویرگول، افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به تاخیر افتاده است، گفت: اینکه به بهانه ویرگول، سعی شود حق قانونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تضییع شود یا کمرنگ شود، به هیچ عنوان پذیرفته نیست. 

وی با اعلام اینکه قوانین تامین اجتماعی روشن و قاطع است، گفت: قوانین تامین اجتماعی باید برای بازنشستگان و مستمری بگیران عملی شود و ربطی به بودجه دولت ندارد. 

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران از مدیرعامل و معاونان ارشد سازمان تامین اجتماعی خواست به آنچه در قانون تامین اجتماعی تعیین شده عمل و آن‌ها را اجرا کنند. 

وی با تاکید بر اینکه قانون برای افزایش حقوق حداقل بگیران ماده ۱۱۱ و برای سایر سطوح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را تعیین کرده است، گفت: آنچه انتظار داریم، اجرای قانون است و بهانه تراشی و سنگ اندازی را نمی‌پذیریم. 

احمدی پنجکی خطاب به اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران کشور گفت: هیچ کس حق ندارد غیر از آنچه قانون مشخص کرده، بپذیرد و توافقی سلیقه‌ای را امضا کند. 

وی با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان در این شرایط گرانی و تورم به اندازه‌ای ناچیز است که کفاف هزینه‌های دارو و درمان را نمی‌دهد چه برسد به هزینه خوراک گفت: مدیران تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان مقاومت نکنند و اگر به فکر منافع سازمان هستند، دنبال گرفتن طلب از دولت و کارفرمایانی همچون شهرداری‌ها باشند که از پرداخت بدهی خود به سازمان سرباز می‌زنند. 

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران گفت: بهتر است مسئولان تامین اجتماعی و دولتمردان به وظیفه خود در اجرای قانون عمل کنند. به ویژه آنکه خواسته همه بازنشستگان و مستمری بگیران فقط مصوبه شورای عالی کار برای افزایش مستمری هاست و هیچ توقع فراقانونی یا غیر منطقی ندارند.

حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان و واریز آن به حساب این افراد توضیح داد.

علی دهقان کیا درباره آخرین رایزنی‌های صورت گرفته جهت افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401، اظهار کرد: در این زمینه دو جلسه برگزار شده و تأکید کانون بازنشستگان بر این است که حقوق بازنشستگان متناسب با حقوق شاغلین افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در اواخر سال گذشته شورای عالی کار برای حداقل‌بگیران 57.4 درصد و سایر سطوح 38 درصد به همراه 500 هزار تومان به عنوان مبلغ ثابت برای افزایش حقوق شاغلان در نظر گرفته است، گفت: بازنشستگان هم انتظار دارند حقوقشان همانند شاغلین در سال 1401 افزایش یابد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه پس از مشخص شدن افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری به سراغ ادامه متناسب‌سازی خواهیم رفت، افزود: در این بخش نیز امیدواریم دولت منابع مورد نیاز را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد تا شاهد اجرای مراحل بعدی متناسب‌سازی باشیم.

دهقان کیا در پاسخ به این پرسش که چه زمانی حقوق بازنشستگان افزایش خواهید یافت، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این افزایش از اردیبهشت ماه عملیاتی شود و مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه با حقوق اردیبهشت به حساب بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه