یارانه معیشتی| یارانه معیشتی جدید

جزئیات مهم در مورد زمان پرداخت یارانه معیشتی |یارانه معیشتی افزایش پیدا کرد؟

یارانه معیشتی فروردین ۱۴۰۱، بدون تغییر نسبت به ماه‌های قبل فردا به حساب سرپرستاران خانوار واریر می‌شود.

جزئیات مهم در مورد زمان پرداخت یارانه معیشتی  |یارانه معیشتی افزایش پیدا کرد؟
کدخبر : 6202
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

نحوه بودجه‌بندی دولت برای واریز دو یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی موجب ابهام در مورد مبلغ یارانه معیشتی فروردین ۱۴۰۱ شد.

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه یارانه‌های نقدی و معیشتی را به صورت تفکیک شده نیاورده و در مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی درنظر گرفته است.

این موضوع موجب ابهام برای واریز یارانه بنزین فروردین ماه شد. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حاکی از این است که این پرداختی طبق روال ماه‌های قبل واریز می‌شود.

براساس برنامه دولت باید در روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه یارانه معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شود. این یارانه در ساعت ۲۴ پرداخت می‌شود.

گلایه‌ها از عدم افزایش مبلغ یارانه معیشتی

برخی به عدم افزایش مبلغ یارانه فروردین ۱۴۰۱، انتقاد دارند. نظرات بعضی از مردم را در ادامه می‌خوانید.

– «منو بچم تنها زندگی میکنیم. تو خونه مستاجری تو شهرستان هرماه به امید همین یارانه و معیشتی تورا خدا واریز کنید خیلی گرفتارم ۱۰۳ هزار تومن می ریزد پول ۳ کیلو پیاز و سیب زمینی میشه.»

– «ماهم میدانستیم این امامزاده شفا نمیده که هیچ، بیشترمیزنه قطع نخاع میکنه. مخ مردمو با وعده های الکی خوش میکنن. خلاصه باهمین وعده ها روزها، ماهها وسالها سرمردمو گرم کردن.۹۰ درصد مردمو مغروض بانک ووام وچیزهای دیگه کردن.»

– «خسته نباشی، با این تورم با افتخار اعلام میکنید طبق روال قبل.»

– «از زمانی که یارانه معیشتی رو دادن، اجناس صعودی رفت بالا، و حالا هم داره میره بالا، این یارانه ای که دارن میدن پول یک کیلو برنج هم نمیشه، ما یارانه رو انصراف میدیم ولی به قیمت قبل از یارانه ها برسونید ما رو…»

– «من سه تابچه دارم، تو رو خدا اضافه کنید یارانه رو برنج سیصدوپنجاه تومن، روغن پنج کیلیویی۱۰۰تومن، یارانه پنج نفرمون میشه ۳۵۰٫ پول یه کیسه برنج میشه. اضافه کنید. دلتون به حال بچه های گشنه ی ما بسوزه.»

– «خدایی مردم رو مسخره کردن. دراین ۲ سال اکثر اجناس چندین برابر شده، فقط یارانه معیشتی ثابت مونده. این از جکهای سال خنده دار تر نیست؟»

در ۲۵ اسفندماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها از پرداخت رقم ۱۵۰ هزار تومانی به ازای هر نفر بین چهار دهک پایین و برخی گروه‌های هدف خبر داد که واریز برای حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سرپرست خانوار صورت گرفت. این پرداخت با دستور رئیس جمهوری در آستانه نوروز انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قرار است یارانه لازم را به هفت قلم کالا و سه پلکان بدهد و بر همین اساس دولت باید کالابرگ الکترونیکی بدهد نه اینکه پول را به سرپرست خانوار بدهد. 

یارانه معیشتی

قالیباف گفت:‌ ارز در سال آینده تک نرخی است و دولت ارزهای خود را می‌تواند یا مستقیماً به واردات کالا بدهد و یا ریال آن را پرداخت کند. وی افزود: نرخ خرید ارز حداکثر ۲ درصد زیر نرخ ETS است و اگر دولت بخواهد ارز را به واردکننده بدهد باید به نرخ ETS بدهد ولی اگر بنا دارد آن را به انتهای زنجیره یعنی به مصرف کننده و مردم بدهد کار درستی را انجام داده است که نظر من هم همین روش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قرار است یارانه لازم را به هفت قلم کالا و سه پلکان بدهد و بر همین اساس دولت باید کالابرگ الکترونیکی بدهد نه اینکه پول را به سرپرست خانوار بدهد. 

قالیباف گفت:‌ مردم می‌توانند کالاهای خود را بر همین اساس از همه مغازه‌ها خریداری کنند و یارانه این موضوع به همین کارت‌های بانکی که هم‌اکنون در اختیار مردم است واریز می‌شود. 

وی افزود: دولت احتمالاً یارانه لازم را به انتهای زنجیره و برای تأمین نیازهای مردم به اقلامی مانند گوشت سفید، شیر، گندم،‌ آرد، روغن، شکر  و ... خواهد داد. برای مثال یک و نیم مرغ، ۸۰۰ گرم روغن، ۷۰۰ گرم گوشت قرمز، شیر و نان نیاز ماهانه هر فرد است که بر همین اساس به این کالاها یارانه پرداخت خواهد شد و باید براساس مصرف میانگین ماهانه مردم حمایت‌های یارانه‌ای از آنها صورت گیرد البته این حمایت براساس قیمت شهریور سال ۱۴۰۰ اجناس است و مردم کالاهای بالاتر از میزان نیاز خود را با قیمت آزاد خریداری می‌کنند  اما کالاهای به میزان در نظر گرفته شده یارانه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه