یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

خبر مهم مجلس درباره یارانه جدید | چه کسانی این یارانه را می گیرند؟

جعفر قادری اظهار کرد: قرار نیست یارانه دارو و نان حذف شود یا در خرید افراد در داروخانه یا نانوایی تغییری رخ دهد.

خبر مهم مجلس درباره یارانه جدید | چه کسانی این یارانه را می گیرند؟
کدخبر : 6327
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین عملی نشد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

وی افزود: در گذشته یارانه گندم به واردکنندگان ارائه می‌شد اما قرار بر این شد که این یارانه پس از این به نانوا داده شود. در بحث دارو هم قرار بر این است که یارانه دارو را شرکت‌های بیمه‌ای در مقابل خریدی که افراد انجام می‌دهند به داروخانه بپردازد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه قرار نیست کارت نان داشته باشیم و کارت‌های جداگانه‌ای داده نمی‌شود، ادامه داد: افراد با کارت معمولی حساب بانکی خود خرید را انجام می‌دهند و در این شرایط مشخص است که خرید از چه کسانی انجام می‌شود و با مشخص بودن اطلاعات افراد، امکان قاچاق دارو و آرد و ... وجود نخواهد داشت.

قادری با اشاره به عدم حذف یارانه نان و دارو گفت: در بخش اختصاص یارانه نان و دارو تفکیکی بین افراد وجود ندارد و بین فقیر و غنی فرق و تفاوتی ایجاد نشده است. باتوجه به عملکرد نانوایی‌ها و داروخانه‌ها یارانه مورد نظر به آنها پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت یارانه گوشت خبر داد و افزود: قرار شده‌ است برای نهاده‌های دامی که در قیمت گوشت اثرگذار است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه فقط به ۷ دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: در واقع یارانه دارو و نان شامل تمام جامعه می‌شود اما یارانه نهاده‌های دامی فقط شامل دهک‌های اول تا هفتم می‌شود.

قادری تاکید کرد: در این شرایط دیگر نیازی به صدور کارت‌های جدید نیست و افرادی که شامل یارانه نهاده‌های دامی و در واقع یارانه گوشت می‌شوند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت می‌کنند. البته جزئیات این مسائل هنوز نهایی نیست و باید نهادهای متولی آن را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اعلام افزایش نرخ یارانه نقدی از سوی دولت گفت: در صورتی که قرار باشد یارانه نهاده‌های دامی (تحت عنوان یارانه گوشت ) به طور مستقیم به مردم ارائه و واریز شود، این به معنای افزایش نرخ یارانه است که یارانه دهک‌های اول تا هفتم را افزایش می ‌دهد.

یارانه جدید

 بعد از واریز اولین یارانه معیشتی سال جدید، مجددا این سوال مطرح است که افزایش یارانه ها از چه زمانی اتفاق خواهد افتاد و آیا شناسایی و حذف دهکهای بالا و افزایش یارانه دهکهای پایین از محل منابع آزادشده از این محل به زودی تحقق پیدا می کند یا همچنان باید منتظر اصلاح نظام شناسایی دهک ها باشیم؟

البته پیشتر وزیر رفاه و مجلس از افزایش سه برابری یارانه‌ دهکهای پایین خبر داده بودند. در آن زمان نیز اعلام نشد که این افزایش مبلغ یارانه از چه زمانی اجرایی خواهد شد و دقیقا چه کسانی مشمول این افزایش یارانه‌ها می‌شوند و کدام یارانه با افزایش همراه است؟

گرچه پیش از این اعلام شد با حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی قرار است یارانه جدیدی با مبلغ ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان به یارانه نقدی خانوار اضافه شود، اما هنوز خبری از یارانه جدید نیست.

ابوترابی گفت: در سال آینده کشور به ۱۰ دهک تقسیم می‌شود. خانواده‌های سه دهک پولدار حذف می‌شود، در عوض دهک‌های پایین جامعه یارانه‌های‌شان سه برابر می‌شود.

«ابوالفضل ابوترابی»، نماینده مردم نجف آباد و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، در رابطه با مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال ۱۴۰۰ گفت: سال ۱۴۰۰ باید به دو قسمت تقسیم شود، یک قسمت آن دوره روحانی است که من اتفاق خاصی نمی‌بینم و تکرار همان ۷ سال و نیم قبل بود. قسمت دیگر سال اما تحولی است که با آمدن دولت جدید انجام شد.

البته تحولات فوق العاده و عالی بود. یعنی در شش ماهه دوم سال که دولت مردمی رئیسی آمد ما شاهد تحول و تغییر در سیاست‌های خارجی کشور شدیم. به طور مثال ما سال‌ها منتظر بودیم که عضو سازمان همکاری‌های شانگ های شویم، که از لحاظ امنیتی و اقتصادی اهمیت فوق العاده‌ای برای ما داشت. قبل از این ما را به این سازمان راه نمی‌دادند. اما با آمدن رئیسی به این اجلاس دعوت شدیم.

وی ادامه داد: در متن دعوتنامه ترکمنستان کلماتی را با رغبت نوشته بودند، ترکمن‌ها کلمه‌ای دارند به نام «خاکسار» یعنی کسی که قهرمان و پهلوان و مردمی است. در دعوتنامه رئیسی کلمه خاکسار را آورده‌ بودند. یعنی از دید ما شما یک قهرمان و پهلوان دوست داشتنی مثل شهید سلیمانی هستید.

این‌ موضوع برای من بسیار جالب بود، با پیوستن به شانگ‌های ما اولین گام در سیاست خارجی را محکم برداشتیم. با ترکمنستان که سال‌ها‌‌ در سر گاز مشکل داشتیم، این مشکل حل و در تاریخ۱۰/۱۰/۱۴۰۰ در اوج سرما که اگر ترکمنستان به ما گاز نمی‌داد، دچار مشکل می‌شدیم اما انجام شد.

ابوترابی افزود: به علاوه سفر اخیر رئیسی به قطر و رفتار با همسایگان مثل آذربایجان، تاجیکستان و دیگر کشورهای دنیا بسیار عالی بود. چرا که ما حدود ۸۰ درصد تجارت‌مان با کشورهای همسایه است، در نتیجه کار زیبایی که در دوره روحانی مغفول مانده بود و توجهی به آن نمی‌شد، همسایه ها بودند. در زمان رئیسی این اتفاقات مبارک در سیاست خارجی افتاد و برای همین توانستیم شش ماهه دوم سال صادرات عالی به افغانستان و عراق و دیگر کشورهای همسایه داشته باشیم.

نماینده مردم نجف در مورد شاخص‌ترین اقدام مجلس در ۱۴۰۰ نیز خاطرنشان کرد: یک قانونگذاری و یک اجرا داریم. همان طور که رهبری طبق قانون فرمودند؛ نمایندگان در کارهای اجرایی دخالت نکنند، مجلس باید قانون‌گذاری کند. در اجرا نمی تواند دخالت کند.

پس ما باید قانون‌گذاری را با اجرا جدا کنیم و نمره متفاوت بدهیم. اولین نکته این که مجلس در سال ۱۴۰۰ مصوبات بسیار خوبی داشت. به طور مثال مالیات بر خانه های خالی، اقدام ملی جهش تولید مسکن برای الزام دولت به تولید یک میلیون مسکن با وام ۴۵۰ میلیون تومانی بانکی، مالیات از ماشین های لوکس و خانههای گران‌قیمت و اقشاری که مالیات نمیدادند، این‌ها اتفاقات مبارکی بود که مجلس در ۱۴۰۰ انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه